Skocz do zawartości


Zdjęcie

Turniej w Ne-waza Ju-jutsu 29.11 - COZJJ - opis


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
2 odpowiedzi w tym temacie

budo_martius
  • Użytkownik
  • PipPipPipPip
  • 4483 postów
  • Pomógł: 0
0
Neutralna
  • Lokalizacja:Piastów / Wa-wa - EUROPA od ZAWSZE
  • Zainteresowania:JJ

Napisano Ponad rok temu

Turniej w Ne-waza Ju-jutsu 29.11 - COZJJ - opis
Sekcja Ju-Jutsu Klubu Uczelnianego AZS Wyższej Szkoły Ubezpieczeń i Bankowości wraz z Centralnym Okręgowym Związkiem Ju-Jutsu zorganizowała 29.11.2003 r. Turniej Ju-Jutsu Ne-waza (grappling).
W zawodach bralo udzial okolo 40 zawodnikow z Warszawy, Minska Mazowieckiego, Ostrołęki, Piatowa, Pruszkowa i innych miast.
Był to tzw Turniej "Pierwszego Kroku" czyli dla osob poczatkujacych - do dwoch lat treningu choc niestety nie przez wszystkie kluby zasada ta byla przestrzegana.
Zawody odbyly sie w milej towarzyskiej atmosferze a dzieki sponsorom okazalo sie ze start byl bezplatny mimo wczesniejszego startowego sugerowanego na kwote 10 zl.
Zawodnicy ze strefy medalowej zostali uhonorowani dyplomami , statuetkami a dzieki sponsorom takze w zaleznosci od zajetego miejsca nagrodami rzeczowymi w postaci, koszulek i bluz polarowych.

Ponizej troche zdjec z imprezy.


Dołączona grafika

Dołączona grafika

Dołączona grafika

Dołączona grafika

Dołączona grafika

Dołączona grafika

Dołączona grafika

Dołączona grafika

Dołączona grafika

Dołączona grafika

[link widoczny dla zalogowanych Użytkowników]
  • 0

budo_^hast^
  • Użytkownik
  • PipPipPipPip
  • 3373 postów
  • Pomógł: 0
0
Neutralna
  • Lokalizacja:Sopot

Napisano Ponad rok temu

Re: Turniej w Ne-waza Ju-jutsu 29.11 - COZJJ - opis
Turniej piekna rzecz :)
Mozna znac regulamin ? Jakies wyniki z tych zawodow ?
  • 0

budo_martius
  • Użytkownik
  • PipPipPipPip
  • 4483 postów
  • Pomógł: 0
0
Neutralna
  • Lokalizacja:Piastów / Wa-wa - EUROPA od ZAWSZE
  • Zainteresowania:JJ

Napisano Ponad rok temu

Re: Turniej w Ne-waza Ju-jutsu 29.11 - COZJJ - opis
Wynikow miec nie bede bo nie bylem organizatorem a regulamin ponizej


Regulamin Zawodów

1. Zawody będą rozgrywane w następujących kategoriach wagowych (bez tolerancji):
Mężczyźni kategoria do 66kg,
do 73 kg,
do 81 kg
do 90 kg
powyżej 90 kg


Kobiety kategoria

do 48 kg
do 55 kg
do 63 kg
do 72 kg
powyżej 72 kg

2. Zawodnicy i zawodniczki startujące w zawodach powinni być ubrani strój sportowy dostosowany do sportów walki (gi), zakrywający łokcie i kolana oraz przewiązany stosownym pasem. Ubiór nie może posiadać elementów twardych. Rękawy powinny sięgać przynajmniej do połowy przedramienia , a nogawki do połowy łydki walczącego. Kobiety powinny posiadać koszulki pod bluzą ubioru.
Dozwolone jest używanie miękkich ochraniaczy pod ubiorem.

3. Pole walki to kwadrat wyznaczony w sposób widoczny dla zawodników i sędziego, o wymiarach minimum 6m x 6m otoczony 2m szerokości pasem ochronnym.

4. Czas walki: 4 minuty czasu efektywnego + 1 minuta dogrywki w przypadku remisu po zakończeniu zasadniczej części walki. Czas walki jest taki sam dla kobiet i mężczyzn. Między kolejnymi walkami startujący powinni mieć minimum 4 minuty przerwy.

5. Walka rozpoczyna się w pozycji stojącej na komendę Hajime daną przez sędziego prowadzącego walkę na macie, a kończy na komendę sore-made. Obaj walczący powinni dążyć do wykorzystania pierwszej nadarzającej się okazji, aby kontynuować walkę w pozycji leżacej – ne waza. Gdy po upływie połowy przewidzianego czasu walki żaden z zawodników nie zszedł do parteru sędzia przerywa walkę i wznawia ja w ne –waza z pozycji wyjściowej za-zen (na klęczkach).

