Skocz do zawartości


Zdjęcie

JOGA - PLAN TRENINGU - DO OCENY


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
14 odpowiedzi w tym temacie

budo_mieszko
  • Użytkownik
  • PipPipPip
  • 361 postów
  • Pomógł: 0
0
Neutralna

Napisano Ponad rok temu

JOGA - PLAN TRENINGU - DO OCENY
korzystajac z ksiazki:
JOGA - Andre Van Lysebeth
JOGA DLA KAZDEGO - Kareen Zyberdoff (jakos tak)
ulozylem sobie plan treningow codziennych

w pracy:
rozciaganie klatki piersiowej
twist na palcach
drzewo
sklon glowa do kolan stojac
obroty glowa
chwyt dlonmi za plecami
masaz glowy
+ cwiczenia oddechowe (naprzemienne oddychanie)

- zgapione zksiazki - na pewno ulegnie zmianie

w domu:
1) malo czasu (jakeis 10min)
rock and roll - rpzgrzewka
swieca
plug
ryba
szczypce
szarancza
luk
zwiniety lisc

2) duzo czasu (dla mnie 40min)
powitanie slonca 8-10 razy - rozgrzewka
rock and roll
swieca
plug
ryba
szczypce
pompa
trojkąt ze skretem (lewa dlon do prawej kostki)
rozciaganie miednicy
szarancza - albo zamiast tego swierszcz i kobra
luk
korkociag - twist siedzac
stanie na glowie
wciaganie brzucha (na czworaka)
chwyt dloni za plecami
zwiniety lisc - relaks

codziennie cwicze 2 razy - w pracy i w domu. przy czym w domu zaleznie od czasu i innych zajec ruchowych - jesli mam takowe to robie krotszy program..

macie jakies sugestie dotyczace kolejnosci cwiczen? lub ich zestawienia.. albo jakies inne?

cel cwiczen - ogolna poprawa zdrowia (u-d trawienny, gibkosc ciala, dobre samopoczucie)..

tylko prosze nie piszcie zebym zapisal sie do klubu to mi powiedza co i jak.. bo nie ma takiej opcji..
pozdro
  • 0

budo_telex
  • Użytkownik
  • PipPipPipPip
  • 676 postów
  • Pomógł: 0
0
Neutralna
  • Lokalizacja:Poznan

Napisano Ponad rok temu

Re: JOGA - PLAN TRENINGU - DO OCENY
Ciekawe czy jest ktos na vortalu kto cwiczy joge :D Obstawiam ze nie.

Czemu akurat joga ? Tyle jest fajnych cwiczen ktore mozna spokojnie robic we wlasnym zakresie w domu. Poprawia gibkosc i dobre samopoczucie a na uklad trawienny lepsza bedzie przemyslana dieta niz udziwnione cwiczenia typu

szarancza - albo zamiast tego swierszcz i kobra

8O :)
  • 0

budo_slaszysz
  • Użytkownik
  • PipPipPipPip
  • 3313 postów
  • Pomógł: 0
0
Neutralna

Napisano Ponad rok temu

Re: JOGA - PLAN TRENINGU - DO OCENY
Owszem są tu tacy, co ćwiczą lub ćwiczyli. I zdziwiłbyś się, jak wiele ćwiczeń rozciągających pochodzi z jogi. :-)
  • 0

budo_campo
  • Użytkownik
  • PipPipPipPip
  • 905 postów
  • Pomógł: 0
0
Neutralna
  • Lokalizacja:Rybnik
  • Zainteresowania:BJJ

Napisano Ponad rok temu

Re: JOGA - PLAN TRENINGU - DO OCENY
Jasne, że są takowi! Przecież i wielcy fighterzy poświęcają trochę czasu na ćwiczenia jogi, przykładu chyba nie musze podawać :wink:
  • 0

budo_prorock
  • Użytkownik
  • PipPipPipPip
  • 2145 postów
  • Pomógł: 0
1
Neutralna
  • Lokalizacja:Dania

Napisano Ponad rok temu

Re: JOGA - PLAN TRENINGU - DO OCENY
Joga jest bardzo wymagajaca fizycznie.
Uczenie sie jogi z ksiazki, bez nauczyciela, jest najprawdopodobniej zwykla strata czasu.
  • 0

budo_kubuś puchatek
  • Użytkownik
  • PipPipPipPip
  • 4530 postów
  • Pomógł: 0
0
Neutralna
  • Lokalizacja:Skadinad

