Skocz do zawartości


Zdjęcie

Shido-Liga XVI Edycja Łódź


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
1 odpowiedź w tym temacie

budo_shidokangr
  • Użytkownik
  • PipPipPip
  • 262 postów
  • Pomógł: 0
0
Neutralna

Napisano Ponad rok temu

Shido-Liga XVI Edycja Łódź
UKS Shi-Kon Łódź serdecznie zaprasza do udziału w turnieju Shido-Liga XVI Edycja, który odbędzie się 22 października 2011 r. w Łodzi, w sali sportowej YMCA, przy ulicy Moniuszki 4a. Zawody odbędą się w samym centrum Łodzi, ok. 150 m od ulicy Piotrkowskiej. Turniej odbywać się będzie na 2 matach tatami typu puzzle w następujących konkurencjach: Shido-grappling. Shido-MMA, Shido-thai-boxing oraz Shidokan Karate i podzielony będzie ze względu na kategorie wagowe, wiekowe(juniorzy- 16-18 lat i seniorzy) i płeć. Każdy zawodnik ma prawo do uczestnictwa w kilku konkurencjach w ramach opłaty startowej.
Opłata za udział w zawodach to 50 zł od zawodnika dokonana do dnia 19-go października 2011 na nr konta: Grzegorz Chałubiński 60 11602202 0000 0000 1890 8710. Po tym terminie opłata wzrasta do 70 zł. Każdy zawodnik obowiązany jest posiadać aktualne badania sportowe, potwierdzone przez lekarza medycyny sportowej. Nie ma możliwości dokonania badań na miejscu. Zgłoszeń zawodników prosimy dokonywać do 19 października na adres mailowy: [link widoczny dla zalogowanych Użytkowników]. Wszelkie dodatkowe pytania prosimy przesyłać drogą mailową lub telefonicznie: Grzegorz Chałubiński 5152525174 lub Maciej Matysiak 507772999.
POLSKA FEDERACJA SHIDOKAN

Regulamin walki w formule
SHIDO THAI BOXING
klasa C i N


1. Miejsce walki i czas walki, kategorie wagowe

a) Walki odbywają się na standardowym ringu kickbokserskim lub macie tatami

B) Walka toczy się w czasie dwóch rund po dwie minuty każda. W przypadku orzeczenia przez sędziów remisu (tylko w walkach pojedynczych) dopuszcza się przeprowadzenie dodatkowej rundy dogrywki lub wyłania się zwycięzcę na podstawie różnicy wagowej (lżejszy zawodnik wygrywa). Sposób postępowania w przypadku remisu na danym turnieju określony jest w regulaminie zawodów. Przerwa pomiędzy rundami wynosi 1 minutę.

c) Kategorie wagowe: -65 kg, -70 kg, -76 kg, -83 kg, -91 kg, +91 kg
d) Kategorie wagowe juniorów: -60 kg, -65 kg, -70 kg, -83 kg, +83 kg



2. Techniki i akcje dozwolone:
- kopnięcia na uda, korpus i głowę (oprócz kopnięć wykazanych w technikach niedozwolonych)
- wszystkie uderzenia pięścią i łokciem na korpus
- uderzenia pięścią w głowę
- ściąganie rękami głowy do kopnięcia kolanem na głowę (klasa C)
- klinczowanie
- podcięcia

Walka w klinczu i chwycie toczyć się może przez 3 sekundy, później jest przerywana przez sędziego prowadzącego i zawodnicy puszczają się.


