Skocz do zawartości


Zdjęcie

Psychika w walce na ringu.


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
26 odpowiedzi w tym temacie

budo_glovkhan
  • Użytkownik
  • PipPipPip
  • 301 postów
  • Pomógł: 0
0
Neutralna
  • Lokalizacja:co skąd ?

Napisano Ponad rok temu

Psychika w walce na ringu.
Cześć wszystkim.
Chciałem zasięgnąć Waszej opinii na temat sposobów, metod koncentracji, motywacji przed walką. Pytanie kieruję do zawodników z jakimkolwiek doświadczeniem w ringu.
Muaya trenuję dopiero od roku i pomimo 25 lat na karku chciałbym spróbować swoich sił w zawodach. Wiem jednak że moją słabą stroną jest psychika, a konkretnie syndrom "palenia się przed walką". Polega to na tym że o ile na treningach w klubie, na luzie, potrafię zaprezentować jako taki poziom, to w sytuacji stresowej - ring, zawody, zupełnie blokuję się (w moim przypadku wiem to np. na podstawie sparingów międzyklubowych). Zupełnie przestaję "myśleć".
Z tego co mi wiadomo problem ten dotyczy wcale nie małej części początkujących zawodników. Sam byłem świadkiem, gdy dużo lepszy ode mnie chłopak z mojego klubu, na "pierwszym kroku", dostał straszne baty w ringu, tylko dlatego że poprostu stał jak sparalizowany, nie był w stanie wyprowadzić żadnej sensownej akcji. A wiem że technicznie potrafi bardzo dużo.
Co zrobić żeby głowa, przy odrobinie stresu i adrenaliny nie odmawiała posłuszeństwa? Jak to kontrolować żeby się nie spalać. Czy ktoś ma takie doświadczenia i może mógłby mi coś poradzić? A może ktoś próbował konsultacji u psychologa sportowego? Czy to ma sens.
Będę wdzięczny za nie prześmiewcze rady. Dzięki serdeczne. Pozdrowienia.
  • 0

budo_mate
  • Użytkownik
  • PipPipPipPip
  • 2646 postów
  • Pomógł: 0
0
Neutralna

Napisano Ponad rok temu

Re: Psychika w walce na ringu.