- Gdy mówimy o relacji między ruchem i bezruchem, podkreśla się, że "ruch i bezruch mają korzenie w sobie nawzajem". Wang Xiangzhai mawiał: "Nie ma absolutnego bezruchu, natomiast ruch jest absolutny", "W bezruchu nie ma bezruchu, w bezruchu jest ruch, w ruchu bezruch, w ruchu jest bezruch, ruch w bezruchu jest prawdziwym ruchem, bezruch w ruchu jest prawdziwym bezruchem, ruch i bezruch mają korzenie w sobie nawzajem, są używane łącznie". Zhan zhuang to nie jest "stanie bez ruchu, jak drewniany pal", lecz polega to na "poszukiwaniu odczucia w bezruchu, poszukiwaniu wiedzy w niewielkim ruchu - chcesz się ruszyć, chcesz się zatrzymać, chcesz się zatrzymać, chcesz się ruszyć, czujesz i masz taką intencję, jakbyś się ruszał, ale nie możesz się nie zatrzymać, i jakbyś się zatrzymywał, ale nie możesz się nie ruszać". "Gdy świadomość się porusza, intencja się porusza, siła się porusza" - to jest poszukiwanie równowagi przeciwieństw ruch-bezruch. -
Cały artykuł na stronie: [link widoczny dla zalogowanych Użytkowników]
To proste
Rozpoczęty przez , Ponad rok temu
1 odpowiedź w tym temacie
Użytkownicy przeglądający ten temat: 1
0 użytkowników, 1 gości, 0 anonimowych
10 następnych tematów
-
Całkiem inny yiquan - videoklip
- Ponad rok temu
-
O historii chińskich sztuk walki
- Ponad rok temu
-
Styl naturalny
- Ponad rok temu
-
Xingyiquan (Hsing-i ch'uan)
- Ponad rok temu
-
Styl Chen taijiquan - forma z kulą
- Ponad rok temu
-
Bajiquan [i nie tylko]
- Ponad rok temu
-
Skutecznosc Kung-fu
- Ponad rok temu
-
Taiki-ken
- Ponad rok temu
-
Masutatsu Oyama vs. mistrz Tai Chi
- Ponad rok temu
-
Baguazhang (Pa Kua) - videoklipy
- Ponad rok temu