3. Techniki i akcje niedozwolone:
- kopnięcia w krocze, szyję, kręgosłup i plecy, stawy, kopnięcia w parterze (po upadku przeciwnika)
- kopnięcia frontalne na głowę (mae, yoko, ushiro geri)
- kopnięcia kolanem na głowę (klasa N)
- uderzenia w szyję, w tył głowy, kręgosłup, uderzenia po upadku przeciwnika i w parterze
- rzuty i obalenia
- walka w parterze
- wszelkie dźwignie i duszenia
- uciekanie z maty
- niesportowe zachowanie
- kontynuowanie walki po komendzie sędziego maty (STOP lub YAME)
- prowadzenie walki mające na celu świadome wyrządzenie przeciwnikowi uszczerbku na zdrowiu


4. Sposób zakończenia walki
- KO, nokaut
- TKO, techniczny nokaut
- RSC (przerwanie walki przez sędziego lub lekarza)
- dyskwalifikacja
- wygrana na punkty
Zawodnika uznaje się za znokautowanego jeżeli otrzyma uderzenie lub kopnięcie, po którym niezdolny jest do kontynuowania walki przez ponad 10 sekund. O przyznaniu KO, TKO i RSC decyduje sędzia prowadzący walkę (sędzia maty/ ringowy)


5. Obowiązkowy ubiór zawodnika i ochraniacze
- spodenki Thai-box (lub spodnie od gi)
- ochraniacz szczęki
- suspensorium
- rękawice bokserskie atestowane przez Polską Federację Shidokan
- ochraniacz głowy atestowany przez Polską Federację Shidokan
- ochraniacze piszczeli i śródstopia
- ochraniacz tułowia (klasa N)



6. Przebieg walki:
Zawodnicy są zobowiązani do regulaminowego prowadzenia walki zgodnie z przepisami, zasadami fair-play i poszanowania dla przeciwnika. Zawodnicy są zobowiązani do bezwzględnego dostosowania się do komend i poleceń sędziego maty.
Walka zaczyna się i kończy do sędziego i przeciwnika.
Walka toczy się w systemie pełnokontaktowym ciągłym.
Walka w klinczu i chwycie toczyć się może przez 5 sekund, później jest przerywana przez sędziego prowadzącego komendą STOP i zawodnicy puszczają się. Walkę wznawia sędzia prowadzący komendą FIGHT


7. Kary sędziowskie
Każdorazowe wykonanie techniki czy akcji niedozwolonej traktowane jest przez sędziów jako faul. Faulowanie przeciwnika w czasie walki jest zabronione i karane przez sędziów w następujący sposób.
- upomnienie
- ostrzeżenie sędziowskie z karą odjęcia punktu
- dyskwalifikacja
Za rażące i wykonywane umyślnie faule grozi natychmiastowa dyskwalifikacja.
Za niesportowe zachowanie grozi dyskwalifikacja zawodnika, a nawet (jeżeli niesportowego zachowania dopuszcza się również kierownik ekipy) dyskwalifikacja całej drużyny.


8. Sędziowanie walki
Każda walka sędziowana jest przez sędziego maty / ringowego i 3 sędziów punktowych.
Sędzia ringowy (maty) prowadzi walkę, wydaje wszystkie komendy oraz decyduje o wygranej przez KO, TKO i RSC.
Po upływie regulaminowego czasu walki ogłasza się werdykt na podstawie zapisów w kartach sędziowskich dokonywanych przez sędziów punktowych. Sędziowie punktowi sędziują walkę za pomocą kart sędziowskich systemem dziesięciopunktowym.
W walkach pojedynczych dopuszcza się rozstrzygnięcie walki przez remis.
W turniejach niższej rangi dopuszcza się sędziowanie walki wyłącznie przez sędziego maty, który wskazuje wynik walki.


9. Postanowienia końcowe
Niniejszy regulamin obowiązuje łącznie z Regulaminem Sportowym Polskiej Federacji Shidokan.
Wszelkie sprawy sporne, których rozwiązania nie regulują powyższe regulaminy rozwiązywane są przez Kierownika zawodów, Sędziego głównego i Organizatora zawodów


POLSKA FEDERACJA SHIDOKAN


Regulamin walki w formule
Shido-grappling

I. Kategorie wagowe:

- 65 kg, -70 kg, -76kg, -83kg, -91kg, +91kg
Juniorzy: -60 kg, -65 kg, -70 kg, -83 kg, +83 kg

Organizator zawodów może ustalić inne kategorie wagowe, o czym informuje w komunikacie zawodów.

