Skocz do zawartości


Zdjęcie

Monohydrat Kreatyny, krótko i zwięźle


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
Brak odpowiedzi do tego tematu

EXPERTO

EXPERTO
  • Zabanowany(a)
  • PipPipPipPip
  • 14273 postów
  • Pomógł: 5
  • Lokalizacja:P.O.T.C.O.A.W.M.B.W.
  • Płeć:Mężczyzna
  • Zainteresowania:- Śliczne Panny.
    - Przyroda.
    - Kulturystyka.
    - Sztuki Walki.
    - Forum.
    - Samochody.
  • Staż [miesiące]:od 2003
  • Wzrost [cm]:188
  • Waga [kg]:100-102

Napisano Ponad rok temu

Monohydrat Kreatyny, krótko i zwięźle
Co to jest i skąd się bierze?
Francuscy naukowcy odkryli kreatynę już w 1832 roku, ale dopiero w 1923 roku zauważono, iż kreatyna aż w 95 % magazynowana jest w tkance mięśniowej. Pierwsze badania na temat anabolicznego efektu kreatyny zostały opublikowane w 'The Journal of Biological Chemistry' w roku 1926. Mimo to, o kreatynie wiemy tak naprawdę od roku 1992, kiedy to w czasie letniej olimpiady w Barcelonie po raz pierwszy została użyta przez sportowców w celu zwiększenia osiągnięć. A zatem, co to jest kreatyna? Nasze ciało w sposób naturalny wytwarza ten związek, który używany jest następnie w celu zaopatrzenia naszych mięśni w energię. Kreatyna produkowana jest w wątrobie, trzustce, oraz nerkach, z których to transportowana jest dzięki krwiobiegowi do mięśni. Kiedy już osiągnie mięśnie, zamieniana jest w fosfokreatynę (fosforan kreatyny). Ten wysokoenergetyczny metabolit używany jest do regeneracji podstawowego źródła energii dla mięsni, czyli ATP (adenozyno trój-fosforanu). W odróżnieniu od sterydów lub leków, kreatyna jest w 100 % naturalna, i występuje w wielu produktach żywnościowych. Szczególnie bogate w kreatynę są takie rodzaje pożywienia jak śledź, łosoś, oraz wołowina. Mimo to, w dalszej perspektywie najlepszym źródłem kreatyny są proszki i kapsułki zawierające tą substancję.

Jak kreatyna działa i jakie są naukowe dowody na jej skuteczność?
Nie bez powodu kreatyna jest najczęściej stosowanym suplementem w kulturystyce. Po pierwsze, kreatyna w znaczący sposób zwiększa suchą masę mięśniową już podczas dwóch tygodni używania. Jest także odpowiedzialna ze zwiększenie uzyskiwanych wyników podczas wysoko intensywnych treningów. Dzieje się to dzięki zwiększeniu poziomu dostępnej energii oraz przyspieszeniu tempa regeneracji. Nic w tym zatem dziwnego, iż sportowcy, którzy używają kreatyny, są w stanie łamać kolejne rekordy, w odróżnieniu od tych, którzy kreatyny nie używają. Zdolność kreatyny do zwiększenia zasobów energii w mięśniach wynika z wpływu na proces syntezy białek mięśniowych, przy jednoczesnym minimalizowaniu procesów katabolicznych. Jest to spowodowane tym, iż kreatyna posiada niewiarygodną zdolność uwodnienia komórek mięśniowych. Proces ten zwiększa wzrost mięśni poprzez czynienie włókien mięśniowych większych i silniejszych. Naukowcy wielokrotnie już udowodnili, jak mocno działa kreatyna. Tylko w ciągu ostatnich pięciu lat przeprowadzono ponad dwadzieścia niezależnych badań. Dowiodły one, iż kreatyna zwiększa poziom energii, siłę mięśni, wytrzymałość oraz tempo regeneracji. Została odkryta także dodatkowa, całkowicie nieoczekiwana, zaleta kreatyny; przyspiesza ona redukcje tkanki tłuszczowej, co ułatwia budowę suchej masy ciała.

Kto potrzebuje kreatyny ?
Każdy, kto chce mieć więcej energii, siły i suchej masy mięśniowej, każdy, kto chciałby mieć bardziej widoczne mięśnie, szybciej dochodzić do siebie po treningu, stracić niepotrzebne fałdy tłuszczu, każdy , kto wykonuje intensywne treningi oraz lubi zaskakujące rezultaty, powinien spróbować suplementacji kreatyną

Jak kreatyna powinna być zażywana? Czy są jakieś efekty uboczne?
Doskonałe rezultaty zaobserwowano poprzez zażywanie stałej dawki - 5 gram - kreatyny dziennie. Najlepsze rezultaty zostały osiągane wówczas, gdy kreatyna brana była z produktem węglowodanowym, takim jak chociażby dextroza (glukoza), białkiem WPC, preparatami ALA i była zażywana około pół godziny przed treningiem. Co najlepsze o kreatynie, w wielu badaniach nie stwierdzono żadnych skutków ubocznych suplementacji kreatyną. ŻADNYCH. Kreatyna jest całkowicie bezpieczna dla twojego organizmu. Mimo to, tak jak ze wszystkim, nie jest zalecane nadużywanie kreatyny. Wystarczy, że będziesz się trzymał zalecanych przez producenta dawek.

autor: tMQ

Nie udzielam pomocy na PW / PM / Priv. Wszelkie pytania proszę pisać na forum, w temacie otrzymasz więcej opinii.




Podobne tematy Zwiń

  Temat Forum Autor Podsumowanie Ostatni post

Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych

Ikona FaceBook

10 następnych tematów

Plany treningowe i dietetyczne
 

Forum: 2002 : 2003 : 2004 : 2005 : 2006 : 2007 : 2008 : 2009 : 2010 : 2011 : 2012 : 2013 : 2014 : 2015 : 2016 : 2017 : 2018 : 2019 : 2020 : 2021 : 2022