Skocz do zawartości


Zdjęcie

Obalenie


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
3 odpowiedzi w tym temacie

budo_dioxippus
  • Użytkownik
  • Pip
  • 11 postów
  • Pomógł: 0
0
Neutralna
  • Lokalizacja:Polska
  • Zainteresowania:KB

Napisano Ponad rok temu

Obalenie
Sprawa może wydawać się dość głupia ale stanowi dla mnie nie lada problem. Jeśli chodzi o bjj można powiedzieć, że jestem samoukiem (oczywiście mam pewne podstawy dotyczące dźwigni itd.) i zależy mi na polepszeniu parteru. Mam sparingpartnera, który tak jak ja dobrze radzi sobie w stójce. Pomimo tego wszystkiego w żaden sposób nie mogę "wejść" mu w nogi. Za każdym razem albo dostaje lekką bombę w twarz albo odsuwa się i "przepuszcza" mnie dalej za siebie, a ja lecę na glebę. Nie ma on praktycznie żadnego doświadczenia w sw chwytanych jednak robi to odruchowo i co gorsze dla mnie, udaje mu się unikać.

W czym tkwi błąd?

- robię to za wolno?
- sprawa o zaskoczeniu raczej nie wchodzi w grę, bo przed każdą próbą probuję markować jakieś uderzenie, które i tak nie skutkuje.
- Kiedy oglądam filmiki z walk, dojście do nóg wygląda jak niechciany atak (oprócz cro cop'a i jemu podobnych), który skutkuje oponentem w pozycji gardy.
- Jeśli chodzi o inne techniki to są one dość efektywne. Założenie gilotyny, innego duszenia nie sprawia mi na nim najmniejszego problemu.
- Oczywiste jest to, że nie będę sprowadzał go do parteru tylko wtedy kiedy dochodzi do krótkiej szamotaniny, w której i tak mogę dostać porządnie po żebrach lub twarzy.

Interesują mnie wasze sposoby na sprowadzanie walki do parteru; obalenia; zaskoczenia... Jakie czynniki wpływają wtedy głównie na waszą skuteczność.

pozdrawiam
  • 0

budo_shannar
  • Użytkownik
  • PipPipPipPip
  • 685 postów
  • Pomógł: 0
0
Neutralna
  • Lokalizacja:P.I.Ł.A / Toruń
  • Zainteresowania:BJJ

Napisano Ponad rok temu

Re: Obalenie
Skąd jesteś? Nie masz możliwości uczęszczać do sekcji judo/zapasów/bjj?
  • 0

budo_dioxippus
  • Użytkownik
  • Pip
  • 11 postów