II. Czas trwania walki:
Walka składa się z 1 rundy zasadniczej, 4 minutowej. W przypadku nierozstrzygnięcia walki w czasie rundy zasadniczej, sędzia zarządza 3 minutową rundę dogrywki.
Przerwa między rundami wynosi 1 minutę

III. Sposób oceniania:
1. W czasie trwania pierwszej rundy punkty nie są przyznawane. Zwycięstwo w tej rundzie może nastąpić jedynie przez poddanie, dyskwalifikację przeciwnika lub utratę przytomności. Zwycięstwo w tej rundzie oznacza zwycięstwo pojedynku. Jeżeli nie ma rozstrzygnięcia w pierwszej rundzie rozgrywana jest dogrywka po jednominutowej przerwie.
2. W dogrywce punkty przyznawane są według zasad opisanych poniżej. Zwycięstwo w tej rundzie można odnieść poprzez poddanie, dyskwalifikację, utratę przytomności lub zdobycie większej liczby punktów.
3. Jeżeli w czasie walki nie nastąpi poddanie któregoś z zawodników to zwycięstwo odnosi ten, który zdobył więcej punktów.

IV. Zasady przyznawania punktów:

Rzuty/ściągnięcia/obalenia – 2 pkt
Za jakikolwiek rzut bądź ściągniecie zawodnika do parteru otrzymuje się dwa punkty. Jeżeli zawodnik ściągnięty na ziemię nie upadnie na plecy tylko do innej dowolnej pozycji (ale będzie pod rzucającym) rzucający musi przytrzymać go w danej pozycji przez 3 sekundy aby przyznano mu punkty. Rzut kończący się poza matą będzie uznany jeśli zawodnik w momencie jego rozpoczęcia stał obiema stopami w obszarze walki Jeżeli zawodnik stara się wykonać rzut a jego przeciwnik siadając na ziemi wykonuje przewinięcie to zawodnikowi wykonującemu przewiniecie przyznawane są punkty. Jeżeli zawodnik wykonuje rzut a jego przeciwnikowi uda się w momencie rzutu lub kontaktu z matą skontrować i wylądować na rzucającym, to dwa punkty przyznawane są rzucanemu. Jeżeli w wyniku tego skontrowania zawodnik rzucany (kontrujący) znajdzie się w gardzie rzucającego (skontrowanego), żaden z nich nie otrzymuje punktów.

Przewinięcia - 2 pkt
Występuje kiedy zawodnik trzymający przeciwnika w gardzie lub półgardzie wykona technikę odwracając pozycje i lądując na przeciwniku. Jako przewinięcie będzie również traktowany ruch kiedy wykonując dźwignię na rękę przetoczymy przeciwnika na plecy lub na jego bok. Jeżeli zawodnik przechodzący gardę stara się wykonać dźwignię na nogę, ale nie udaje mu się skończyć techniki, a jego przeciwnikowi udaje się wejść na niego nie ma miejsce przewinięcie i punkty nie będą przyznawane, Jeżeli zawodnik przechodzący gardę stara się wykonać dźwignię na nogę, i zostanie chwycony za nogi i powalony będzie to traktowane jako przewinięcie, Jeżeli jeden z zawodników wykonuje przewinięcie a drugi starając się uniknąć ląduje na nogach i rękach to jeżeli wykonujący technikę zdoła się utrzymać na jego plecach bez wczepiania nóg przyznane zostaną mu punkty za technikę, Jeżeli zawodnik chcąc uwolnić się z gardy wstaje i jest ściągnięty na dół to jest uznane za przewinięcie o ile zawodnik je wykonujący zdoła zająć pozycję na przeciwniku.

Kolano na brzuchu - 2 pkt
Występuje jeśli zawodnik zajmujący dominujące pozycje położy kolano na tułów (brzuch) a druga noga będzie ułożona w kierunku głowy przeciwnika nieznacznie ugięta lub prosta w kolanie. Jeżeli pozycja ta zostanie utrzymana przez 3 sek. wtedy zaliczone są punkty.