6. W czasie walki sędzia w uzasadnionych przypadkach może przerwać walkę komendą mate.

Walka zostanie przerwana przez sędziego jeśli żaden z zawodników przez 15 sekund nie podejmuje działań ofensywnych.
Walka przerwana w pozycji stojącej powinna być wznowiona przez sędziego w pozycji stojącej, a przerwana w pozycji leżącej wznowiona z pozycji za-zen (klęczącej).
Walka zostanie przerwana przez sędziego jeśli któryś z zawodników walcząc w pozycji stojącej przebywa poza polem walki ponad 2 sekundy oraz gdy ponad połowa powierzchni figury utworzonej przez walczących w parterze zawodników znajduje się poza polem walki przez okres ponad 2 sekund.

7. Ocena walki.
Przyznawanie dodatnich punktów pomocniczych:
Walka zostanie zakończona przed czasem, jeśli [1] któryś z zawodników z dowolnego powodu podda się; [2] zostanie poddany przez sędziego w wyniku zastosowania przez jednego z walczących prawidłowej techniki duszeń lub dzwigni, a której kontynuowanie oraz brak reakcji drugiego z walczących może narazić tego ostatniego na ewentualne odniesienie uszczerbku na zdrowiu; [3] jeden z zawodników w wyniku kontuzji nie jest zdolny do kontynuowania walki. O zdolności do dalszej walki w takim przypadku decyduje lekarz zawodów po konsultacji z zawodnikiem i/lub trenerem/opiekunem zawodnika.
W zawodach drużynowych walka zakończona przed czasem równa jest 25 punktom pomocniczym.

Za prawidłowo wykonany rzut, tzn. poprawny technicznie i z odpowiednią dynamiką (odpowiednik ippon w judo) zawodnik otrzymuje +3 punkty, które sędzia przyznaje bez przerywania walki poprzez uniesienie ręki oznaczonej odpowiednim kolorem i 3 palcami wzniesionymi w górę.
Rzut gorzej wykonany, ale skutkujący dotknięciem maty przez jakąkolwiek część tułowia rzucanego powinien być oceniony na +1 pkt. Sędzia przyznaje ten punkt analogicznie jak w przypadku powyżej, bez przerywania walki, podnosząc jednak 1 palec odpowiedniej ręki do góry.

Punkty pomocnicze przyznawane w trakcie walki w parterze przyznaje sędzia prowadzący walkę bez jej przerywania, unosząc rękę z kolorem rękawa odpowiadającym zawodnikowi. Ilość uniesionych palców wskazuje ilość punktów jakie przyznał sędzia. I tak: za prawidłowo założoną technikę trzymanie, duszenie lub dźwignię sędzia przyznaje +1 pkt. Prawidłowe trzymanie to takie kontrolowanie przeciwnika, że większa część jego pleców przylega do maty, a on sam nie obejmuje nogami trzymającego. Czas trzymania liczy sędzia czasowy przy stoliku od momentu ogłoszenia trzymania przez sędziwego arbitra komendą osaekomi do momentu jego zakończenia (komenda toketa) lub przerwy w walce (mate). Jeśli duszenie lub dźwignia są skuteczne powinny zakończyć walkę przed czasem. Prawidłowo utrzymane trzymanie przez okres 20 sekund daje zawodnikowi +2 dodatkowe punkty walka jest przerwana, a następnie natychmiast wznowiona z pozycji klęczącej za-zen. W tym przypadku zawodnicy klęczą naprzeciwko siebie w odległości ok. 2 m zwróceni do siebie twarzami.

Za przejście gardy1; w parterze (pozycja gdy jeden z zawodników znajduje się między nogami drugiego) zawodnik otrzymuje +2 pkt.

Jest dozwolony nacisk na głowę przeciwnika w kierunku do przodu, do klatki piersiowej. Wolno odchylić głowę przeciwnika o kilka stopni w każdą stronę działając w sposób nie dynamiczny ( nie gwałtowny ) na bok, tył lub czoło oponenta.
Dozwolone są dźwignie na stawy nadgarstkowe, łokciowe, barkowe i staw kolanowy. Mogą one być stosowane łącznie z uciskiem kości długiej każdej z kończyn.
Podniesienie przeciwnika z parteru (np. z ;gardy; - gdy przeciwnik nadal oplata nogami podnoszącego, ale nie ma kontaktu z matą ) do pozycji stojącej i utrzymanie go w tej pozycji przez co najmniej 2 sek. powoduje przerwanie walki i przyznanie +1 pkt. podnoszącemu. Walka zostaje następnie natychmiast wznowiona z pozycji za-zen.

8. Czyny zabronione. Kary; przyznanie punktów ujemnych (czyli dodatnich dla przeciwnika).
Nie wolno rzucić podniesionym z parteru przeciwnikiem o matę lub umyślnie upaść z nim ponownie do parteru. Za taki czyn sędzia powinien ukarać podnoszącego karą czuj (chuj) równoznaczną z przyznaniem 2 pkt. jego przeciwnikowi.

Powstanie do pozycji stojącej z parteru na okres dłuższy niż 1 sek. nie będąc atakowanym przez przeciwnika (ucieczka z parteru) spowoduje przerwanie walki i natychmiastowe wznowienie jej z pozycji za-zen. Każde ponowne takie powstanie skutkuje karą shido i przyznaniem 1 pkt. przeciwnikowi.

