Skocz do zawartości


Zdjęcie

Ile czasu na poszczegolnych pasach?


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
84 odpowiedzi w tym temacie

budo_izabella
  • Użytkownik
  • Pip
  • 25 postów
  • Pomógł: 0
0
Neutralna
  • Lokalizacja:USA

Napisano Ponad rok temu

Re: Ile czasu na poszczegolnych pasach?
Wlasnie sie dowiedzialam o tym czytajac nasz vortal.Troche wydawalo mi sie to dziwne zeby mozna bylo zdawac na czarny pas po 2 latach,no moze po 2 latach i 3 miesiacach,jak idziesz rowno z programemszkoleniowym,dla powolnych 3 lata.
Poziomem pewnie jestem jak zolty pas w Polsce he he he.
Przykro :cry: .
Potrzebuje porownania.Moze ktos by opisal jakie sa wymagania w Polsce zeby dostac
high brown ,wysoki brazowy.Bardzo jestem ciekawa.
  • 0

budo_gizmo
  • Użytkownik
  • PipPipPipPip
  • 2337 postów
  • Pomógł: 0
0
Neutralna
  • Lokalizacja:Świdnik/Lublin

Napisano Ponad rok temu

Re: Ile czasu na poszczegolnych pasach?
High brown to który kup? Bo w Polsce nikt nie używa brązowych pasów, obojętnie czy ITF, WTF czy inne grupy...

Gizmo
  • 0

budo_stern
  • Użytkownik
  • PipPipPipPip
  • 1194 postów
  • Pomógł: 0
0
Neutralna
  • Lokalizacja:KS DRAGON
  • Zainteresowania:Taekwondo

Napisano Ponad rok temu

Re: Ile czasu na poszczegolnych pasach?

High brown to który kup? Bo w Polsce nikt nie używa brązowych pasów, obojętnie czy ITF, WTF czy inne grupy...

Gizmo


oni mają
wlasny lepszy [link widoczny dla zalogowanych Użytkowników]


Philosophy of the Belt System
White Beginning stage, purity, innocence. No knowledge of martial arts.
Yellow Energy and brightness, as from the sun. Maturation as in the yellowing of grain.
Orange Represents new growth, which appears in the spring. Techniques begin to take form.
Green Growth and power soar to higher levels, as a green plant drives upward to greater heights.
Blue Represents the sky, continued upward attainment. The stage where one begins to stabilize both mentally and physically.
Brown Power, stability, agility, strength and wisdom. The stage where one begins to feel a sense of emerging confidence in one's abilities.
Red Blood, life, energy, attention and control. Maturity, respect, honor and perfection of character start to be reflected in one's daily affairs.
Black The combination of all colors; mastery. Calmness, dignity and sincerity. Final stage of one's life cycle and the beginning of the next.

The Cycle of Growth

Rank Education Level

White Beginner
Yellow
Orange

Green Intermediate
Blue
Brown
High Brown

Red Advanced
High Red
Deputy 1
Deputy 2
Deputy 3
Deputy 4

1st Degree Black Belt Instructor Level
2nd Degree Black Belt
3rd Degree Black Belt

4th Degree Black Belt Master Level

5th and 6th Degree Black Belt Senior Master Level

7th and 8th Degree Black Belt Grandmaster Level


BTW: myślicie, że izabella powinna szepnąć mistrzowi, ze mieszanka kolorów daje w rezultacie biały, a nie czarny? ;)
  • 0

budo_ira
  • Użytkownik
  • PipPipPipPip
  • 1243 postów
  • Pomógł: 0
0
Neutralna
  • Lokalizacja:Warszawka

Napisano Ponad rok temu

Re: Ile czasu na poszczegolnych pasach?
A sądzisz że zrozumie aluzję?
  • 0

budo_izabella
  • Użytkownik
  • Pip
  • 25 postów
  • Pomógł: 0
0
Neutralna
  • Lokalizacja:USA

Napisano Ponad rok temu

Re: Ile czasu na poszczegolnych pasach?
Ja zrozumialam .Nigdy w Polsce nie zetknelam sie z taekwondo wiec nie mam porownania.
Ale nie moze byc chyba tak zle ze bialy pas. 8O
  • 0

budo_ira
  • Użytkownik
  • PipPipPipPip
  • 1243 postów
  • Pomógł: 0
0
Neutralna
  • Lokalizacja:Warszawka

Napisano Ponad rok temu

Re: Ile czasu na poszczegolnych pasach?
W przypadku źle nauczonej techniki trzeba zaczynać od początku. Więc to nie jest takie nierealne.
  • 0

budo_stern
  • Użytkownik
  • PipPipPipPip
  • 1194 postów
  • Pomógł: 0
0
Neutralna
  • Lokalizacja:KS DRAGON
  • Zainteresowania:Taekwondo

Napisano Ponad rok temu

Re: Ile czasu na poszczegolnych pasach?

Ja zrozumialam .Nigdy w Polsce nie zetknelam sie z taekwondo wiec nie mam porownania.
Ale nie moze byc chyba tak zle ze bialy pas. 8O


hmmm,
ja nie zrozumiałem aluzji, tylko samo wyjaśnienie podane na stronie mi się nie spodobało, bo jest niezgodne z prawdą :) .