Przejście gardy - 3 pkt
Ma miejsce wówczas gdy zawodnik znajdujący się w gardzie lub półgardzie wyswabadzając się z niej przechodzi do pozycji bocznej, kolana na brzuchu, dosiadu lub pozycji 69 (północ-południe). Aby punkty zostały przyznane pozycja musi być ustabilizowana i utrzymana przez minimum 3 sekundy. Jeżeli przeciwnikowi uda się uniknąć tego poprzez pójście na kolana, powstanie lub wzięcie do gardy to punkty za przejście nie zostaną przyznane.


Dosiad - 4 pkt
Ma miejsce gdy zawodnik siedzi na torsie przeciwnika; przeciwnik musi leżeć na plecach, brzuchu lub boku; dosiadający może siedzieć na jednym z ramion przeciwnika (tylko gdy ten leży na plecach), ale nigdy na obu. Uwaga: punkty nie zostaną przyznane jeśli zawodnik trzyma kolana lub stopy na nogach przeciwnika. Oba kolana i obie stopy muszą być wolne i oparte na macie. Jeśli zawodnik będący w gardzie wykona duszenie trójkątne i wykonując tą technikę znajdzie się na przeciwniku zostanie to uznane za przewinięcie, a nie przejście gardy.

Pozycja za plecami - 4 pkt
Kiedy zawodnik znajduje się za plecami przeciwnika i swoje nogi ma oplecione wokół talii przeciwnika, a jego pięty opierają się o wewnętrzną stronę ud przeciwnika nie pozwalając mu uciec (obie stopy whaczone w uda). Zaliczenie pozycji następuje również gdy stopy nie są whaczone w uda lecz skrzyżowane na brzuchu przeciwnika lub zapięte w trójkąta. Punkty nie zostaną przyznane w przypadku niewłaściwego ułożenia tułowia (czyli np. z boku) lub kiedy zawodnik zachodzący za plecy - będący za plecami jest chwycony za głowę.2. Jeżeli zawodnik wykonuje serię technik punktowanych to następuje kumulacja wszystkich punktów.

Za walkę pasywną - -1 pkt (po wcześniejszym ostrzeżeniu) Za walkę pasywną uznaje się: unikanie walki w parterze - po rzucie rzucający stoi i czeka na przeciwnika nie schodząc do parteru mimo, że rzucony nie podnosi się, uciekanie z maty, w drugiej rundzie i dogrywce zawodnik nie atakuje a tylko kontruje ataki przeciwnika itp.


V. Dozwolone techniki:

- Rzuty, ściągnięcia, podcięcia i inne obalenia.
- Techniki duszeń
- Techniki dźwigni na ręce.
- Techniki dźwigni prostych na nogi
- Klucze na stopę (bez dźwigni skrętnych)
- Dźwignia prosta na kark (gilotyna)
- Klucze na stopę

Uwagi:
- przy dźwigni prostej na nogę stopa przeciwnika nie może być skręcona.


VI. Techniki niedozwolone:

-Wszelkie uderzenia i kopnięcia,
-Drapanie,
-Szczypanie i gryzienie
-Rzucanie przeciwnika na głowę lub kark (np. suples),
-Dźwignie skrętowe na nogi (stawy kolanowe),
-Dźwignie na palce u rąk (należy chwycić przynajmniej 4 palce jednej ręki przeciwnika przy zrywaniu uchwytu)
-Dźwignie na palce u nóg
-Chwytanie twarzy przeciwnika, zatykanie ust, chwytanie za gardło, nos itp.
-Ciągnięcie za włosy
-Ataki na punkty witalne
-Smarowanie ciała olejkami, wazeliną itd.
-Uciekanie z maty
-Chwytanie za ubiór przeciwnika
-Wkładanie palców w oczy, uszy lub usta przeciwnika
-Dźwignie skrętowe na kolana i kark
-Dźwignie na kręgosłup (oprócz gilotyny)
-Rzuty, obalenia, podcięcia i inne sprowadzenia do parteru, w których obejmuje się ręką szyję i kark przeciwnika (w czasie wykonywania rzutu obchwyt powoduje szarpanie głowy)
- Kontynuowanie akcji po poddaniu się przeciwnika
- Prowadzenie walki mające na celu świadome wyrządzenie przeciwnikowi uszczerbku na zdrowiu


VII. Kary:

Każde złamanie zasad będzie ukarane odjęciem dwóch punktów.
Znaczne naruszenie przepisów karane będzie dyskwalifikacją zawodnika.


