Szerszy :-)
Nie jestem lekarzem.
Wszystko zależy od sytuacji, znajdź najlepiej dobrego lekarza ortopedę jak najwyższej specjalizacji (do jakiego masz dostęp) on Ci powinien rozwiać wszelkie wątpliwości czy ćwiczyć i jak Ci wolno to robić.
Nie wszystko dla wszystkich :wink:
Basen jest podobno dla wszystkich teoretycznie nie powoduje przeciążeń stawów-słowa lekarza ( ja tam nie wiem bo po krótkim czasie znudziło mi się wolniutkie pływanie i zacząłem mieć wątpliwości czy to coś daje-zaczałem zasuwać parę razy po max na plecach bez i na brzuchu z deską samymi nogami) No coś mnie tam pobolewało ale po prostu zbytnio przegiąłem 8)
Może ćwiczenia dobre ale intensywnośc trzeba było zmniejszyć :roll:
Basen jest OK
Jeżeli boisz się jednak że jest za słabe, to zacznij najpierw ćwiczyć mięsnie izometrycznie w domu.
Siadasz z nogami do przodu (np przed tv) i napinasz mięsnie czworogłowe uda z całej siły na 2-3sek (no jakbyś chciał sobie kolano w 2 stronę zgiąć)
Zacznij od 100 powtórzeń dziennie (teoria 1 lekarza-może to dla niećwiczących)
A po kilku dniach wal 1000 napięć dziennie.
Z przerwami ofkoz
Poza tym inny lekarz kazał mi dodatkowo :
-na prostych kolanach ćwiczyc przywodzenie stopy/stóp do i od siebie.
Zahaczasz ćwiczoną stopą o coś, jej górną częscią (ja ją blokowałem 2 stopą z góry) i ciagniesz ją w stawie skokowym z całej siły do siebie (odwrotnie niż jakbyś na palcach stawał)
-to samo ale odwrotnie, usiąć przy czymś żeby symulować dla mięśni stawanie na palcach zaprzeć się o cos i 2-3 sek napięcia
Tych rzeczy należy robić mniej niż czworogłowego ot tak po 50 potem 100 dziennie :roll:
Kwestia glukozaminy:
Jest to dobry suplement w razie urazu i nie tylko, bo chroni przed zwyrodnieniem
( :wink:

)
Jeden lekarz twierdził że można pobrać, drugi że nie trzeba w moim wieku (22lata) a trzeci że to konieczne(miał tez swój cel

) .
Myślę że warto pobrać, ale:
Dobrą glukozaminę a co za tym idzie trochę droższą niż te 500mg preparaty z aptek co mają napis : Preparat dietetyczny.