Napisano Ponad rok temu

Re: JOGA - PLAN TRENINGU - DO OCENY
Nie powiem, ze cwicze yoge, ale od lat cwicze elementy yogi. Wszystkie aktualne systemy rozciagania zapozycyzly sie poteznie w yodze. Njaczesciej sa zubozona o cos yoga. Ba... Mozna powiedziec, ze nic lepszego nie wymyslono do teraz.
Oczywiscie kolega nie ma racji mowiac, ze lepiej zrobic sobie dobra diete etc. Niech pojdzie to na karb malego doswiadczenia. Yoga w swojej istocie to nie tylko trening miesni, ale takze narzadow wewnetrznych, czego nie gwarantuje zadne inny system cwiczen.
Malo tego - coraz jasniej to widze, ze prawdziwie sprawnym, a zarazem zdrowym mozan byc tylko cwiczac yoge. Plus pare tylko rzeczy.

Co do kolejnosci, to nie chce mi sie analizowac. Sa podreczniki gdzie sa cwiczenia rozpisane na dni, tydzien, tygodnie, miesiace i zeby temu podolac to trzeba byc nie lada twardzielem.

Jak sadze, da sie samemu "nauczyc" yogi. Ja sam sie uczylem, a potem na seminarium okazalo sie, ze w zasadzie wszystko dobrze robilem. Mysle, ze jednak dobrze jest utrzymywac jakis kontakt z dobrym nauczycielem.
K_P
PS. Zeby byla jasnosc - ja "akrobata" yogi nie jestem, cudow nie robie, cwicze czasami najprostsze asany, dla bardzo przecietnie sprawnych ludzi.
  • 0

budo_paeł
  • Użytkownik
  • PipPipPipPip
  • 942 postów
  • Pomógł: 0
0
Neutralna
  • Lokalizacja:Kraków

Napisano Ponad rok temu

Re: JOGA - PLAN TRENINGU - DO OCENY
Rickson robi takie cwiczenie na swoim HLu ze wciaga brzuch a potem go wypycha, to tez podobno jogowe :)
Ja sobie sciagnolem jakas szkol. jogi i sie w to 'pobawie' :)

K_P z czego uczyles sie uczyles jogi ?
  • 0

budo_kubuś puchatek
  • Użytkownik
  • PipPipPipPip
  • 4530 postów
  • Pomógł: 0
0
Neutralna
  • Lokalizacja:Skadinad

Napisano Ponad rok temu

Re: JOGA - PLAN TRENINGU - DO OCENY
Z polskiego wydania ksiazki Yengar'a pt. "YOGA". Tam masz opisane jak ulozyc przyslowiowy najmniejszy palec od reki, czy nogi. Byly takze nowe wydania. A do kupienia jest jesli nie w ksiegarniach to w antykwariatach.
Z cwiczeniami oddechowymi to jednak bez nauczyciela na Twoim miejscu to bym nie eksperymentowal.
K_P
  • 0

budo_malta
  • Użytkownik
  • PipPipPipPip
  • 898 postów
  • Pomógł: 0
0
Neutralna

Napisano Ponad rok temu

Re: JOGA - PLAN TRENINGU - DO OCENY
joga jest świetna ale... tylko z nauczycielem :wink:
  • 0

budo_mieszko
  • Użytkownik
  • PipPipPip
  • 361 postów
  • Pomógł: 0
0
Neutralna

Napisano Ponad rok temu

Re: JOGA - PLAN TRENINGU - DO OCENY
dlaczego joga?
bo mi sie podoba - nic na sile. jak cos ci sprawia dyskomfort to przestajesz to robic.. i juz

nauczyciel - jak najbardziej by sie przydal..
trenuje jj i mamy tam czasem elementy jogi na rozgrzewce..
nauczyciel powiedzialby jakie asany mamy pomijac (bo np nasz kregoskup bedzie na tym cierpial) a jakie mamy robic czesciej/dluzej - coby nam na zdrowie wyszlo - tu sie zgadzam w 200%!!

