Skocz do zawartości


Zdjęcie

KORYU JUJUTSU


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
47 odpowiedzi w tym temacie

budo_szczepan
  • Użytkownik
  • PipPipPipPip
  • 8153 postów
  • Pomógł: 0
0
Neutralna
  • Lokalizacja:dzika,śmiercionośna Północ

Napisano Ponad rok temu

Re: KORYU JUJUTSU
Jest wiele styli Daito ryu. W zaleznosci od instruktora nacisk moze byc polozony bardziej na techniki jujutsu, lub raczej na aiki. W kazdym razie, na poczatku cwicza czesc nazywana Daito ryu jujutsu, gdzie kroluja dzwignie i prosta silowa. Natomiast wyzszy poziom, to nieslychana miekkosc przy zachowaniu skutecznosci z nizszego poziomu jujutsu. Najwyzszy poziom to taki, gdzie ledwo kontakt istnieje, i zasadnicza role odgrywa "psychologia" - oddzialuje sie na cialo atakujacego raczej poprzez zmysly.

Poniewaz Dziadek byl niezlychanie zdolnym czlowiekiem, podejrzewam ze Sokaku Takeda uczyl go bardzo krotko poziomu jujutsu, ale skupil sie na poziomie aiki. Stad aikido jest , jakie jest.
  • 0

budo_pioterusan
  • Użytkownik
  • PipPipPip
  • 151 postów
  • Pomógł: 0
0
Neutralna
  • Lokalizacja:Kraków

Napisano Ponad rok temu

Re: KORYU JUJUTSU
No, udało mi sie sprowokować Szczepana do konkretów. Dzieki, może jeszcze coś na ten temat napiszesz bo to jest interesujące.
Ja wiem o trzecz poziomach wykonywania technik: Daitoryu Ju Jutsu, Daitoryu Aiki Ju Jutsu oraz Daitory Aiki no Jutsu i ta ostatnia to najbardziej jazdowe techniki. Ale nie widziałem tego na oczy, ponoć to niezwykłe wręcz nadprzyrodzone wyczucie dystansu, timingu oraz nawet presja psychiczna.
Co do Dziadka to faktycznie musiał przyjać tą konwencje.
Ale, Szczepan, jak to sie ma do bojowego Jutsu.
Ja sądzę, że dlatego Sokaku Takeda dał wyrazną możliwość podziału aby kazdy mógł ukazać swoja indywidualność no i dostosować do potrzeb, dlatego chyle czoła i padam z nóg przed powyzszymi. poklon
  • 0

budo_szczepan
  • Użytkownik
  • PipPipPipPip
  • 8153 postów
  • Pomógł: 0
0
Neutralna
  • Lokalizacja:dzika,śmiercionośna Północ

Napisano Ponad rok temu

Re: KORYU JUJUTSU

No, udało mi sie sprowokować Szczepana do konkretów. Dzieki, może jeszcze coś na ten temat napiszesz bo to jest interesujące.
Ja wiem o trzecz poziomach wykonywania technik: Daitoryu Ju Jutsu, Daitoryu Aiki Ju Jutsu oraz Daitory Aiki no Jutsu i ta ostatnia to najbardziej jazdowe techniki. Ale nie widziałem tego na oczy, ponoć to niezwykłe wręcz nadprzyrodzone wyczucie dystansu, timingu oraz nawet presja psychiczna.
Co do Dziadka to faktycznie musiał przyjać tą konwencje.
Ale, Szczepan, jak to sie ma do bojowego Jutsu.
Ja sądzę, że dlatego Sokaku Takeda dał wyrazną możliwość podziału aby kazdy mógł ukazać swoja indywidualność no i dostosować do potrzeb, dlatego chyle czoła i padam z nóg przed powyzszymi. poklon