Izabella, a z czystej ciekawości: Czy macie też stopnie cup odpowiadające pasom?
Bo na stronie nic nie znalazłem na ten temat.
  • 0

budo_izabella
  • Użytkownik
  • Pip
  • 25 postów
  • Pomógł: 0
0
Neutralna
  • Lokalizacja:USA

Napisano Ponad rok temu

Re: Ile czasu na poszczegolnych pasach?
Moze ja wyjasnie od poczatku.
Zajecia sa 6 razy w tygodniu ,wieczorem po godzinie.Srody i soboty sparring.Mozna chodzic dodatkowo na poranne zajecia i rodzinne klasy,wszystko zalezy ile sie chce poswiecic czasu na trening.
Nie mamy cup jako dopowiednika do koloru pasa.
Przy testach na poszczegolne pasy wymagana jest znajomosc
zolty-kicking combination 1,2,3(sa inne w zaleznosci od koloru pasa)
one step sparring 1,2,3(to samo,inne w zaleznosci od koloru pasa)
form-Kicho1
breaking -hammer fist

pomaranczowy
znowu kombinacja kopniec 1,2,3,
one step sparring1,2,3
forma kicho2
lamanie front snap kick

zielony
kopniecia1,2,3
sparring 1,2,3
forma Tae Geuk Il Jang.
lamanie deski skipping side kick

niebieski
kopniecia,sparring
forma Tae Geuk Yi Jang
lamanie Ax Kick

brazowy
kopniecia, sparring
forma Tae Geuk Sam Jang
lamanie reverse side kick

wysoki brazowy
kopniecia ,sparring
forma Tae Geuk Sa Jang
lamanie jump front snap kick

czerwony
kopniecia ,sparring forma TaeGeuk oh jang
lamanie spin kick
zaczynaja pytac :D o formy ,kopniecia i sparring z pasow od zoltego.
Czyli od nowa

high red
kopniecia ,sparring ,formaTae Geuk Yook Jang
lamanie Jumping side kick
powtorka z nizszych pasow

Deputy one Tae Geuk Chil jang ,lamanie jumping reverse side kick,kicking ,sparring,powtorka z nizszych pasow

Deputy 2 ,Tae Geuk Pal jang ,lamanie front punch &hook kick
Deputy 3 formy tae geuk il jang do tae geuk sa jang
lamanie front snap kick low and front snap kick face
oczywiscie powtorka z nizszych pasow
Deputy 4 wszystko co sie do tej pory nauczyles ,lamanie desek
1 reka ,2 kopniecie po 3 deski
Na czarny pas :peace:
Przed egzaminem 30 minut malego testu na wytrzymalosc
Wszystkie pasy ,kopniecia ,sparring,formy,lamanie desek
4 lamania ,jakie ? wszystko zalezy od master.

Ok No to napisalam ksiazke. :D
  • 0

budo_gizmo
  • Użytkownik
  • PipPipPipPip
  • 2337 postów
  • Pomógł: 0
0
Neutralna
  • Lokalizacja:Świdnik/Lublin

Napisano Ponad rok temu

Re: Ile czasu na poszczegolnych pasach?
Patrząc po układach, to Wasz high brown odpowiada mniej więcej polskiemu 5. kup, czyli zielonemu z niebieską belką. Tyle że rozbicia to macie prościuteńkie. Kolejny stopień u Was to czerwony, w Polsce niebieski. U nas czerwony pas w której bądź federacji to 2. kup, po nim jest tylko czerwony z belką i czarny.

Gizmo
  • 0

budo_izabella
  • Użytkownik
  • Pip
  • 25 postów
  • Pomógł: 0
0
Neutralna
  • Lokalizacja:USA

Napisano Ponad rok temu

Re: Ile czasu na poszczegolnych pasach?
poklon dzieki
  • 0

budo_mrmario
  • Użytkownik
  • Pip
  • 22 postów
  • Pomógł: 0
0
Neutralna
  • Lokalizacja:South Park

Napisano Ponad rok temu

Re: Ile czasu na poszczegolnych pasach?
przypadkowo znalazlem filmik z egzaminow na 5 dana :

  • 0

budo_stern
  • Użytkownik
  • PipPipPipPip
  • 1194 postów
  • Pomógł: 0
0
Neutralna
  • Lokalizacja:KS DRAGON
  • Zainteresowania:Taekwondo

Napisano Ponad rok temu

Re: Ile czasu na poszczegolnych pasach?

przypadkowo znalazlem filmik z egzaminow na 5 dana :


:rofl: :rofl: :rofl: :rofl: :rofl: :rofl: :rofl: :rofl:

muszę to wysłać do związku przed egzaminem na I :)
  • 0

budo_mrmario
  • Użytkownik
  • Pip
  • 22 postów
  • Pomógł: 0
0
Neutralna
  • Lokalizacja:South Park

