Samochody zimą palą więcej
Napisano Ponad rok temu
Głównym powodem wyższego zużycia paliwa są ujemne temperatury i związana z nimi zmiana stanu nawierzchni i warunków ruchu samochodu. Spadek temperatury poniżej minus 15 stopni C w sposób drastyczny wpływa na wzrost zużycia paliwa, koniecznego do pokrycia zwiększonego zapotrzebowania energetycznego na ogrzanie jednostki napędowej i przedniej części układu wydechowego.
Im niższa temperatura otoczenia i wyższa prędkość jazdy, tym większe straty ciepła w komorze silnika, a nie tylko w samej chłodnicy. Jeśli zwiększymy prędkość jazdy z 20 do 80 km/h współczynnik wymiany ciepła w chłodnicy wzrośnie aż trzy razy. Działanie termostatu, który przełącza drogę czynnika chłodniczego na tak zwany duży i mały obieg, pozwala tylko utrzymywać temperaturę jednostki napędowej. Strumień mroźnego powietrza przepływa przez komorę silnika i silnie schładza czynnik chłodzący chłodnicy, co skutkuje spadkiem sprawności ogrzewania wnętrza pojazdu, gdy poruszamy się z prędkością ponad 80 km/h. Ta prawidłowość jest szczególnie dokuczliwa w pojazdach wyposażonych w silniki o małej pojemności i mocy.
Wychłodzeniu komory silnika można zapobiec stosując osłony odcinające główny strumień powietrza do chłodnicy, lecz zgodnie z nowoczesnym podejściem do eksploatacji takie elementy nie należą do standardowego wyposażenia samochodów i oprócz Poloneza oraz Daewoo Lanosa nie są oferowane w handlu.
Pochodną niskich temperatur jest przedłużony czas nagrzewania jednostki napędowej do nominalnej temperatury pracy. A właśnie dopiero wówczas można silnik obciążyć pełną mocą. Zimą jest to okres kilkukrotnie dłuższy niż latem. Na ten proces potrzeba energii, która jest zawarta w paliwie i która jest tracona, gdy silnik szybko stygnie. Zimą nieco więcej paliwa silnik spala na wolnych obrotach, bowiem w ujemnych temperaturach układ sterujący samoczynnie podnosi prędkość obrotową biegu jałowego o 100 - 200 obr/min, aby jednostka napędowa nie gasła samoczynnie.
Trzecią przyczyną zwiększonego zapotrzebowania na paliwo są warunki trakcyjne. Zimą nawierzchnia jest często oblodzona i zaśnieżona. Koła pojazdu ślizgają się i samochód przebywa krótszą drogę niż wynika to z ruchu kół jezdnych. Ponadto, aby pokonać zwiększone opory ruchu częściej jeździmy na niskich biegach z wyższymi prędkościami obrotowymi silnika, co skutecznie zwiększa zużycie paliwa. Do opisanych przyczyn dodają się jeszcze błędy w technice jazdy - mocniejsze naciskanie gazu, opóźnione zwalnianie pedału sprzęgła, spowodowane używaniem ciepłego obuwia na grubej podeszwie.
W warunkach ostrej zimy, szczególnie przy pokonywaniu krótkich odcinków zużycie paliwa może wzrosnąć od 50 do 100 proc. w porównaniu z danymi katalogowymi. Dlatego wybierając się w podróż w rejony, gdzie mogą występować utrudnienia w ruchu, należy zadbać, aby zbiornik paliwa był pełny.
Autor: Grzegorz Wojtyrowski
Nie udzielam pomocy na PW / PM / Priv. Wszelkie pytania proszę pisać na forum, w temacie otrzymasz więcej opinii.
Napisano Ponad rok temu
u mnie np. dużo więcej spala w zimę i ciekawi mnie czy w zime gazu więcej się zużywa od bęzyny. Ja mam samochód zafirę 1.6 z gazem, w lato za 50 złoty przejadę ponad 300km 10l/100km, w zimę teraz sprawdzałem za 60zl przejechałem zaledwie 150km to wychodzi 15l/100. I nie wiem czy to wpływ zimy czy coś nie tak z zamochodem. A i mam wrażenie że w trakcie jazdy na gaz pobiera mi także paliwa.
Napisano Ponad rok temu
u mnie np. dużo więcej spala w zimę i ciekawi mnie czy w zime gazu więcej się zużywa od bęzyny. Ja mam samochód zafirę 1.6 z gazem, w lato za 50 złoty przejadę ponad 300km 10l/100km, w zimę teraz sprawdzałem za 60zl przejechałem zaledwie 150km to wychodzi 15l/100. I nie wiem czy to wpływ zimy czy coś nie tak z zamochodem. A i mam wrażenie że w trakcie jazdy na gaz pobiera mi także paliwa.
ja mam toyote na gaz silnik 1.6 gazu pobiera mi tyle samo co paliwa . Zimom czy to na paliwie czy na gazie zassa troche wiecej bo auto musi sie nagrzac.
Jak jedziesz na gazie to paliwa nie powinno ci pobierac ( oczywiscie od momentu kiedy ci sie gaz załaczy , bo zimom troche to moze potrwac ) , ale pamietaj zeby miec w baku paliwo ( choc troche ) bo mimo ze jedziesz na gazie pompa paliwowa pracuje ! Jezeli nie bedziesz mial beny to mozesz ja spalic.