NIe ma nic takiego jak "bojowe Jutsu". Wszystkie techniki robi sie przy pelnej wspolpracy atakujacego, i do tego statycznie. Nie wolno oporowac. Chyba tylko jeden styl na to pozwala, ale tam nie-japonczykow nie przyjmuja.
Jak cie interesuje zeby zobaczyc, to na [link widoczny dla zalogowanych Użytkowników] sprzedaja video z roznych szkol Daito ryu.
Co do 3 poziomow, to raczej inaczej jest niemozliwe osiagnac bardzo wyrafinowanych umiejetnosci, jak tylko zaczynajac od podstaw, znaczy od poziomu jujutsu. Jest jedna szkola ktora od razu kaze cwiczyc aiki no jutsu, ale jesli przy jujutsu wspolpracuja to pomysl co sie dzieje na tym poziomie. Wyglada to slabowato w kazdym razie.
  • 0

budo_pioterusan
  • Użytkownik
  • PipPipPip
  • 151 postów
  • Pomógł: 0
0
Neutralna
  • Lokalizacja:Kraków

Napisano Ponad rok temu

Re: KORYU JUJUTSU
Wielkie domo arigato poklon za ten link do filmów !
Czyli powiadasz, że nie ma form strikte bojowych do interpretacji w Daito?
No to mi zadałes myslenice, muszę sie gdzies wybrac po wiedze tylko kase urobie he, he.
Czy mógłbys mi polecić kogoś w Europie?
Pozdrawiam! :-)
  • 0

budo_zanshin
  • Użytkownik
  • PipPipPipPip
  • 702 postów
  • Pomógł: 0
0
Neutralna
  • Lokalizacja:Śląsk Dolny i Górny

Napisano Ponad rok temu

Re: KORYU JUJUTSU

NIe ma nic takiego jak "bojowe Jutsu". Wszystkie techniki robi sie przy pelnej wspolpracy atakujacego, i do tego statycznie. Nie wolno oporowac. Chyba tylko jeden styl na to pozwala, ale tam nie-japonczykow nie przyjmuja.
Jak cie interesuje zeby zobaczyc, to na [link widoczny dla zalogowanych Użytkowników] sprzedaja video z roznych szkol Daito ryu.
Co do 3 poziomow, to raczej inaczej jest niemozliwe osiagnac bardzo wyrafinowanych umiejetnosci, jak tylko zaczynajac od podstaw, znaczy od poziomu jujutsu. Jest jedna szkola ktora od razu kaze cwiczyc aiki no jutsu, ale jesli przy jujutsu wspolpracuja to pomysl co sie dzieje na tym poziomie. Wyglada to slabowato w kazdym razie.


Z tego co wiem, to chyba większość koryu jujutsu ćwiczy się statycznie, ale co znaczy, że nie można oporować? Wogóle? Może przy ćwiczeniu jakiś dynamicznych ataków, gdzie realizm wymaga od uke pełnego zaangażowania w ruch tak. Ale jak to się ma do bardziej statycznych ataków? Czy w daito ryu nie ma ćwiczeń typu kokyu ho, występujących w aikido, gdzie mocny uchwyt z oporowaniem jest wręcz ze strony uke wymagany?
I jeszcze jedno pytanko. Czy w daito tyu istnieje taka sama forma randori jak w aikido? Czy jest wogóle i jeśli tak to czy są jakieś różnice?

Jeszcze jedno :wink: . Co do "stylów" daito ryu. Zawsze myślałem, że szkoły koryu używające jednej nazwy były skupione wokół jednego hombu dojo, które narzucało zarówno skład techniczny stylu jak i program treningowy, więc wszelkie uklepszenia i innowacje ze strony poszczególnych shihanów były nie do pomyślenia. W przeciwnym razie był to już zupełnie inny styl i nie wolno było użżywać pierwotnej nazwy. Jak to się ma do mnogości odmian daito ryu?

