Life-time-Warranty?
Napisano Ponad rok temu
- czy to oznacza, że elementy mechaniczne mają sprawnie funkcjonować do końca mych dni :wink: , czy tylko, że są wolne od wad materiałowych i produkcyjnych, a więc są jedynie dobrze złożone i z dobrych materiałów?
A jeśli tylko to drugie, to gdzie jest granica między zużyciem a wadą? Oto przykłady takich wątpliwości:
- Jakiś czas temu głośno było o BM Pinnacle, w których przecierały się dość szybko tytanowe skrzydełka blokad /mono-lock, a np. odnośnie analogicznej Sebi nikt tego problemu nie zgłaszał.../ Czy to oznacza, iż każdy posiadacz Pinnacle mógł go po iluś tam latach wysłać go do Benchmade z oczywistymi bądź co bądź pretensjami?
- Albo Axis-lock...tam są takie małe, delikatne sprężynki w kształcie litery "omega". Jest w sumie całkiem prawdopodobne, że powiedzmy po 4-6 latach INTENSYWNEGO używania jedna pęknie albo /bardziej realne:/ ogólnie stracą nieco na elastyczności...i co wówczas? "Defects in material and workmanship" czy po prostu zużycie nie podlegające reklamacji?
- To samo moze dotyczyć żywotności sprężyn w automatach, czy podkładek z "brązu fosforowego" & osi głównej, albo tej kuleczki zwanej fachowo "detent ball", która w liner-lock'ach przytrzymuje głownię w pozycji zamkniętej...
Mam nadzieję, że naświetliłem o co mi chodzi :wink: ? /czyli NIE o wieszanie się na wbitym w drzewo AFCK papieros /
Wpisujcie tu wasze opinie&doświadczenia odnośnie "wieczystych" gwarancji&reklamacji
pozdrawiam
Heimdall
Napisano Ponad rok temu
Kiedys napisalem do Benchmade czy moze poslac mi dodatkowa sprezynke do mojego benchmade 43, po tygodniu mialem...
Napisano Ponad rok temu
Napisano Ponad rok temu
Wieczysta gwarancja sprawia, ze w wypadku uszkodzenia czegokolwiek w nozu (poza oczywiscie zlamaniem ostrza, choc w wypadku Busse i to wchodzi pod wymiane itp
Jestes tego pewien??
Czy moze dziala to jak w MadDogu??
KKamiLL
Napisano Ponad rok temu
Jak wrócę do domu to wyciągnę gwarancję i zacytuję - bo nieźle się uśmiałem czytając.
Pozdrawiam,
AdamD
Napisano Ponad rok temu
Napisano Ponad rok temu
-wój-
Napisano Ponad rok temu
A to by było dość cwaniackie podejście, zwłaszcza, że nie podają okresu "utrzymywania części zapasowych". A zwykle przecież to sie tłumaczy /i przy mojej znajomości ang. też tak bym tłumaczył/ jako DOŻYWOTNIA GWARANCJA DLA PIERWSZEGO WŁAŚCICIELA/NABYWCY. Powtórzę jeszcze raz przykład z BM Pinnacle - tam się przecierała tytanowa blokada /skrzydełko mono-locka/...I jak to zakwalifikować: 1.wada w "materials and workmanship" - bo de facto tylko o tym stanowi gwarancja!, 2.Uszkodzenie, 3. Zużycie "naturalne" nie podlegające reklamacji ??? I co, BM Pinnacle już nie produkowany, a więc własciciele tych obecnie już (zapewne) rozklekotanych folderków mogą sobie je wsadzić w d. ?generalnie - Lifetimie nie oznacza czasu naszego zycia, tylko czas zycia produktu - od momentu wyprodukowania 1 egzemplarza do ostatniego plus okres w jakim producent zobowiazuje sie utrzymywac zapasy czesci zapasowych.
Life-time...Mi też to pachnie chwytem reklamowym: - nasze zabawki będą działać do końca twych dni /w domyśle kilkadziesiąt lat/ a jak zawiodą to wymieniamy. Ale może się mylę...
Pozdrawiam
Heimdall
Ps: Nie myślcie, że czepiam się Benchmade, po prostu pierwszy przykład z brzegu, zresztą sam się czaję na AFCK i stad przyszło mi to do głowy. I a'propo AFCK: kilka osób pisało na forum o szybko pojawiającym się blade-play...Ratowaliście się lock-titami itd.itp. Ale to wymaga rozkręcenia... - nie straciliście przypadkiem gwarancji?
Napisano Ponad rok temu
Jestes tego pewien??
Czy moze dziala to jak w MadDogu??
Jestem tego pewien: unconditional lifetime warranty.
Napisano Ponad rok temu
Napisano Ponad rok temu
Napisano Ponad rok temu
oplombowany nie jest, a żeby zabezpieczyć gwint wystarczy tylko wykręcić śrubę - nakrętka stanowi oś obrotu ostrza , a cały nóż w kupie trzymają jeszcze dwie śrubki, więc zdemontowany nie jest.... I a'propo AFCK: kilka osób pisało na forum o szybko pojawiającym się blade-play...Ratowaliście się lock-titami itd.itp. Ale to wymaga rozkręcenia... - nie straciliście przypadkiem gwarancji?
btw. mój faworyt od dawna.
