Skocz do zawartości


Zdjęcie

  • Zamknięty Temat jest zamknięty
Brak odpowiedzi do tego tematu

EXPERTO
  • Użytkownik
  • PipPipPipPip
  • 14273 postów
  • Pomógł: 4
523
Wyśmienita
  • Lokalizacja:P.O.T.C.O.A.W.M.B.W.
  • Płeć:Mężczyzna
  • Zainteresowania:- Śliczne Panny.
    - Przyroda.
    - Kulturystyka.
    - Sztuki Walki.
    - Forum.
    - Samochody.
  • Staż [miesiące]:od 2003
  • Wzrost [cm]:188
  • Waga [kg]:100-102

Napisano Ponad rok temu

Domowa siłownia - czyli trening w domowych warunkach - ART by EXPERTO
Domowa siłownia - czyli trening w domowych warunkach

Pierwszą rzeczą jaką musimy zrobić to dobrać odpowiedni sprzęt oraz zrobić w domu, w garażu, czy gdzie kol wiek indziej miejsce dla niego. Nie polecam kupowania niczego pochopnie na szybko, każda decyzja w doborze sprzętu powinna być dobrze przemyślana. Jeśli masz jakieś wątpliwości lub nie wiesz co kupić to śmiało napisz temat na forum, my Ci pomożemy :!:

Przejdę teraz do opisywania podstawowego sprzętu który będzie nam potrzebny:

- ławka z ruchomym oparciem i siedzeniem. Ruchome oparcie ławki zapewni nam większe możliwości treningu od zwykłej ławki poziomej. Np. wyciskanie na skosie, wyciskanie na barki...
- przyrząd do prostowania i zginania nóg. Wiele firm oferuje taki zestaw z ławką, ewentulanie można go dokupić oddzielnie.
- stojaki wolnostojące. Można kupić łączone ale moim zdaniem wolnostojące są o tyle lepsze że można je sobie dowolnie ustawiać niezależnie od drugiego stojaka wedle życzenia oraz zajmują mniej miejsce przy chowaniu w odróżnieniu od łączonych (spawanych czy skręcanych).
- sztanga długa prosta. Najlepiej aby miała minimum 170cm długości. Należy również zwrócić uwagę na to aby obciążenia pasowały do sztangi / sztangielek lub odwrotnie, więc czytajcie uważnie średnicę FI otworu obciążeń oraz średnicę sztangi / sztangielek. Bo najlepiej jest dobrać wszystko pod jeden wymiar, niż później się bawić co do czego będzie pasowało...
- sztangielki skręcane. Oczywiście dwie sztuki.
- obciążenia. Np. 20KGx4, 10KGx4, 5KGx4, 2,5KGx4, 1,25 KGx4. Wiele ludzi uważa że obciążenia 1,25 czy 2,5 kilowe są niepotrzebne, niestety ale jest do błędne założenie, gdyż w zależności od danego ćwiczenia zwiększenie ciężaru nawet o te 2,5 czy 5 KG (np. na sztangielce 2x1,25 KG lub 2x 2,5KG) da się odczuć, w szczególności gdy się zaczyna ćwiczyć i nie ma się zbyt dużo siły. Lepiej jest zachować płynność ruchów niż szarpać się ze zbyt dużym ciężarem.
- drążek do podciągania się - szeroki. Jest to podstawowy sprzęt na rozwój mięśni pleców, można również na takim drążku ćwiczyć brzuch.

Wyżej wymieniony sprzęt jest absolutnie potrzebny do treningów tak aby można było na min dobrze rozwijać wszystkie partie mięśni. Jednak polecam zaopatrzyć się również w poniższy sprzęt który uważam za również ważny:

- sztanga łamana.
- sztanga mocno łamana.
- modlitewnik (również dostępny jest przez niektóre firmy z ławką, ewentualnie można dokupić go oddzielnie).
- wyciąg górny / dolny / poziomy - niektórzy producenci robią 3 w 1 np. wyciąg przykręcany do ściany. Do takiego wyciągu dobrze jest dokupić różnego rodzaju drążki / chwyty itp.
- przyrząd do pompek na poręczach.
- pasy, rękawice, opaski.

To mnie więcej tyle na temat domowej siłowni.
  • 2

Nie udzielam pomocy na PW / PM / Priv. Wszelkie pytania proszę pisać na forum, w temacie otrzymasz więcej opinii.




Podobne tematy Zwiń

  Temat Forum Autor Podsumowanie Ostatni post

Użytkownicy przeglądający ten temat: 1

0 użytkowników, 1 gości, 0 anonimowych

Ikona FaceBook

3 następnych tematów

Plany treningowe i dietetyczne
 

Forum: 2002 : 2003 : 2004 : 2005 : 2006 : 2007 : 2008 : 2009 : 2010 : 2011 : 2012 : 2013 : 2014 : 2015 : 2016 : 2017