Krav Maga - realizm treningu
Napisano Ponad rok temu
Trenuję KM od roku (tzn. od października 2002).
Co sądzicie o niektórych technikach, które są często wałkowane na treningach, a które wydają mi się niezbyt realnym zagrożeniem.
Chodzi mi tu głównie o duszenia (z przodu, z boku), ale też np. o walce z 8 przeciwnikami (no, to zdarzyło się raz).
Czy takie duszenia są częstym zagrożeniem? Przy "walce" z 8 przeciwnikami jedyny chyba sposób to zwiewać gdzie pieprz rośnie...
pozdrawiam
kk
Napisano Ponad rok temu
ARCHIWUM ... Było, było - krytykuję to od dawna... Tzn. te duszenia z przodu, z tyłu i z boku. Zdarza się to w realnej sytuacji - ale na treningu tego typu elementów powinno być po prostu mniej. A więcej powinno być np. duszeń anakonda (mata leo) i obron itp.
Napisano Ponad rok temu
Napisano Ponad rok temu
A co do duszeń to myślę że takie ćwiczenie jest wskazane,bo tak samo zachowujemy się jak któś złapie nas za fraki,a to dużo częściej się zdarza na ulicy.
Jak ktoś dusi to nie ma czasu, a jak łapie za frak to ma się trochę czasu (chyba, że ma zamiar uderzyć "z bani"). Czyli duszenia z przodu mogą zostać - ale z tyłu i z boku mogliby darować (w takiej ilości).
Napisano Ponad rok temu
Napisano Ponad rok temu
A Twoje spostrzeżenia Słoniak w tym względzie są całkiem słuszne- szkoleniowo owszem.
Napisano Ponad rok temu
To ćwiczenie znakomicie pozwala wyrobić odruch błyskawicznej reakcji na jakieś zagrożenie. Z czasem można opanować to do tego stopnia, że np.: ze zamkniętymi oczami nie pozwilisz dojść przeciwnikowi w mocne (dosłowne) duszenie, tylko wyprzedisz jego ruch kilkoma potężnymi technikami ( które to panowie COMBATOWCY :twisted: myślę, że już znacie, he, he,...)
Faktycznie duszenie z boku, albo z tyłu nie wygląda na zbyt przekonująco.
Napisano Ponad rok temu
Walka to nie tylko obrona (no,chyba,ze "nasze ulubione" Aikido).
Napisano Ponad rok temu
Napisano Ponad rok temu