Z góry dzięki za odpowiedzi... A topic to chyba podupada... :(

Pioterusan, czy Ty nie zajmujesz się też kito ryu? Bo widziałem Twoje wypowiedzi w innym topicu... :-)
  • 0

budo_pioterusan
  • Użytkownik
  • PipPipPip
  • 151 postów
  • Pomógł: 0
0
Neutralna
  • Lokalizacja:Kraków

Napisano Ponad rok temu

Re: KORYU JUJUTSU
:wink: spokojnie, może sie cos jeszcze wykluje na tym topiku.
Tak duzo zadałes pytań, że pozwól abym powoli na nie odpowiadał.
Aha, Szczepan wiele wie ale zniknał, Szczepan !!!, co z Toba?! :(

Daito nie jest podzielone, tylko kazdy shihan w zaleznosci od tego co chce przekazać wybiera z trzech sposobów, o których pisałem metody treningowe.
Dlatego ta szkoła jest tak fascynujuaca aż po aikido będące moim zdaniem szczytem aiaki.
Napewno są szkoły bazujace na technikach Daito ale to jest jakby odrębny temat, widzia łem takie i to prowadzone przez japończyków.

Co do statycznosci to w miare rozwijania aiki wprowadzany jest atak kime i trenuje sie randori podobne do aikido i to z duzą gama rodzajów ataku a najwyzszym szczeblem jest umiejetnośc kontrataku kaeshi waza.
w wszystkich etapach rozwoju aiki sa techniki karyu happo, rzutów w wszystkich kierunkach gdzie zdeterminowane trzymania np. za nadgarstki daja podstawe wykonania techniki typu kokyu.
Wracajac do randori to Sokaku specjalizował sia w unieruchamianiu, obalaniu kilku przeciwników atakujacych jednoczesnie przez trzymania , obchwytyaż po zadajacych atemi (futari dori).
Futari jednak było przeważnie "statyczne" a nie powodowało rozrzucania uke po całej macie a opiera sie na nieznosnym bólu i doskonałej kontroli srodka ( kuzushi).
Co do kit ryu to znam kilka rzutów i wykorzystuje je w praktyce ale systemu nie udało mi sie nawet ogladać z dobrego źródła, kiedyś na seminarium aiki podpatrzyłem techniki, ponoć kito.
Jestem ogromnie ciekaw czy nasz temat bedzie ewolułował gdyż i ja koryu pragne poznawać.
Obecnie ćwiczę to co sie naucczyłem z daito oraz hakko ale intryguja mnie techniki przy szkołacz miecza i dwa lata wyciagam przy okazji seminariów ta wiedze od mistrzów.
Dlatego zapytałem sie Szczepana gdzie w Europie A MOZE W POLSCE 8O moyna sie ucyc.
Prbuje nawiayzwac kontakt, moze cos sie wzkluje. poklon
  • 0

budo_szczepan
  • Użytkownik
  • PipPipPipPip
  • 8153 postów
  • Pomógł: 0
0
Neutralna
  • Lokalizacja:dzika,śmiercionośna Północ

Napisano Ponad rok temu

Re: KORYU JUJUTSU

Aha, Szczepan wiele wie ale zniknał, Szczepan !!!, co z Toba?! :(

chory jestem, grype mam.
Roppokai jest w Danii. Ale to niezwykle miekka odmiana Daito ryu. Ponoc w Skandynawii jest tez jakies Daito. sprobujcie googlowania, mimo wszytsko. Jak wyzdrowieje to cos poszperam.

A propos randori, to ich randori nie ma nic wspolnego z naszym, u nich uke sie ustawiaja z 4 stron i kazdy po kolei atakuje bardzo formalnie. W ogole sztywne , formalne zachowanie sie dominuje Daito ryu.
  • 0

budo_zanshin
  • Użytkownik
  • PipPipPipPip
  • 702 postów
  • Pomógł: 0
0
Neutralna
  • Lokalizacja:Śląsk Dolny i Górny

Napisano Ponad rok temu

Re: KORYU JUJUTSU
Pioterusan, a jak wyglądają te rzuty? :?: Może jakieś zdjęcia? :lol:

Nie no, żartuję... :wink: Dokładnych opisów wklejaćnie musisz ;-) Ale serio, to te rzuty są podobne do tych z aikido? A może bardziej judo? Może sutemi nage?
  • 0

budo_erykm
  • Użytkownik
  • PipPipPip
  • 333 postów
  • Pomógł: 1
0
Neutralna
  • Lokalizacja:Chrzelice - Sakura no Yama So-Honbu Dojo
  • Zainteresowania:JJ

Napisano Ponad rok temu

Re: KORYU JUJUTSU

Super temat! Grayuluje!
Sam jestem zainteresowany małą czescią tego morza spóscizny jaka zostawiły nam dawne dzieje japońskich systemów bojowych.............
..........
Pozdro !


