Skocz do zawartości


Zdjęcie

Płaskownik z damastu - ktoś chętny ??


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
8 odpowiedzi w tym temacie

budo_blacha
  • Użytkownik
  • PipPipPipPip
  • 2143 postów
  • Pomógł: 0
0
Neutralna
  • Lokalizacja:Puławy

Napisano Ponad rok temu

Płaskownik z damastu - ktoś chętny ??
no właśnie
kumpel który kuje damast (zdjęcia w galerii)
tak stwierdził że każdy lubi onne noże, inne kształty itp. więc stwierdził że mógłby wykuc po prostu płaskownik z damastu i po prostu sprzedać taki produkt - wtedy każdy kto lubi i chce sobie siądzie i zrobi z tego to co mu sie podoba i będzie miał nóż z damastu własnego pomysłu i wykonanai.
Nie mam pojęcia o kosztach bo to dopiero pomysł i nie wiadomo czy zaskoczy - gdyby ktoś konkretnie chciał to pewnie wtedy jak poda wielkość i ilośćwarstw to będzie wiadomo cene - jak ktoś sie ppospieszy to na zlot coś sie da zrobić.
Warstw od kilkudziesięciu do 1000 - widziłąme u niego płaskownik z ponad 1000 warstw - ale tak drobniutki wzór że juz ledwie widać.
pozdrawiam i pomyślcie.
  • 0

budo_seiken
  • Użytkownik
  • PipPipPipPip
  • 2292 postów
  • Pomógł: 0
0
Neutralna

Napisano Ponad rok temu

Re: Płaskownik z damastu - ktoś chętny ??
Ciekawy jestem kosztow , tu kosztuje to 10 -15 $ ( w zaleznosci od wzoru) za 1" przy szerokosci 1 1/4 - 1 1/2 ".
Obawiam sie tylko pozniejszego hartowania , chyba ze twoj kowal ma swoja sprawdzona metode ktora sie podzieli.
  • 0

budo_blacha
  • Użytkownik
  • PipPipPipPip
  • 2143 postów
  • Pomógł: 0
0
Neutralna
  • Lokalizacja:Puławy

Napisano Ponad rok temu

Re: Płaskownik z damastu - ktoś chętny ??
on to w jakiś sposób hartuje
a co do cen to ten sztylet który jest w galerii oprawiony w srebro to już cena ustalona gdybyś był zainteresowany to priv.
chyba że płaskownik zahartuje i potem sie pomęczycie :) dobra głupi żart - ale ja sie nei znam, co do hartowanai to spytam go ale z tego co kiedyś mówił (tylko w sumei ogólnei gadaliśmy a nie o damascie) to mówił że piec i na kolor - ale czy to było też do damastu nie wiem - spytam i napisze.
  • 0

budo_tow.molibden
  • Użytkownik
  • PipPipPip
  • 171 postów
  • Pomógł: 0
0
Neutralna
  • Lokalizacja:PRL

Napisano Ponad rok temu

Re: Płaskownik z damastu - ktoś chętny ??
Gdybym znal cene, moze bym kupil.
  • 0

budo_piteros777
  • Użytkownik
  • PipPipPipPip
  • 571 postów
  • Pomógł: 0
0
Neutralna
  • Lokalizacja:Kraków

Napisano Ponad rok temu

Re: Płaskownik z damastu - ktoś chętny ??
ja w sumie też bym kupił, kwestia ceny :) Coś niedużego tak około: 30cm*3cm*4-6mm, 100-200 warstw - tylko żeby stal nadawała się na nóż użytkowy, a nie tylko ozdobny :wink:

Pozdrawiam
  • 0

budo_seiken
  • Użytkownik
  • PipPipPipPip
  • 2292 postów
  • Pomógł: 0
0
Neutralna

Napisano Ponad rok temu

Re: Płaskownik z damastu - ktoś chętny ??
Caly problem to to hartowanie , taki np Devin Thomas sprzedaje billety ale podaje dokladna instrukcje jak z nimi postepowac przy hartowaniu.
Oczywicie przy hartowaniu przy niskiej temp. i po sprawdzeniu " na drut" mozna jeszcze dohartowac ale co jak np przedobrzymy z ta temp. ? Dupa blada.
  • 0

budo_melonmelon
  • Użytkownik
  • PipPipPipPip
  • 841 postów
  • Pomógł: 0
0
Neutralna
  • Lokalizacja:częstochowa

Napisano Ponad rok temu

Re: Płaskownik z damastu - ktoś chętny ??

Oczywicie przy hartowaniu przy niskiej temp. i po sprawdzeniu " na drut" mozna jeszcze dohartowac ale co jak np przedobrzymy z ta temp. ? Dupa blada.


czy mogem prosić o wytłumaczenia co znaczy "na drut'
oraz "dohartować"
i czemu jak przedobrzysz to "dupa blada"

pozdro
  • 0

budo_seiken
  • Użytkownik
  • PipPipPipPip
  • 2292 postów
  • Pomógł: 0
0
Neutralna

Napisano Ponad rok temu

Re: Płaskownik z damastu - ktoś chętny ??
Test "na drut" , to w orginale "brass rod test" , rozpropagowane przez mistrza Wayne Goddarda , jest uzywany przy egzaminach do ABS , wielu makerow stosuje go rowniez jako szybki i bezkompromisowy test jakosci swoich nozy.
Ja kto zrobic w imadlo poziomo wkrecamy mosiezny pret 1/4 " , noz umieszczamy prostopadle do preta i przyciskamy po katem 20 -30 stopni do mometu kiedy wizualnie zobaczymy jak ostrze sie wygina na precie , po zmiejszeniu nacisku powinno wrocic do wyjsciowej pozycji.
Jezeli jest za twarde i powstaja micro -chips mozna zrobic re-temper ( tu chyba jest problem , nie znam polskiego slowa i uzylem dohartowac co chyba nie jest prawidlowe) z wyzsza temp. o 25 stopni i przeszlifowac , itd do skutku ( oczywiscie nie wszystko mowie to o popularnych stalach damst czy kutych 5160 ) , jednak kiedy poczatkowa temp tempering jest przekroczona nie obejdzie sie bez rozhartowania , a i to nie zawsze dziala czyli "dupa blada".
  • 0

budo_melonmelon
  • Użytkownik
  • PipPipPipPip
  • 841 postów
  • Pomógł: 0
0
Neutralna
  • Lokalizacja:częstochowa

Napisano Ponad rok temu

Re: Płaskownik z damastu - ktoś chętny ??
jeśli klinga zbyt twarda i się strzępi :) to może chodzi o ponowne odpuszczenie w temp ociupinę wyższej (25st cytując)
a przypadku zbyt wysokiej temp. odpuszczania to masz rację dupa blada bo trza ponownie obrobić cieplnie

pozdro
  • 0


Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych

Ikona FaceBook

10 następnych tematów

Plany treningowe i dietetyczne
 

Forum: 2002 : 2003 : 2004 : 2005 : 2006 : 2007 : 2008 : 2009 : 2010 : 2011 : 2012 : 2013 : 2014 : 2015 : 2016 : 2017 : 2018 : 2019