Skocz do zawartości


ArmaS

Rejestracja: Ponad rok temu
Poza forum Ostatnio: Ponad rok temu
-----

Moje tematy

ASG - Automatic Stop and Go

Ponad rok temu

ASG - AUTOMATIC STOP AND GO



Dołączona grafika



Stop&Go - jest to system automatycznego wyłączania silnika w czasie postoju i ponownego uruchamiania go przy ruszaniu. Te preokologiczne rozwiązanie stosowane jest obecnie w wielu modelach samochodów osobowych, którego podstawowym zadaniem jest zmniejszenie zużycia paliwa w ruchu miejskim oraz ograniczenie szkodliwych emisji spalin.


Coraz więcej osób zastanawia się czy jest to takie świetne rozwiązanie ? Odpowiedź brzmi: TAK ale tylko wtedy gdy liczymy każdą kroplę paliwa lub po prostu próbujemy dbać o ekologię. Koncepcja Start - Stop znanej firmy Bosch, montowanego już seryjnie w nowym BMW serii 1 opiera się na specjalnym rozruszniku, który jest specjalnie wzmocniony i działa elektronicznie - zwykły rozrusznik po jakimś czasie poprostu szybko by padł.
Jak wiemy każde urządzenie ma jakiś swój zakres pracy, ile może przepracować, ile razy można go użyć.
Konstruktorzy ładnie i pięknie pomyśleli nad nową generacją rozrusznika ale nie pomyśleli jak inne urządzenia dostają po przysłowiowej dupie.
Sytuacja: jedziemy sobie po mieście przed nami czerwone, stajemy silnik się wyłancza; zielone silnik sam się włączy i tak kilka, kilkanaście razy, nie dotyczy to tylko świateł. Wyobraźcie sobie, że przy każdym takim uruchomieniu dostaje po dupie akumulator, który nie kosztuje 20zł, turbina - no właśnie i tu może być problem. Każdy z nas wie a przynajmniej powinien wiedzieć, że po jeździe samochodem z turbodoładowaniem nie powinniśmy od razu wyłączać silnika. System ASG o tym nie pomyślał, a regeneracja czy nowa turbina to koszty nie małe.
Poduszki silnika też się zużywają, każde włączenie silnika, zgaszenie oddziaływuje negatywnie na poduszki drganiami i jest to też szybsze zużycie tej części.
Co najgorsza taki system instalowany jest w można powiedzieć dość agresywnym samochodzie jakim jest Porsche Cayenne. Z silnikiem benzynowym o poj. 3,5l z dwiem turbinami testowany był na torze jeszcze w tym roku - wyobraźcie sobie, że testujący polak z resztą gdy zjechał z toru, na którym dawał ostro w pedał i wysiadł z samochodu, oczywiście nie wyłanczając silnika, gdy usłyszał, że uruchomił się system ASG złapał się za głowę i tak samo mu jak mnie aż serce zabolało jak został wyłączony rozgrzany do czerwoności silnik i turbiny.

ASG - jasne fajne rozwiązanie, można coś zaoszczędzić ale pamiętajmy coś za coś, to też dobry interes dla
serwisantów !



zródła: tvnturbo.pl
autocentrum.pl
+ własne info

ASG - Automatic Stop and Go

Ponad rok temu

ASG - AUTOMATIC STOP AND GO



Dołączona grafika



Stop&Go - jest to system automatycznego wyłączania silnika w czasie postoju i ponownego uruchamiania go przy ruszaniu. Te preokologiczne rozwiązanie stosowane jest obecnie w wielu modelach samochodów osobowych, którego podstawowym zadaniem jest zmniejszenie zużycia paliwa w ruchu miejskim oraz ograniczenie szkodliwych emisji spalin.


Coraz więcej osób zastanawia się czy jest to takie świetne rozwiązanie ? Odpowiedź brzmi: TAK ale tylko wtedy gdy liczymy każdą kroplę paliwa lub po prostu próbujemy dbać o ekologię. Koncepcja Start - Stop znanej firmy Bosch, montowanego już seryjnie w nowym BMW serii 1 opiera się na specjalnym rozruszniku, który jest specjalnie wzmocniony i działa elektronicznie - zwykły rozrusznik po jakimś czasie poprostu szybko by padł.
Jak wiemy każde urządzenie ma jakiś swój zakres pracy, ile może przepracować, ile razy można go użyć.
Konstruktorzy ładnie i pięknie pomyśleli nad nową generacją rozrusznika ale nie pomyśleli jak inne urządzenia dostają po przysłowiowej dupie.
Sytuacja: jedziemy sobie po mieście przed nami czerwone, stajemy silnik się wyłancza; zielone silnik sam się włączy i tak kilka, kilkanaście razy, nie dotyczy to tylko świateł. Wyobraźcie sobie, że przy każdym takim uruchomieniu dostaje po dupie akumulator, który nie kosztuje 20zł, turbina - no właśnie i tu może być problem. Każdy z nas wie a przynajmniej powinien wiedzieć, że po jeździe samochodem z turbodoładowaniem nie powinniśmy od razu wyłączać silnika. System ASG o tym nie pomyślał, a regeneracja czy nowa turbina to koszty nie małe.
Poduszki silnika też się zużywają, każde włączenie silnika, zgaszenie oddziaływuje negatywnie na poduszki drganiami i jest to też szybsze zużycie tej części.
Co najgorsza taki system instalowany jest w można powiedzieć dość agresywnym samochodzie jakim jest Porsche Cayenne. Z silnikiem benzynowym o poj. 3,5l z dwiem turbinami testowany był na torze jeszcze w tym roku - wyobraźcie sobie, że testujący polak z resztą gdy zjechał z toru, na którym dawał ostro w pedał i wysiadł z samochodu, oczywiście nie wyłanczając silnika, gdy usłyszał, że uruchomił się system ASG złapał się za głowę i tak samo mu jak mnie aż serce zabolało jak został wyłączony rozgrzany do czerwoności silnik i turbiny.

