Skocz do zawartości


Zdjęcie

Katana - parę pytań zielonego


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
10 odpowiedzi w tym temacie

budo_directx11
  • Użytkownik
  • 4 postów
  • Pomógł: 0
0
Neutralna
  • Lokalizacja:Wrocław
  • Zainteresowania:Aikido

Napisano Ponad rok temu

Katana - parę pytań zielonego
Witam Wszystkich Serdecznie

Będzie długo i może dla niektórych nudno, ale może znajdzie się dobra dusza i odpowie choć na część pytań :).
Chciałbym zadać parę pytań odnośnie sprzętu, który by się nadawał dla początkującego. Przeszukałem trochę forum, ale jak to zwykle bywa nie znalazłem zadowalających odpowiedzi :). Żeby rozjasnić nieco - jestem początkującym aikidoką, choć na początku przymierzałem się do kendo. Ale po odwiedzeniu treningu jednego i drugiego zapałałem miłością do tego pierwszego. A gdy się dodatkowo okazało, że Aikido opiera się w dużej mierze na sztuce władania mieczem (jeśli chodzi o ruch) to postanowiłem zostać na dłużej. Oczywiście chciałbym posiąść także swój miecz, którym mógłbym ćwiczyć różne formy, potem może nawet cięcia, zacząłem się rozglądać, co mógłbym sobie sprawić na początek (o ile to ma w ogóle sens). Zacząłem analizować biorąc pod uwagę różne kwestie (cenę, kwestie bezpieczeństwa, możliwość zabrania na trening itp.). Mam także nadzieje załapać się w przyszłości na iaido, więc sprzęt się chyba przyda.