Jak ustalić fabryczny kąt ostrzenia?
Napisano Ponad rok temu
Pytanie jak w temacie.
Zaklepalem sobie Tri-A i chcialbym wiedziec jak NIE skopac ostrza mojego Leathermana.
Gdzies na necie ktoś pisał o jakiejś metodzie oświetlenia ostrza i odczytania tego kąta z cienia 8O 8O
Czy to w ogole mozliwe?
Prosze o w miarę "proste" odpowiedzi, bo jestem POCZĄTKUJĄCY
Pozdro
yacca
Napisano Ponad rok temu
Fabryczny kąt ostrzenia na jedną stronę to 15-17 stopni - moze ktos z Was ma multitoola to mu sie przyda ...
Do ostrzy z ząbkami zalecają ostrzałki Spyderco i Lansky.
Napisano Ponad rok temu
sorki za dociekliwość, ale ostatnio był tu taki jeden od reklam :wink:
Napisano Ponad rok temu
poważnie pytasz? jeśli tak to zobacz parę postów wyżej poradnik o ostrzeniu. dowiesz się że na Tri-A zasadniczo nie da się spieprzyć kąta.
sorki za dociekliwość, ale ostatnio był tu taki jeden od reklam :wink:
Nie jestem od reklam
Co do Tri-A - faktycznie - tak wyczytałem na forum... Chodziło mi o sytuacje, kiedy nie znam fabrycznego kata i zaczynam ostrzyc na innym.
Ale kobitka od Leathermana podala mi wartości kątów, więc temat mam z głowy
Napisano Ponad rok temu
Ja polecam pierwszy raz przeprofilować na diamencie nożyk a później to już z górki każde następne ostrzenie.
Swoją drogą ostrzyłem LM na 20 stopni i to bez diamentów ...polecam 20 stopni.
Napisano Ponad rok temu
Po naostrzeniu amfa na tyle był ostrzejszy niz z fabryki
Adam
Napisano Ponad rok temu
Generalnie jak kat nachylenia krawedzi tnacej ma np 20stopni, to nie ma problemu z ostrzeniem pod katem 20<=, gorzej, jak chcemy naostrzyc np na 30 stopni - wtedy trzeba przeprofilowywac - ale to oczywiste.
Napisano Ponad rok temu
17-18 to najlepszy kat do ostrzena na trianglu na 20 stopni... wtedy mija duuzo czasu zanim bedziemy musieli zrobic backbevelling.