Broń w sztukach walki!
Napisano Ponad rok temu
Chciałbym aby był to temat wszechstylowy i zeby troche nas połączył.
Widze, ze wiele tematów poruszacie (i dobrze), ale czesto kłucicie się o pierdoły (to nie dobrze). Dlatego chciałem wyjść ze swoim tematem (żeby nie mówiono, że tylko czytam, a nic nie piszę).
Nie piszcie tylko (jak bywało), że miecz lepszy od kija bo ostry. To ma być poważny temat. Możemy pogadać o wyszszości jednej broni nad inną, ale tylko w poważny sposób.
Zapraszam do dyskusji...
Napisano Ponad rok temu
jesli tak to nie widze konkurencji w równej walce tzn.bez zaskoczek.
jesli nie to ja juz sie nie odzywam...
Napisano Ponad rok temu
Napisano Ponad rok temu
Nie, nie chodzi o broń palną. Piszcie raczej o tradycyjnej broni w sztukach walki.
Napisano Ponad rok temu
Ja ćwiczę Kobudo od 8 lat. Zacząłem od Bo (długi kij - 182 cm). Uważam, ze wprowadzenie go do jakiej kolwiek sztuki walki jest przełomowe bo uczy pracować właściwie biodrami (podstawa).
Potem rozpocząłem Sai (wspaniałe na nadgarstki, miałem z nimi kłopoty zaczynając ćwiczyć jako dziecko - duże przeciążenia).
Oczywiście przeszedłem w międzyczasie przez Tonfę i Nun Chaku - ale to epizod, może znowu wrócę. 2 lata ćwiczyłem Iaido, więc tradyjny miecz. W aikido oczywiście Boken i Tanto - ale to można ćiczyć wszędzie (szczególnie Tanto).
5 lat temu rozpocząłem profesjonalnie Jo (kij 128 cm). Wcześniej spotkałem się z tym typem broni w Aikido, ale teraz ćwiczę tradycyjną Okinawańską szkołę.
Teraz Jo i Sai to główne bronie, które ćwicze.
Jo nadaje kolistości ruchów (wszyscy wiedzą,że to podstawa w unikach, schodzeniu z linii - Tai Sabaki).
Napisano Ponad rok temu
podobno kiedyś staneli naprzeciw siebie: mistrz w kalaki z ratanową pałką (70 cm) i mistrz z kataną
walka trwała 3 s
roztrzaskana głowa i smierć na miejscu
miecz był za wolny
Napisano Ponad rok temu