Napisano Ponad rok temu
Ja ma toyote prius
latem pali 4-4,5 a zimą 5-5,2
zawsze tak jest bo silnik zimą musi się troche dłużej grzać
pzdr
www.massagepeter.se
Napisano Ponad rok temu
To zależy czy się robi krótkie czy długie odcinki. Bo jeśli jeśli jeździsz po małym mieście, tzn. odpalasz, przejeżdżasz max 3km i gasisz, a potem pozostawiasz auto do wystygnięcia to będziesz jeździł zawsze na bogatej mieszance paliwowej przez co na 100km spalanie będzie wychodziło nawet kilka litrów więcej niż gdybyś jechał w trasie.
Napisano Ponad rok temu
No bo silnik nawet się dobrze nie rozgrzeje.
Nie udzielam pomocy na PW / PM / Priv. Wszelkie pytania proszę pisać na forum, w temacie otrzymasz więcej opinii.
Napisano Ponad rok temu
Napisano Ponad rok temu
Z mojego doświadczenia to na dłuższych trasach pali mniej niż na krótszych.
Nie udzielam pomocy na PW / PM / Priv. Wszelkie pytania proszę pisać na forum, w temacie otrzymasz więcej opinii.
Napisano Ponad rok temu
Napisano Ponad rok temu
Zgadam się z Tobą, mi chodzi o to że jednak mniej spali na dłuższych trasach niż na krótszych.
Nie udzielam pomocy na PW / PM / Priv. Wszelkie pytania proszę pisać na forum, w temacie otrzymasz więcej opinii.
Napisano Ponad rok temu
Napisano Ponad rok temu
Dokładnie tak. Jakie masz autko?
Nie udzielam pomocy na PW / PM / Priv. Wszelkie pytania proszę pisać na forum, w temacie otrzymasz więcej opinii.
Napisano Ponad rok temu
Napisano Ponad rok temu
Moj kumpel tez ma to samo auto tylko z silnikiem 1.8 ladnie idzie
Nie udzielam pomocy na PW / PM / Priv. Wszelkie pytania proszę pisać na forum, w temacie otrzymasz więcej opinii.
Napisano Ponad rok temu
Mitasubiszi zawsze ladnie idzie :E sam planuje o ile znajdę tak taniego rzęcha na moje mozliwości :E
Mateusz Pawlak
Napisano Ponad rok temu
Ba no co japonczyk to japonczyk
Napisano Ponad rok temu
ja mam renault scenic 1.6 na gaz i w zimę spala mi o dwa litry gazu na 100km więcej niż latem
Napisano Ponad rok temu
Mi w zimę 1.4 - 90 konny spala od 0,5 do 1,5l więcej wachy - w zależności od tego czy jadę w krótkie trasy czy w długie. Kiedyś miałem zjebaną sondę to mi palił ponad 12l / 100 km Niezłe jaja 1.4 12 litrów Teraz jest sonda jest okej to 7,5 do 9 MAX mi spala - oczywiście mówię tu u warnach zimowych
Nie udzielam pomocy na PW / PM / Priv. Wszelkie pytania proszę pisać na forum, w temacie otrzymasz więcej opinii.
Napisano Ponad rok temu
Ja mam Toyote Avalon taki biały kruk na rynku EU silnik 3,5 268KM w lecie po mieście przy spokojnej jeździe pochłania 12/13L/100km a teraz jak byłem dwa tyg we wrocławiu i robiłem same trasy po 5 do 20km to średnie spalanie 17L a więc różnica zauważalna.
Napisano Ponad rok temu
który rocznik ? łądny z ciebie burzuj jak amsz na Avalona i benzyne do tego pijaka...
Mateusz Pawlak
Podobne tematy
Temat | Forum | Autor | Podsumowanie | Ostatni post | |
---|---|---|---|---|---|
Najlepszy spalacz na rynku ?? |
Odżywki i Suplementy |
|
|
||
Trening Rzeźba i Masa ... po czym wiecej sily ?? |
Trening dla początkujących |
|
|
||
dopalacze |
Odżywki i Suplementy |
|
|
||
spalacz+ bcaa+ kreatyna mono( co jak i kiedy)??? |
Odżywki i Suplementy |
|
|
||
Dieta 2 Tygodniowa! Czy spalacze Dzialaja? |
Dieta |
|
|
Użytkownicy przeglądający ten temat: 3
0 użytkowników, 3 gości, 0 anonimowych
10 następnych tematów
-
atf a przekładniówka
- Ponad rok temu
-
Tuning Auta
- Ponad rok temu
-
Test ceramizera, jazda bez oleju Hondą Civic
EXPERTO - Ponad rok temu
-
rejstracja
- Ponad rok temu
-
rozrząd passat
- Ponad rok temu
-
Szczera rozmowa z polskim kierowcą rajdowym
EXPERTO - Ponad rok temu
-
Fastest Toyota Supra in the world
Guest_GOLIAT_* - Ponad rok temu
-
Toyota Supra vs Turbo Honda Civic
Guest_GOLIAT_* - Ponad rok temu
-
Project Evo vs. Nissan GTR
Guest_GOLIAT_* - Ponad rok temu
-
Nissan Skyline GTR 32 1500HP 1.2sec(0-100 kmh)
Guest_GOLIAT_* - Ponad rok temu