Napisano Ponad rok temu

Re: Ile czasu na poszczegolnych pasach?
Tez mi sie to wydawalo smieszne i jakies nie teges , ale .. :)
  • 0

budo_stern
  • Użytkownik
  • PipPipPipPip
  • 1194 postów
  • Pomógł: 0
0
Neutralna
  • Lokalizacja:KS DRAGON
  • Zainteresowania:Taekwondo

Napisano Ponad rok temu

Re: Ile czasu na poszczegolnych pasach?


ten sam układ w wykonaniu Jarka Suski.
Moderatorze daj ostrzeżenie, ale dalibóg nie zdzierżyłem :)
  • 0

budo_nechrist
  • Użytkownik
  • PipPipPipPip
  • 2092 postów
  • Pomógł: 0
0
Neutralna
  • Lokalizacja:wro

Napisano Ponad rok temu

Re: Ile czasu na poszczegolnych pasach?
o kur... jesli to bylo w Stanach, to nie dziwie sie ze tkd ma tam taka slaba reputacje.
sadzilem ze to ja mam slaba technike i jestem za malo rozciagniety na 1 cup, ale widze ze sie mylilem...
zreszta zwroccie uwage, ze zostala zablokowana mozliwosc dodawania komentarzy pod tym filmem. to tez ma swoja wymowe.
gdyby takie byly kryteria to w grudniu moglbym przywiezc nie 1, ale 5 dana ;)
ale niee... wiec pewnie nic nie przywioze i bede musial w czerwcu jeszcze raz jechac :)
  • 0

budo_silent
  • Użytkownik
  • PipPipPip
  • 226 postów
  • Pomógł: 0
0
Neutralna
  • Lokalizacja:UK

Napisano Ponad rok temu

Re: Ile czasu na poszczegolnych pasach?
ten film jest przerażający :evil:
  • 0

budo_maveric
  • Użytkownik
  • PipPipPipPip
  • 651 postów
  • Pomógł: 0
0
Neutralna
  • Lokalizacja:z środka

Napisano Ponad rok temu

Re: Ile czasu na poszczegolnych pasach?
Co to ma być :lol: :lol:
wyobraźcie sobie reakcje jakiegoś koreańczyka na to coś :twisted: :lol: :twisted:
  • 0

budo_kwiat
  • Użytkownik
  • PipPipPipPip
  • 979 postów
  • Pomógł: 0
0
Neutralna

Napisano Ponad rok temu

Re: Ile czasu na poszczegolnych pasach?
Panowie trochę więcej wyrozumiałości. Uważam za fajne to że starsze osoby (na filmiku widziałem przynajmniej jednego old boya) pomimo swoich ograniczeń fizycznych mogą zdobywać wysokie stopnie mistrzowskie. I dobrze jest że egzaminator bierze pod uwagę wiek i poziom sprawności. Wiadomo, że nie wykonają kata w taki sposób jak Jarosław Suska, ale mają pasję, której się mogą oddawać z upodobaniem. I na pewno trening sprawia im to dużo radości, a posiadany stopień satysfakcję.
Pozdrawiam Kwiat
  • 0

budo_stern
  • Użytkownik
  • PipPipPipPip
  • 1194 postów
  • Pomógł: 0
0
Neutralna
  • Lokalizacja:KS DRAGON
  • Zainteresowania:Taekwondo

Napisano Ponad rok temu

Re: Ile czasu na poszczegolnych pasach?

Panowie trochę więcej wyrozumiałości. Uważam za fajne to że starsze osoby (na filmiku widziałem przynajmniej jednego old boya) pomimo swoich ograniczeń fizycznych mogą zdobywać wysokie stopnie mistrzowskie.


jest jednak różnica między treningiem dla przyjemności a zdobywaniem wysokich stopni.
Zgodnie z informacjami na stronie te osoby otrzymały promocję na V Dan.

Na początku filmiku jest układ i to co się rzuca w oczy, to:
- kiepskie techniki nożne (nie tylko pod względem wysokości
- kompletne nietrzymanie równowagi
- niedokładne techniki ręczne
- słabo wykonywane techniki ręczne
- niedokładne pozycje

dalej mamy samoobronę na poziomie chłopców z podstawówki (równie nieprzemyślane zagrania ;) )
walka jednokrokowa (pomijająć wielokrotne kontrataki, bo to pewnie lokalny koloryt), ma te same niedociągnięcia co układy.

Kwiecie to nie o wiek chodzi, ale o reprezentowany poziom techniczny.
  • 0

budo_moro
  • Użytkownik
  • PipPipPipPip
  • 4585 postów
  • Pomógł: 0
0
Neutralna
  • Lokalizacja:Noresund/ Trójmiasto

Napisano Ponad rok temu

Re: Ile czasu na poszczegolnych pasach?
ja mysle ze to mozna z latwoscia oddzielic, pasje - od stopni. a takie rzucanie stopniami na prawo i lewo kojazy mi sie tylko z rozdawaniem matury przez giertycha :wink:
  • 0


Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych

Ikona FaceBook

10 następnych tematów

Plany treningowe i dietetyczne
 

Forum: 2002 : 2003 : 2004 : 2005 : 2006 : 2007 : 2008 : 2009 : 2010 : 2011 : 2012 : 2013 : 2014 : 2015 : 2016 : 2017 : 2018