
1. Shudokan Aikido
pozycja: migi hanmi
Uke: atakuje shomen (proste

Tori: zejscie z linii, wytracenie poprzez dynamiczne wejscie w reke uke (lewa reka pod lokciem uke) i ciecie poprzez glowe, ze zwrotem bioder i glowy w prawo, caly czas prawa pozycja, potem przejscie lewa reka na lokiec uke i tradycyjne 3 kroczki (wejscie w uke to 1, zmiana kierunku i 'polozenie uke' to 2, 3ci to krok ktorym schodzi sie na dol) i do seiza. Istotne jest to ze bark uke jest nizej niz dlon uke. Lewe kolano laduje jek najblizej pachy uke, prawa reka schodzi po udzie tori i teraz nie do konca pamietam czy kontrola reki jest 90 stopni do ciala uke czy wiecej (Taisho HELP!), wydech i qniec.
(jak cos popieprzylem to Taisho poprawi... dawno tego tak nie robilem...)
2. Yoshinkan Aikido
pozycja: migi hanmi
Uke: czeka

Tori: atakuje shomen uchi (ciecie znad glowy) potem tak samo - po obronie uke (prawa reka), przechwyt reki, ciecie przez glowe ze zwrotem bioder w prawo, dalej prawa pozycja, ale roznica polega na 3 kroczkach - wytracenie jest poprzez reke, a konkretnie lokiec a nie poprzez wejscie w uke pierwszym krokiem, dalej jak najszybciej na dol - zazwyczaj po cieciu wystarczaja 2 kroki. Reka uke prowadzona jest rownolegle do podloza, i owo wytrocenie poprzez lokiec umozliwia pelna kontrole i wychylenie uke z pozycji po cieciu. Na koncu reka uke jest 90 stopni do ciala uke. Nie ma szczegolnie zaznaczonego wydechu.
3. Aikikai Deutschland (Asai Sensei)
pozycja: wersja A) migi gyaku hanmi,

Uke: wersja A) atak shomen idzie razem z noga, tak ze po cieciu uke jest w prawej pozycji, wersja

Tori: A) prawie identyczne jak w shudokan, rowniez po cieciu nie zmienia sie pozycji (caly czas prawa) ale nogi tori po cieciu laduja na jednej linii co bardzo przypomina pozycje Yoshinkanu. Przy drugim kroku prowadzenie jest inne - reka uke jest odwrotnie tzn. bark jest (ciut) wyzej niz dlon uke - czyli wytraca sie ruchem w prawo, a nie dzwignia na lokiec i bark, i koncowka: po 3cim kroku reka uke jest zawsze pod katem wiekszym niz 90 stopni do ciala uke!, nie ma wydechu;

4. Takemusu Iwama Ryu
pozycja: migi hanmi
Uke: czeka
Tori: wychodzi tegatana z dolu w kierunku uke (teraz Uke zaczyna sie bronic - tez tegatana), po dotknieciu sie nagdgarstkami tori przesuwa sie blizej uke, nie zmienijac nog, dolacza lewa reke ale blisko pachy uke i wykonuje ciecie lekko (prawie wogole) przez glowe uke i potem sciaga reke uke do centrum, skrecajac biodra w prawo. Po tym ruchu reka uke jest przez caly czas rownolegle do maty i do konca ruchu taka zostaje. Dalej 3 tradycyjne kroki i koncowka z reka uke pod katem (dokladnie!) 90 stopni do jego ciala. Uke podczas ruchu kontroluje sie dzwignia na lokiec. Wydechu niet.
to tyle...
mozna jeszcze dodac ze u Asai uke ma dokladnie powiedziane jak ma sie zachowywac podczas techniki, podobnie jak w Yoshinkan - kazde odstepstwo to blad (ale blad uke, zapewne chodzi o jego bezpieczenstwo

sugestie i opisy innych styli mile widziane