Witam,

Tak sobie czytam i czytam.... i jest fajnie! Co do systemów koryu to rzeczywiście jest to ogromny temat, który zarazem inspiruje ale też i wprowadza sporo zamieszania.
Jedynym wyjściem jest trenowanie któregoś systemu a po jakim tam czasie (dłuższym) odpowiedzenie sobie samemu na pytanie - co to jest i jak to działa ?

Natomiast poruszany temat skuteczności danego systemu lub jego wartości bojowej nie ma chyba większego sensu... może się mylę, ale czy dyskusja i udowadnianie jeden drugiemu, że jakiś tam system jest ok lub nie to antidotum na własne kompleksy ?

Bo jak inaczej nazwać większość wypowiedzi na różnych forach i listach dyskusyjnych ? Rozumiem, że wielu lubi podyskutować, sprawdzić się w "słownych bojach"... ale czy to tak naprawdę przybliża ich do źródła ?

Tak naprawdę, jakakolwiek konfrontacja na "tym poziomie" (mam tu na myśli obecny stan trenujących i ich wiedzy) nie jest w stanie niczego udowodnić poza tym, że ktoś będzie miał nadwyrężone "zdrowie" !
I w żaden sposób wynik ten nie wytłumaczy im rzeczywistej skuteczności danego stylu. To, że jeden z nich jest lepszy ma swoje źródła w innych mechanizmach.... różnych jednak od tych, które kierowały ludźmi w walkach czy konfrontacjach poza dojo i ciepłymi salami treningowymi.

Dalej będą brnąć w niewiedzy, hołdując swoim wypracowanym zasadom! I chwała im za to!
A nieliczni tylko nadal będą szukali swojej drogi...i źródeł!

Cieszę się jednak, że są zainteresowani tym tematem, bo on jest tak samo dobry i ciekawy jak wiele innych w MA.

Ewentualnie dla nielicznych, chcących zauważyć (czyt. poczuć i zrozumieć) różnice pomiędzy niektórymi systemami jujutsu mam propozycję!
W marcu będzie w Polsce mój sensei Terry Wingrove...i chętnie podzieli się swoją wiedzą.

pozdrawiam
  • 0

budo_zanshin
  • Użytkownik
  • PipPipPipPip
  • 702 postów
  • Pomógł: 0
0
Neutralna
  • Lokalizacja:Śląsk Dolny i Górny

Napisano Ponad rok temu

Re: KORYU JUJUTSU
Nie no, ja właśnie miałem na myśli wysłanie jakiegoś mistrza koryu jujutsu na zawody Pride, aby tenu udowodnił ogromną skutecznośc tajemnych technik ura przeciw tym ich MMA... :rofl:

A tak poważnie, to zakładając ten topic liczyłem na poznanie źródeł współczesnych stylów i pogłębienie wiedzy o koryu. Jeśli chodzi o konfrontacje to interesuje mnie z czystej ciekawości w jakich sytuacjach poszczególne style się sprawdzały, a nie, który był skuteczniejszy.

ErykM, kiedy dokładnie i gdzie odbędzie się wspomniany staż? Wnioskuję, że w Opolu. :wink: Bo może się wybiorę.
Dzięki :D
  • 0

budo_erykm
  • Użytkownik
  • PipPipPip
  • 333 postów
  • Pomógł: 1
0
Neutralna
  • Lokalizacja:Chrzelice - Sakura no Yama So-Honbu Dojo
  • Zainteresowania:JJ

Napisano Ponad rok temu

Re: KORYU JUJUTSU

ErykM, kiedy dokładnie i gdzie odbędzie się wspomniany staż? Wnioskuję, że w Opolu. :wink: Bo może się wybiorę.
Dzięki :D


Witam ponownie,

Seminarium odbędzie się w Jastrzębiu 4 - 6 marzec 2005

więcej informacji będzie można znaleźć na stronie [link widoczny dla zalogowanych Użytkowników]

