Skocz do zawartości


Zdjęcie

O Aikido Dzisiaj


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
6 odpowiedzi w tym temacie

budo_szczepan
  • Użytkownik
  • PipPipPipPip
  • 8153 postów
  • Pomógł: 0
0
Neutralna
  • Lokalizacja:dzika,śmiercionośna Północ

Napisano Ponad rok temu

O Aikido Dzisiaj
Robie nowy topic, bo sciaganie modemem skanow zajmuje wieki...

ogolnie to impresjonujace co zrobiliscie z takim sprzetem jak amiga cos tam :wink:
nie przeczytalem wszystkiego, ale co do S.Takedy, to mocno podkolorowana biografia. Nawet na te podstawowe pojecie oshikiuchi obecnie nie ma zadnych dowodow co to naprawde bylo. Wydaje sie ze to byla wylacznie metoda nauczania etykiety dworskiej. Z cala pewnoscia Saigo nie byl zadnym Artysta Wojennego Rzemiosla :lol:
S.Takeda nie mial zadnej posiadlosci, poniewaz ciagle podrozowal, dopiero M.Ueshiba mu podarowal dom na wyspie Hokkaido. Ale byl to dosc skromny domek.

Jest mnostwo takich detali, ale nie mam dzis czasu na wyszczegolnianie. Ogolnie fajnie sie czyta. Ze wspomnien swiadkow zycia Takedy, ten gosciu kazal zawsze probowac komus jedzenie jak sam go nie ugotowal. Nie wszedl do domu, tylko najpierw wolal kogos aby wyszedl z domu...itd...ogolnie to mu nie zadroszcze, psie zycie...Ale poszedl do Kodokanu i przetrzepal owczesnych supermistrzow judo, nienawidzili go tam jak zachodzil :D bo techniki jakie im zakladal powodowaly ze sie wili z bolu i klepali a on nic...zawiazywal ich jak dzieci...

ok, ide sie uczyc....
  • 0

budo_a
  • Użytkownik
  • PipPipPipPip
  • 519 postów
  • Pomógł: 0
0
Neutralna

Napisano Ponad rok temu

Re: O Aikido Dzisiaj

Ale poszedl do Kodokanu i przetrzepal owczesnych supermistrzow judo, nienawidzili go tam jak zachodzil :D bo techniki jakie im zakladal powodowaly ze sie wili z bolu i klepali a on nic...zawiazywal ich jak dzieci...


A można jakieś szczegóły?
To może aikidocy przypomną se stare skuteczne techniki i
przetrzepią tyłki tym turlaczom z Vale Tudo :wink:

A
  • 0

budo_szczepan
  • Użytkownik
  • PipPipPipPip
  • 8153 postów
  • Pomógł: 0
0
Neutralna
  • Lokalizacja:dzika,śmiercionośna Północ

Napisano Ponad rok temu

Re: O Aikido Dzisiaj
Tez bym chcial, te szczegoly....Moze jak zaczne pracowac i pokupie sobie ksiazki i artykuly wydane przez S.Pranina dotyczace Daito ryu, na aikidojournal.com to cos z nich wydobede. Na razie to tyle, niestety.

Aikidocy nie mogom sobie nic przypomniec, bo Dziadek specjalnie tak skonstruowal (czytaj poprzerabial) techniki zeby sluzyly do jednoczenia sie z Wszechswiatem a nie do bicia z psycholami. W dodatku Daito ryu to tradycyjny system i tez nie ma tam sparringow, ani nowoczesnej metodyki nauczania. Juz nie mowie o tym ze Sokkaku byl zwyklym geniuszem i nie widac aby jego nastepcy siegali mu wyzej niz do piet.