Napisano Ponad rok temu
Nie wiem jak w Mad Dogu, wiem za to że BK&T daje na piśmie informację, że jeśli uda się przypadkiem złamać ostrze w ich nożu, to oni proszą o przesłanie wspomnianego na ich adres w celu wymiany. Proszą również, żeby opowiedzieć im historię złamania
Jak wrócę do domu to wyciągnę gwarancję i zacytuję - bo nieźle się uśmiałem czytając.
Pozdrawiam,
AdamD
8O
hmm nie wiem gdzie to wyczytales bo ja w swoich papierach od BK7 nic takiego nie widze.
Jest napisane tak:
LIFETIME WARRANTY LIMITS
Not Covered:
Knives that are misused, abused or rusted.
Covered:
Parts proven to be defective in material and wokmanship after factory inspection for as long as you own your knife
To tyle.
Ale o historii zlamania, albo o wymianie po zlamaniu nie doczytalem
KKamiLL
Napisano Ponad rok temu
As long as we are in business we will replace a broken blade without question - ALTOUGH we want to know how you managed it. If you manage to scrape the scales off we will either fix them for a nominal charge or for free - if you have a good story.
Tak stoi w ulotce do Neckera.
Pozdrawiam,
AdamD
Napisano Ponad rok temu
The Becker Guarantee
As long as we are in business we will replace a broken blade without question - ALTOUGH we want to know how you managed it. If you manage to scrape the scales off we will either fix them for a nominal charge or for free - if you have a good story.
Tak stoi w ulotce do Neckera.
Pozdrawiam,
AdamD
hmm, moze przez to ze Necker jest krotszy maja pewnosc ze nikt go nie polamie, a jesli nawet to beda to pojedyncze przypadki.
I widac z tego ze do kazdego noza daja inna ulotke. Chociaz CUDA EDC miala chyba ta sama co BK7 jesli dobrze pamietam
Pozdrawiam
KKamiLL
Napisano Ponad rok temu
The Becker Guarantee
As long as we are in business we will replace a broken blade without question - ALTOUGH we want to know how you managed it. If you manage to scrape the scales off we will either fix them for a nominal charge or for free - if you have a good story.
Tak stoi w ulotce do Neckera.
Potwierdzam! Tak stoi drukowanymi!
-wój-
Napisano Ponad rok temu
Generalnie wiele zależy od kultury firmy. Większość firm (BM, Camillus, Kershaw, Chris Reeve itp.) szanuje swoich klientów i gwarancja jest realizowana szybko i bez zbędnych pytań o ile zniszczenie nie wynika ewidentnie z celowego zniszczenia np. ślady walenia młotkiem w ostrze, ślady po piłowaniu itp. Pęknięcie ostrza... wysyłasz nóż, szybka ekspertyza materiału i wszystko jasne. Generalnie należy się liczyć z tym, że np. Spyderco Delica to nie łom. Niektóre firmy mają politykę wymiany także zniszczonych "na siłę" noży, o ile jest to poparte dobrą historią (np. Busse, Strider).
Niestety, dochodzi jeszcze serwis świadczony przez firmy (gwarancyjny i niegwarancyjny, często płatny jak np. wymiana zużytych okładzin itp.). Serwis rozumiem jako ogólne podejście do klienta, czas reakcji, czas naprawy / wymiany itp. a nie sam fakt usługi. Tutaj znów można podać te same przykłady firm z serwisem na piątkę (Kershaw, Chris Reeve, Spyderco) ale też sporo firm na tym polu prezentuje się znacznie gorzej. Niestety jedną z tych "gorszych" jest Microtech (czas realizacji!), co staram się nadrabiać osobiście...
Napisano Ponad rok temu
Niestety jedną z tych "gorszych" jest Microtech (czas realizacji!), co staram się nadrabiać osobiście...
To oni tak dużo reklamacji mają, że nie wyrabiają na zakrętach?? 8O
:wink:
-wój-
Użytkownicy przeglądający ten temat: 1
0 użytkowników, 1 gości, 0 anonimowych
10 następnych tematów
-
Do czego służą te elementy noża...
- Ponad rok temu
-
nóż do garnituru :-)
- Ponad rok temu
-
Nóż NDR 93
- Ponad rok temu
-
Nowe foldery Extrema Ratio
- Ponad rok temu
-
Moj Ci on, moj!!!
- Ponad rok temu
-
scyzoryki high tech
- Ponad rok temu
-
Kershaw Chive pytania techniczne
- Ponad rok temu
-
Micarta-informacja dla tuningowcow i knifemakerow
- Ponad rok temu
-
Tunning noża...
- Ponad rok temu
-
MOD na Allegro
- Ponad rok temu