ASG - jasne fajne rozwiązanie, można coś zaoszczędzić ale pamiętajmy coś za coś, to też dobry interes dla
serwisantów !

10 Najczęstszych błędów kierowców

Ponad rok temu

10 Najczęstszych błędów kierowców




1. Szybkie wjeżdżanie w kałuże:
- jedną z najgorszych rzeczy jakie mogą przytrafić się silnikowi, jest zassanie wody do cylindrów.

2. Jazda na półsprzęgle:
- jazdę na półsprzęgle stosuje się tylko przy powolnych manewrach, jednak część kierowców zupełnie nieświadomie obciąża sprzęgło, trzymając nogę na jego pedale podczas jazdy. Nawet minimalny nacisk na pedał sprzęgła powoduje dosunięcie tzw. łożyska wyciskowego sprzęgła do sprężyny talerzowej, wprawiając łożysko w ruch. Zwróćmy uwagę na to aby podczas jazdy noga swobodnie spoczywała na podnóżku obok pedału sprzęgła, a nie na nim.

3. Hamowanie na luzie:
- Pomijając hamowanie awaryjne każdemu zmiejszeniu prędkości powinno towarzyszyć hamowanie silnikiem. Powodów jest kilka.
Oszczędność paliwa, stabilność ruchu auta, bezpieczeństwo.

4. Hamowanie na nierównościach:
- Jeżeli mamy przed sobą dziurę w drodze, której nie jesteśmy w stanie ominąć, to ewentualny manewr hamowania kończmy przed nierównościami, a nie w niej. Wpadnięcie w dziurę podczas hamowania powoduje ogromne przeciążenie elementów zawieszenia.

5. Powolne przyspieszanie:
- Ten sposób wcale nie sprzyja oszczędzniu paliwa. Rozpędzanie naszego auta trwa wtedy długo i w efekcie marnuje się paliwo. Najefektywniej przyspieszamy wciskając pedał gazu w około 80% i gdy obroty są utrzymywane w okolicach momentu max.

6. Pokonywanie progów zwalniających całą szerokością auta:
- Jeżeli tylko mamy możliwość to progi zwalniające warto pokonywać jedną stroną samochodu. Przy pokonywaniu progów całą szerokością auta pojawiają się znacznie większe siły w przednim zawieszeniu i w skrajnym przypadku samochód może nawet lekko podskoczyć - nie sprzyja to trwałości zawieszenia.

7. Uruchamianie silnika przy włączonych światłach:
- Podczas rozruchu może dochodzić do skoków napięcia, które niekorzystnie wpływają na żywotność żarówek. Dlatego zaleca się, aby najpierw uruchomić silnik, a dopiero potem włączyć światła.

8. Jazda na niewłaściwych obrotach:
- Silnikowi szkodzą zarówno nieskie, jak i zbyt duże obroty pracy.

9. Wyłączanie turbodoładowanego silnika bez odczekiwania na schłodzenie turbosprężarki:
- Turbosprężarka jest smarowana i chłodzona olejem silnikowym. Jeżeli "turbo" jest rozgrzane i nagle wyłączymy silnik to obieg oleju zatrzymuje się i olej pozostający w ułożyskowaniu "turbo" może się spalić, zmieniając się w kokosowy osad. Pamiętajmy aby po jezdzie odczekać około pół minuty (dotyczy się to jazdy po za miastem kiedy na naszym liczniku wskazówka przekracza 100km/h) Po spokojnej jeździe po mieście, nie ma konieczności schładzania "turbo"

10. Częste jeżdzenie z małą ilością paliwa:
- Częste jeżdzenie z małą ilością paliwa może być nie korzystne zarówno dla silnika jak i dla pompy paliwowej.


Ikona FaceBook

Plany treningowe i dietetyczne
 

Forum: 2002 : 2003 : 2004 : 2005 : 2006 : 2007 : 2008 : 2009 : 2010 : 2011 : 2012 : 2013 : 2014 : 2015 : 2016 : 2017 : 2018 : 2019 : 2020 : 2021 : 2022 : 2023 : 2024