Aczkolwiek niektore zastosowania ich technik sa faktycznie przerazajace. Tylko ze to ciezko wycwiczyc bez odpowiedniego instruktora.
  • 0

budo_a
  • Użytkownik
  • PipPipPipPip
  • 519 postów
  • Pomógł: 0
0
Neutralna

Napisano Ponad rok temu

Re: O Aikido Dzisiaj

Aikidocy nie mogom sobie nic przypomniec, bo Dziadek specjalnie tak skonstruowal (czytaj poprzerabial) techniki zeby sluzyly do jednoczenia sie z Wszechswiatem a nie do bicia z psycholami.


Wiem, nie mniej mam takie wrażenie, że:
1) Dziadek sam trzaskać się potrafił bo inaczej ktoś by mu twarz obił i uczniów pozabierał.
2) Jeśli Takeda tych judoków natrzaskał to musiał dysponować
odpowiednią techniką, bo judocy zawsze byli "realni",
a zwłaszcza wtedy.
Co ci panowie umieli, że byli tacy dobrzy?

A
  • 0

budo_garry
  • Użytkownik
  • PipPipPipPip
  • 2514 postów
  • Pomógł: 0
0
Neutralna
  • Lokalizacja:wawa

Napisano Ponad rok temu

Re: O Aikido Dzisiaj

ogolnie to impresjonujace co zrobiliscie z takim sprzetem jak amiga cos tam :wink:


Nie ma co sie szczepen dziwic. Do tej pory profesjonalne wydawnicwa siedzą na macach (mylisz amige z apple) i nawet w tamtych czasach robilo sie DTP lepiej niz na PC+Windows3.11 (95 jak nazwa wskazuje jeszcze nie bylo :)))) BTW: amiga tez sobie wtedy niezle z tym radzila ;)))
  • 0

budo_fiodor
  • Użytkownik
  • PipPipPipPip
  • 3675 postów
  • Pomógł: 0
0
Neutralna
  • Lokalizacja:Warszawa
  • Zainteresowania:BJJ/MMA

Napisano Ponad rok temu

Re: O Aikido Dzisiaj

Nie ma co sie szczepen dziwic. Do tej pory profesjonalne wydawnicwa siedzą na macach (mylisz amige z apple) i nawet w tamtych czasach robilo sie DTP lepiej niz na PC+Windows3.11 (95 jak nazwa wskazuje jeszcze nie bylo :) )))

Taaa, to był Macintosh LC, 4 mb ram, 40 mb dysku twardego :D ale uwaga: dysk twardy scsi !!! już wtedy do maka można było podłączyć do 7 urządzeń scsi, dyski, skanery itp. no o systemie nie wspomnę, gdy pecet dusił się z "nakładką" 3.11 mak miał cały system graficzny, kosz, pul down menu, brak rozszerzeń plików, możliwość przenoszenia teczek z programami bez straty ścieżek, weż przenieś katalog z korelem w inno miejsce na pececie i otwórz plik :D automatyczne pojawienie się na desktopie dyskietki zaraz po wlozeniu i autowyrzucenie jej po wrzuceniu jej do śmietnika !!! w makach nie ma przycisku wysuwania dyskietki, hehe, no i wiadomo oprogramowanie: photoshop 2 (na pececie jeszcze nikt o nim nie slyszal)
aldus freehand, pagemarker itp....
Do dziś znam ludzi którzy składają na starych spzred 10 lat makach.
  • 0

budo_fiodor
  • Użytkownik
  • PipPipPipPip
  • 3675 postów
  • Pomógł: 0
0
Neutralna
  • Lokalizacja:Warszawa
  • Zainteresowania:BJJ/MMA

Napisano Ponad rok temu

Re: O Aikido Dzisiaj
Ależ stare :)
Mac LC
  • 0


Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych

Ikona FaceBook

10 następnych tematów

Plany treningowe i dietetyczne
 

Forum: 2002 : 2003 : 2004 : 2005 : 2006 : 2007 : 2008 : 2009 : 2010 : 2011 : 2012 : 2013 : 2014 : 2015 : 2016 : 2017