VIII. Poddanie:

Następuje kiedy zawodnik w widoczny sposób klepie co najmniej trzy razy w matę lub ciało przeciwnika, może to zrobić ręką lub jeśli ma zablokowane ręce nogami. Poddanie następuje także jeśli zawodnik w wyniku dźwigni lub duszenia zaczyna krzyczeć.
Sędzią ma prawo zakończyć walkę jeśli widzi że zawodnik jest zagrożony poważną kontuzją. Lekarza turnieju ma prawo do zakończenia walki jeżeli uzna, że zawodnik nie powinien brać udziału w walce.


IX. Strój:

Dozwolony: spodenki, spodnie od kimona, buty zapaśnicze, rashguard. Zabroniony jest luźny ubiór - bluza od kimona, t-shirt itp.


X. Wyposażenie ochronne:

Ochraniacze na kolana, krocze, uszy, zęby i staw skokowy. Owijanie palców jest dozwolone. Inne wyposażenie ochronne jest niedozwolone.


XI. Higiena:

Czyste ciało, czysty strój, obcięte paznokcie u rąk i nóg, brak ozdób.


XII. Trenerzy

W każdej drużynie dwóch trenerów posiada wolny wstęp. Trenerzy są odpowiedzialni za zachowanie swoich zawodników.

XIII. Walki:

Wszystkie walki odbywają się na macie o wymiarach 6 X 6 metra. Każdemu zawodnikowi podczas walki może asystować jeden trener. Musi on jednak przebywać w wyznaczonym obszarze. Wszystkie walki odbywają się w obecności sędziego głównego któremu asystują sędzia punktowy, oraz arbiter mierzący czas. Walka rozpoczyna się w pozycji stojącej. Walka kończy się poddaniem (odklepanie, lub zatrzymanie walki przez sędziego), lub wraz z upływem czasu (w tym przypadku liczone są punkty). Jeżeli po upływie regulaminowego czasu obaj zawodnicy mają taką samą ilość punktów, wówczas sędzia główny i sędzia punktowy wskazują zwycięzcę biorąc pod uwagę aktywność, repertuar technik i przebieg całej walki. Jeżeli jeden z zawodników znajduje się w sytuacji zagrażającej zdrowiu, lub życiu sędzia zobowiązany jest zatrzymać walkę. Przypadkowe obrażenia odniesione podczas walki (np: krwawienie z nosa), które nie mogą zostać usunięte przez lekarza, w ciągu minuty eliminują z dalszej walki. Zawodnik który ucieknie z maty zostanie ukarany odjęciem punktu. Odjęcie trzech punktów powoduje natychmiastową dyskwalifikację.


XIV. Fairplay:

Niesportowe zachowanie nie będzie tolerowane. Ktokolwiek złamie przepisy zostanie ukarany odjęciem punktu. Odjęcie trzech punktów powoduje natychmiastową dyskwalifikację. Poważne naruszenie przepisów (powodujące zagrożenie dla zdrowia przeciwnika, dyskusja z sędzią, plucie, rozmowa na macie, przeklinanie itd.) prowadzi do wykluczenia z turnieju, bez zwrócenia kosztów a także wpisowego. Zawodnicy zobowiązani są do przestrzegania reguł turnieju.


XV. Postanowienia końcowe
Niniejszy regulamin obowiązuje łącznie z Regulaminem Sportowym Polskiej Federacji Shidokan.
Wszelkie sprawy sporne, których rozwiązania nie regulują powyższe regulaminy rozwiązywane są przez Kierownika zawodów, Sędziego głównego i Organizatora zawodów.