:D
  • 0

budo_zimzum
  • Użytkownik
  • PipPip
  • 81 postów
  • Pomógł: 0
0
Neutralna
  • Lokalizacja:Łódź
  • Zainteresowania:JJ

Napisano Ponad rok temu

Re: KORYU JUJUTSU
czy seminarium jest otwarte dla wszystkich chetnych?
  • 0

budo_erykm
  • Użytkownik
  • PipPipPip
  • 333 postów
  • Pomógł: 1
0
Neutralna
  • Lokalizacja:Chrzelice - Sakura no Yama So-Honbu Dojo
  • Zainteresowania:JJ

Napisano Ponad rok temu

Re: KORYU JUJUTSU

czy seminarium jest otwarte dla wszystkich chetnych?


W sumie otwarte....ale będzie ograniczona tym razem ilość osób.
Przyczyny techniczne - sala ! Proszę o kontakt z Jastrzębiem (info na stronie) a oni powiedzą co i jak.

pozdrawiam
  • 0

budo_zanshin
  • Użytkownik
  • PipPipPipPip
  • 702 postów
  • Pomógł: 0
0
Neutralna
  • Lokalizacja:Śląsk Dolny i Górny

Napisano Ponad rok temu

Re: KORYU JUJUTSU

A propos randori, to ich randori nie ma nic wspolnego z naszym, u nich uke sie ustawiaja z 4 stron i kazdy po kolei atakuje bardzo formalnie. W ogole sztywne , formalne zachowanie sie dominuje Daito ryu.


Czyli można powiedzieć, że randori w aikido jest bardziej hmmmm... liberalne. :-) (a co, trzeba odświeżyć temat.. ;d)

Dzisiaj mi takie pytanka przyszły do głowy:

a) Czy w koryu jujutsu często używano, podobnie jak w karate, maikwary (drewnianej deski owiniętej sznurem, na której trenowano siłę uderzenia)?

B) Czy ogólnie w koryu jujustu były często praktykowane randori i jak wyglądały (jakoś musiano sprawdzać umiejętności improwizowania etc) czy ćwiczono wyłącznie formy?
Czy formy sparringów, znane w judo nie istniały przed Kodokanem?
  • 0

budo_szczepan
  • Użytkownik
  • PipPipPipPip
  • 8153 postów
  • Pomógł: 0
0
Neutralna
  • Lokalizacja:dzika,śmiercionośna Północ

Napisano Ponad rok temu

Re: KORYU JUJUTSU

B) Czy ogólnie w koryu jujustu były często praktykowane randori i jak wyglądały (jakoś musiano sprawdzać umiejętności improwizowania etc) czy ćwiczono wyłącznie formy?
Czy formy sparringów, znane w judo nie istniały przed Kodokanem?

Judo randori to byla rewolucja na miare wynalazku maszyny parowej, od tego czasu swiat SW juz nie jest ten sam :)

W koryu cwiczono to w ten sposob, ze w pewnym momencie mistrz mowil uczniowi: won z dojo, idz na wloczege i proboj techniki w realnych walkach z innymi wojownikami.

Jak gosciu wrocil zdrowy i zywy, to czesto mistrz przekazywal mu w spadku styl oraz dojo.
  • 0

budo_erykm
  • Użytkownik
  • PipPipPip
  • 333 postów
  • Pomógł: 1
0
Neutralna
  • Lokalizacja:Chrzelice - Sakura no Yama So-Honbu Dojo
  • Zainteresowania:JJ

Napisano Ponad rok temu

Re: KORYU JUJUTSU

ErykM, kiedy dokładnie i gdzie odbędzie się wspomniany staż? Wnioskuję, że w Opolu. :wink: Bo może się wybiorę.
Dzięki :D


Witam...
czekałem na Ciebie i cisza... Sądziłem, że znajdziesz czas na małą dyskusję z sensei Wingrove!
Teraz dopiero maj 2005 !

pozdrawiam
  • 0

budo_zanshin
  • Użytkownik
  • PipPipPipPip
  • 702 postów
  • Pomógł: 0
0
Neutralna
  • Lokalizacja:Śląsk Dolny i Górny