Zabronione są dźwignie skrętne na nogi (skręcanie nogi przeciwnika w jakimkolwiek stawie). Wykonanie takiej techniki spowoduje przyznanie kary chuj i 2 pkt dla przeciwnika.

Próba wykonania dźwigni na kręgosłup, próba skrętu głowy przeciwnika wzdłuż osi kręgosłupa (trzymając rękoma lub nogami) lub rzut trzymając za samą głowę przeciwnika spowoduje karę keikoku równoznaczną z przyznaniem 3 pkt. dla przeciwnika.

Zabronione jest wykonywanie rzutu razem z wykonywaną w tym samym czasie dźwignią lub duszeniem. Czyn taki spowoduje przyznanie kary keikoku ( 3 pkt. dla przeciwnika) . Dozwolone jest natomiast sprowadzenie do parteru poprzez duszenie lub dźwignię (brak elementu lotu, brak dynamiki w porównaniu z rzutem).

Dźwignie na palce są zabronione, kara - chuj (-2 pkt.)

Umyślne działanie na twarz przeciwnika jest zabronione, kara – shido (-1 pkt.)

Zabronione są uderzenia i kopnięcia, jak też gryzienie, szczypanie, ciągnięcie za włosy itp. Akcje takie, w zależności od stopnia ich intensywności i potencjalnej groźby skontuzjowania oponenta spowodują przyznanie przez sędziego kary shido (-1), chuj (-2) lub keikoku (-3). Ponowienie czyny zagrożonego karą keikoku powoduje dyskwalifikację; hansokumake i wykluczenie zawodnika z dalszej walki. Przed wykluczeniem sędzia arbiter ma obowiązek skonsultować te decyzję z sędzią głównym maty. W zależności od okoliczności i stopnia zagrożenia wykonywaną niebezpieczną akcją zawodnik może być wykluczony tylko z bieżącej walki lub z całych zawodów.

9. Uwagi końcowe.
a/ Minimalna obsada sędziowska na macie to 2 osoby: sędzia główny maty i sędzia arbiter prowadzący walkę na macie. Wskazane jest aby w miarę możliwości zapewnić pełną obsadę sędziowską maty tzn.:
- sędzia główny maty,
- sędzia arbiter,
- sędzia czasowy
- sędzia prowadzący listy walk,
- 1-2 sędziów bocznych, pomocniczych na przeciwległych rogach maty. W przypadku nieparzystej ilości sędziów na macie decyzje zapadają większością głosów.

b/ W każdym przypadku dyskusyjnym dotyczącym oceny lub przebiegu walki decyzja ostateczna należy do
sędziego głównego maty.

c/ Sędzia arbiter w przypadku konieczności odwołania lub korekty własnej decyzji robi to wymachując
kilkakrotnie przedramieniem nad własną głową, a następnie jeśli jest to korekta - pokazuje decyzję właściwą.
d/ W przypadku kontuzji zawodnika sędzia arbiter powinien przerwać walkę i wezwać lekarza dyżurnego.
Taka przerwa w walce powoduje wstrzymanie odliczania czasu walki. Interwencja lekarza może być tylko doraźna, a zatem nie powinna trwać dłużej niż 1 minutę. Gdy po tym czasie zawodnik nie jest w stanie w sposób bezpieczny i higieniczny kontynuować pojedynku sędzia powinien ogłosić niezdolność do walki i ją zakończyć.
e/ Zawodnik może w trakcie walki poprosić z uzasadnionych powodów o jej chwilowe wstrzymanie na okres nie dłuższy jednak niż 1 minuta. Robi to poprzez podniesienie ręki i zwrócenie się twarzą w kierunku sędziego arbitra. Prośba taka nie może nastąpić w trakcie wykonywania techniki przez przeciwnika.
f/ Zawodnicy prowadzący walkę nie mogą dyskutować z sędzią, widzami, trenerem czy między sobą.
g/ Wszelkie protesty czy uwagi związane z zawodami bądź prowadzonymi walkami mogą być kierowane do sędziego maty lub sędziego głównego zawodów tylko przez trenera lub przedstawiciela ekipy biorącej udział w zawodach. Protesty dotyczące sędziowania i przyznawania punktów prowadzonych walk można kierować, tylko w trakcie trwania lub zaraz po ich zakończeniu. Powinny one być rozpatrzone natychmiast przez sędziego głównego maty lub sędziego głównego zawodów. W uzasadnionych okolicznościach sędzia główny maty może nakazać przerwanie prowadzonej walki.
h/ Wszelkie nie sportowe zachowanie zawodników, trenerów bądź działaczy będzie prowadzić do dyskwalifikacji zawodnika lub ekipy.
  • 0


Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych

Ikona FaceBook

10 następnych tematów

Plany treningowe i dietetyczne
 

Forum: 2002 : 2003 : 2004 : 2005 : 2006 : 2007 : 2008 : 2009 : 2010 : 2011 : 2012 : 2013 : 2014 : 2015 : 2016 : 2017 : 2018 : 2019 : 2020 : 2021 : 2022 : 2023 : 2024