POLSKA FEDERACJA SHIDOKAN

Regulamin walki w formule
SHIDO MMA klasy C i N



1. Miejsce i czas walki, kategorie wagowe
a) Walki odbywają się na standardowym ringu kickbokserskim lub na macie tatami / zapaśniczej.
B) Walka toczy się w dwóch rundach 3 minutowych. Przerwa pomiędzy rundami trwa jedną minutę.
c) Kategorie wagowe: -65 kg, -70 kg, -76 kg, -83 kg, -91 kg, +91 kg
d) Kategorie wagowe juniorów: -60 kg, -65 kg, -70 kg, -83 kg, +83 kg

2. Ubiór zawodnika i ochraniacze
- zawodnik ubrany jest w szorty, spodenki lub spodnie od gi,
- zawodnik zobowiązany jest do ubioru suspensorium, ochraniacza szczęki, kasku ochronnego na głowę, ochraniaczy piszczeli ze stopą oraz rękawic do MMA atestowanych przez Polską Federację Shidokan

3. Techniki i akcje dozwolone:
- kopnięcia na uda, korpus i głowę w stójce (z wyjątkiem wymienionych w technikach niedozwolonych)
- kopnięcia kolanem na głowę (klasa C)
- wszystkie uderzenia pięścią na nogi, korpus i głowę w stójce, uderzać można wyłącznie powierzchnią ochronną rękawicy (pięścią)
- uderzenia pięścią na tułów w parterze (klasa C)
- wychwytywanie kopnięć i uderzeń przeciwnika
- ściąganie rękami głowy do kopnięć kolanem
- efektywny klincz
- rzuty, obalenia, podcięcia (oprócz rzutów powodujących upadek przeciwnika na głowę lub kark)
- dźwignie na ręce, nogi, kręgosłup (z wyjątkiem skrętnych dźwigni na kark i staw kolanowy oraz dźwigni na stawy palców) w parterze

4. Techniki i akcje niedozwolone:
-Wszelkie kopnięcia w parterze
-Uderzenia pięścią w parterze (tylko klasa N)
-Kopnięcia i uderzenia w krocze, szyję, kręgosłup, stawy, tył głowy
-Kopnięcia frontalne na głowę (np. mae geri, yoko geri)
-Kopnięcia kolanem na głowę (tylko klasa N)
-Uderzenia łokciem
-Dźwignie skrętowe na kark i staw kolanowy, dźwignie na stawy palców, dźwignie na kręgosłup (z wyjątkiem gilotyny)
-Wszelkie ataki na oczy, krtań, ciągnięcie za włosy
-Nacisk łokciem lub przedramieniem na krtań
-Drapanie,
-Szczypanie i gryzienie
-Dźwignie skrętowe na nogi (stawy kolanowe) i kark
-Dźwignie na palce u rąk (należy chwycić przynajmniej 4 palce jednej ręki przeciwnika przy zrywaniu uchwytu)
-Dźwignie na palce u nóg
-Chwytanie twarzy przeciwnika, zatykanie ust, chwytanie za gardło, nos itp.
-Ciągnięcie za włosy
-Ataki na punkty witalne
-Smarowanie ciała olejkami, wazeliną itd.
-Uciekanie z maty
-Chwytanie za ubiór przeciwnika
-Wkładanie palców w oczy, uszy lub usta przeciwnika
-Dźwignie skrętowe na kolana i kark
-Dźwignie na kręgosłup (za wyjątkiem gilotyny zakładanej w parterze)
-Rzuty, obalenia, podcięcia i inne sprowadzenia do parteru, w których obejmuje się ręką szyję i kark przeciwnika (w czasie wykonywania rzutu obchwyt powoduje szarpanie głowy)
-Rzuty i obalenia powodujące upadek przeciwnika na głowę lub kark, tylny suples
-Niesportowe zachowanie
- Kontynuowanie walki po komendzie sędziego maty (YAME, STOP)
- Prowadzenie walki w celu świadomego narażenia przeciwnika na utratę zdrowia
- Kontynuowanie akcji dźwigni lub duszenia po poddaniu się przeciwnika