te cwiczenia ktore podalem nie sa karkolomne - dla normalnego czlowieka..
kazdy je robil np na lekcjach w-f'u w podstawowce - to tzw gimnastyka (swieca, kolyska na brzuchu/plecach, sklon tulowia glowa do kolan w siedzie/stojac, lezac na brzuchu rece i nogi w gore i wytrzymac 10 oddechow, chwyt dloni za plecami na 10 oddechow; itp.. - to chyba nie jest wydziwianie.. spojrzcie na wf w podstawowce - akrobatyke/gimnastyke dla dzieci!!)
mi to bardzo kojarzy sie z cwiczeniami izometrycznymi.. wiadaomo ze jak ktos bedzie robil na maksa - 15 minut - az sie spoci i padnie ze zmeczenia to nic dobrego z tego z tego moze nie wyjsc..
elementy jogi sa zawarte w cwiczeniach rozciagajacych. te wszystkie sklony i dociagniecia.. tylko ze w jodze robisz nie do lekkiego bolu.. tylko do momentu az boli - wtedy sie zatrzymujesz..
masa podrecznikow jest w wydaniu albumowym i sa tam asany/pozy.. nazwe je iscie mistrzowskie.. nieosoagalne chyba dla przecietnego czlowieka nawet po dlugim treningu.. dlugoletnim.. chyba ze ktos ma predyspozycje jakies.. genetyczne.
po takim "jogowym" seansie czuje sie ok - nic mnie nie boli, a z kazdym cwiczeniem jest lepiej :) plynniej i glebiej :)

nauczyciel by sie przydal - JASNE ! cos by zalecil.. cos odradzil..
porownuje trening sztuk walk - jak czlowiek uczy sie z ksiazki a jak jest na treningu.. ale lepszy rydz niz nic
  • 0

budo_telex
  • Użytkownik
  • PipPipPipPip
  • 676 postów
  • Pomógł: 0
0
Neutralna
  • Lokalizacja:Poznan

Napisano Ponad rok temu

Re: JOGA - PLAN TRENINGU - DO OCENY

dlaczego joga?
bo mi sie podoba - nic na sile. jak cos ci sprawia dyskomfort to przestajesz to robic.. i juz


A... to co innego. W takim razie to dobry program treningowy. :wink:

elementy jogi sa zawarte w cwiczeniach rozciagajacych. te wszystkie sklony i dociagniecia.. tylko ze w jodze robisz nie do lekkiego bolu.. tylko do momentu az boli - wtedy sie zatrzymujesz..


No wlasnie... a nie lepiej zostac przy bezpieczniejszych cwiczeniach i zwyklej, malo egzotycznej systematycznosci ? :D
  • 0

budo_kubuś puchatek
  • Użytkownik
  • PipPipPipPip
  • 4530 postów
  • Pomógł: 0
0
Neutralna
  • Lokalizacja:Skadinad

Napisano Ponad rok temu

Re: JOGA - PLAN TRENINGU - DO OCENY
Lepiej nie zostac.
K_P
  • 0

budo_telex
  • Użytkownik
  • PipPipPipPip
  • 676 postów
  • Pomógł: 0
0
Neutralna
  • Lokalizacja:Poznan

Napisano Ponad rok temu

Re: JOGA - PLAN TRENINGU - DO OCENY
To cwiczcie, cwiczcie...
  • 0

budo_slaszysz
  • Użytkownik
  • PipPipPipPip
  • 3313 postów
  • Pomógł: 0
0
Neutralna

Napisano Ponad rok temu

Re: JOGA - PLAN TRENINGU - DO OCENY

To cwiczcie, cwiczcie...

Telex sceptyku, niech no się cieplej zrobi to poćwiczymy asany na Cytadeli. :-)
  • 0

budo_telex
  • Użytkownik
  • PipPipPipPip
  • 676 postów
  • Pomógł: 0
0
Neutralna
  • Lokalizacja:Poznan

Napisano Ponad rok temu

Re: JOGA - PLAN TRENINGU - DO OCENY
:D
Ja chetnie pocwicze bo lubie, tyle ze moze nie asany... jestem troszke za mlody na tak powazne cwiczenia. :)
  • 0


Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych

Ikona FaceBook

10 następnych tematów

Plany treningowe i dietetyczne
 

Forum: 2002 : 2003 : 2004 : 2005 : 2006 : 2007 : 2008 : 2009 : 2010 : 2011 : 2012 : 2013 : 2014 : 2015 : 2016 : 2017 : 2018 : 2019 : 2020