Skocz do zawartości


Zdjęcie

Problem z barkiem


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
3 odpowiedzi w tym temacie

mr92
  • Użytkownik
  • 2 postów
  • Pomógł: 0
0
Neutralna

Napisano Ponad rok temu

Problem z barkiem

Witam, jestem osobą początkującą na siłowni - ćwiczę od miesiąca ogólnorozwojowo.

Niestety podczas tzw. "shoulder press" na maszynie (chodzi o to ćwiczenie: shoulder_press_machine.jpg)

napotykam na ból w okolicach barku, konkretnie w miejscu gdzie ramię łączy się z barkiem. Wynika to z moich problemów z barkami - z tego co powiedział mi lekarz moje ramię jest powiedzmy przesunięte trochę do wewnątrz (konkretnie rotatory), przez co uniesienie rąk idealnie do góry powoduje dyskomfort (natomiast uniesienie minimalnie bardziej przed siebie jest już ok).

 

Moje pytanie - czy ktoś z was ma może podobny problem oraz czym mógłbym zastąpić takie ćwiczenie na ramiona, żeby nie wymagało to unoszenia rąk w pionie?

 

Pozdrawiam.


Użytkownik mr92 edytował ten post Ponad rok temu

  • 0

lezu
  • Ekspert
  • PipPipPipPip
  • 4945 postów
  • Pomógł: 65
381
Wyśmienita
  • Lokalizacja:Kraków
  • Płeć:Mężczyzna
  • Zainteresowania:Motoryzacja
  • Wzrost [cm]:190
  • Pas [cm]:78
  • Martwy ciąg [kg]:4x170
  • Waga [kg]:91,5 1.06.14

Napisano Ponad rok temu

Re: Problem z barkiem

Jeśli pojawia się ból to natychmiast rezygnuj z tego ćwiczenia. Obawiam się, że przy każdym rodzaju wyciskań na barki może pojawiać się ból. Rób unoszenia hantli w przód, podciąganie sztangi wzdłuż brody, unoszenia hantli na boki. Niestety wyciskanie hantli jest to elitarne i chyba najlepsze ćwiczenie na rozbudowę barków i za bardzo nie ma alternatywy dla niego. Zmniejsz obciążenie na korzyść ilości powtórzeń - barki to lubią.
Pamiętaj, nigdy nie ignoruj oznak dyskomfortu, szczególnie barków, bo kontuzja tej partii mięśniowej zamknie Ci drogę do ćwiczenia innych grup, no wiadomo nogi do tego się nie zaliczają.


  • 1

Dołączona grafika