Napisano Ponad rok temu

Re: KORYU JUJUTSU
No tak, cóż... Sesja, te sprawy i nie miałem zbytnio możliwości... No cóż, może następnym razem... Jakby co, to informacje na sronie www, mówisz? A w wakacje też jakieś staże są może? Czy tylko w ciągu roku?
  • 0

budo_zanshin
  • Użytkownik
  • PipPipPipPip
  • 702 postów
  • Pomógł: 0
0
Neutralna
  • Lokalizacja:Śląsk Dolny i Górny

Napisano Ponad rok temu

Re: KORYU JUJUTSU
[link widoczny dla zalogowanych Użytkowników]

Pod tym linkiem jest do ściągnięcia pokaz Daito ryu Aikibudo oraz Daitoryu Aiki Jujutsu (Takumakai)... Szczepan, czy to jest ta "miękka" odmiana Daito ryu, o której mówiłeś? Bo ja osobiście nie widzę w tym żadnych różnic z aikido (1 nowa technika chyba jeszcze nie czyni oddzielnej sztuki walki).. No ale Takumakai to styl Takuma Hisa, a on ćwiczył wcześniej u Ueshiby, więc chyba ten stylj est pod dużym wpływem aikido?

Zainteresowało mnie też aikibudo, zwłaszcza to ikkyo z podcięciem (coś a la aikido+judo
:-) ). Z tego co wiem, to jakaś okrojona wersja Daitoryu syna Takedy, Tokimune?
  • 0

budo_erykm
  • Użytkownik
  • PipPipPip
  • 333 postów
  • Pomógł: 1
0
Neutralna
  • Lokalizacja:Chrzelice - Sakura no Yama So-Honbu Dojo
  • Zainteresowania:JJ

Napisano Ponad rok temu

Re: KORYU JUJUTSU

.... A w wakacje też jakieś staże są może? Czy tylko w ciągu roku?


następne seminarium Yawara odbędzie się w terminie 27-29 maja 2005 w Gdańsku.
Szczegóły wkrótce na stronie [link widoczny dla zalogowanych Użytkowników]
Będzie jednak ograniczona liczba ćwiczących 50-60 max.
Co do odbytego już stażu, można zobaczyć pierwsze fotki na stronie [link widoczny dla zalogowanych Użytkowników]

pozdrawiam
  • 0

budo_redakcja budojo
  • Użytkownik
  • PipPipPipPip
  • 857 postów
  • Pomógł: 0
0
Neutralna
  • Lokalizacja:Polska

Napisano Ponad rok temu

Re: KORYU JUJUTSU

http://www.aikidojournal.com/media.php?media=video&subcategory=5

Pod tym linkiem jest do ściągnięcia pokaz Daito ryu Aikibudo oraz Daitoryu Aiki Jujutsu (Takumakai)... Szczepan, czy to jest ta "miękka" odmiana Daito ryu, o której mówiłeś? Bo ja osobiście nie widzę w tym żadnych różnic z aikido (1 nowa technika chyba jeszcze nie czyni oddzielnej sztuki walki).. No ale Takumakai to styl Takuma Hisa, a on ćwiczył wcześniej u Ueshiby, więc chyba ten stylj est pod dużym wpływem aikido?

Zainteresowało mnie też aikibudo, zwłaszcza to ikkyo z podcięciem (coś a la aikido+judo
:-) ). Z tego co wiem, to jakaś okrojona wersja Daitoryu syna Takedy, Tokimune?


Takumakai to bardzo poważna i czysta forma daito ryu, Takuma Hisa jako jeden z zaledwie kilku otrzymał menkyo kaiden od Sokaku Takedy w 1939 roku, Ueshiba był jego sempai, uczył sie także u syna Takedy Tokimune który w tamtych latach często asystował ojcu.
  • 0


Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych

Ikona FaceBook

10 następnych tematów

Plany treningowe i dietetyczne
 

Forum: 2002 : 2003 : 2004 : 2005 : 2006 : 2007 : 2008 : 2009 : 2010 : 2011 : 2012 : 2013 : 2014 : 2015 : 2016 : 2017