Punkty:
Ippon (Pelen Punkt)
Waza-ari (Pol punktu)
Yuko (prawie Waza-ari)
Koka (prawie yuko)
Kary:
Hansoku-make (powazne przewinienie, dyskwalifikacja)
Shido (pomniejsze przewinienie, za pierwszym razem koka dla przeciwnika, za kazde kolejne przewinienie przeciwnik zdobywa kolejne, wieksze punkty)
Cele:
Celem zawodnikow jest zdobycie ippon (caly punkt). Walka konczy sie po zdobyciu tegoz. Ippon moze byc uzyskany na kilka sposobow:
Wykonujac technike rzutu w wyniku ktorego przeciwnik upadnie na plecy (wieksza czescia) przy odpowiedniej sile i predkosci.
Utrzymac przeciwnika w trzymaniu przez 25 sekund.
Jeden z zawodnikow nie moze kontynuowac i poddaje sie.
Jeden z zawodnikow jest zdyskwalifikowany za naruszenie regulaminu (hansoku-make).
Zakladajac skutecznie dzwignie na reke lub skuteczne duszenie (nie tyczy sie dzieci)
Zdobywajac 2 waza-ari(pol punktu). Waza-ari moze byc zdobyte poprzez:
- wykonanie rzutu ocenionego na mniej niz ippon (mniejsza sila, predkosc, przeciwnik upadnie czesciowo na plecach)
- trzymajac przeciwnika w trzymaniu przez 20 sekund
- przeciwnik naruszy regulamin (shido) 3 razy.
W przypadku uplyniecia czasu walki przy czym zaden zawodnik nie zdobyl ippon zwyciezca jest ten zawodnik ktory uzbieral najwiecej punktow.
Tablica punktowa:
Niebieski
Waza-Ari Yuko Koka
0 3 1
Bialy
Waza-Ari Yuko Koka
1 0 0
W tym przypadku Bialy ma 100 do 31 niebieskiego.
Na tablicy wynikow nie ma oceny Ippon, z tego powodu iz przyznanie tej nocy konczy walke.
Syganly sedziowskie:

Ippon (pelen punkt): Przeciwnik rzucony na plecy z sila, lub kontrolowany na ziemi przez 25 sekund

Waza-ari (prawie ippon): Rzut nie do konca udany, lub przeciwnik kontrolowany na ziemi przez 20 sekund.

Yuko (prawie waza-ari): Rzut udany tylko czesciowo, lub przecwinik kontrolowany na ziemi przez 15-20 sekund.

Koka (prawie yuko): Przeciwnik rzucony z jakas sila lecz nie na plecy, lub przecwinik kontrolowany na ziemi przez co najmniej 10 sekund.

Osaekomi (trzymanie): Przeciwnik jest kontorlowany na jego/jej plecach i odliczanie sie zaczyna.

Matte (stop): Walka jest chwilowo zatrzymana a odliczanie czasu wstrzymane.
[link widoczny dla zalogowanych Użytkowników]