5. Przebieg walki:
Zawodnicy są zobowiązani do regulaminowego prowadzenia walki zgodnie z przepisami, zasadami fair-play i poszanowania dla przeciwnika. Zawodnicy są zobowiązani do bezwzględnego dostosowania się do komend i poleceń sędziego maty.
Walka zaczyna się i kończy ukłonem do sędziego i przeciwnika.
Walka toczy się w systemie pełnokontaktowym ciągłym. Walka rozpoczyna się w pozycji stojącej.
Walka w klinczu, chwycie lub parterze toczy się bez limitów czasowych. Sędzia przerywa walkę (komendą STOP lub YAME) jeżeli zawodnicy wychodzą poza pole walki. Sędzia wznawia walkę komendą FIGHT (lub HAJIME). Walka może być wznowiona w takiej pozycji parterowej, w której znajdowali się zawodnicy w momencie przerwania walki lub wznowić walkę w stójce. O sposobie wznowienia decyduje sędzia prowadzący walkę na podstawie oceny zaistniałej sytuacji zgodnie z zasadami:
- jeżeli zawodnicy wyszli za pole walki podczas akcji w pozycji stojącej, walka wznawiana jest w pozycji stojącej
- jeżeli zawodnicy wyszli za pole walki podczas walki parterowej w czytelnej pozycji, walka wznawiana jest po przesunięciu zawodników na środek maty / ringu.

6. Sposób zakończenia (wygrania) walki
- KO - nokaut
- TKO techniczny nokaut)
- RSC (niezdolność przeciwnika do walki orzeczona przez sędziego lub lekarza)
- 3-ci knockdown w czasie walki
- AB poddanie się przeciwnika przy dźwigni lub duszeniu
- DQ - dyskwalifikacja
- P wygrana na punkty przez decyzję sędziowską

7. Kary sędziowskie
Każdorazowe wykonanie techniki czy akcji niedozwolonej traktowane jest przez sędziów jako faul. Faulowanie przeciwnika w czasie walki jest zabronione i karane przez sędziów w następujący sposób.
- upomnienie
- ostrzeżenie sędziowskie z karą odjęcia punktu
- dyskwalifikacja
Za rażące i wykonywane umyślnie faule grozi natychmiastowa dyskwalifikacja.
Za niesportowe zachowanie grozi dyskwalifikacja zawodnika, a nawet (jeżeli niesportowego zachowania dopuszcza się również kierownik ekipy) dyskwalifikacja całej drużyny.

8. Przegrana przez poddanie
Następuje kiedy zawodnik w widoczny sposób klepie co najmniej trzy razy w matę lub ciało przeciwnika, może to zrobić ręką lub jeśli ma zablokowane ręce, nogami. Poddanie następuje także jeśli zawodnik w wyniku dźwigni lub duszenia zaczyna krzyczeć.
Sędzia ma prawo zakończyć walkę jeśli widzi że zawodnik jest zagrożony poważną kontuzją. Lekarza turnieju ma prawo do zakończenia walki jeżeli uzna, że zawodnik nie powinien brać udziału w walce.

9. Sędziowanie walki
Wszystkie walki odbywają się na macie tatami, macie zapaśniczej lub na ringu. Każdemu zawodnikowi podczas walki może asystować jeden trener, musi on jednak przebywać w wyznaczonym obszarze. Wszystkie walki sędziowane są przez sędziego ringowego (maty), któremu asystuje 3 sędziów punktowych, oraz arbiter mierzący czas. Sędziowie punktowi sędziują walkę za pomocą kart sędziowskich systemem dziecięciopunktowym. Przy orzekaniu wyniku sędziowie punktowi biorą pod uwagę takie cechy walczącego zawodnika jak: technika walki, wszechstronność techniczna prowadzenia walki, aktywność, wola walki.
Po upływie regulaminowego czasu walki ogłaszany jest werdykt sędziowski na podstawie wpisów w kartach sędziowskich. W przypadku walk turniejowych sędziowie muszą wyłonić zwycięzcę.
Jeżeli jeden z zawodników znajduje się w sytuacji zagrażającej zdrowiu, lub życiu sędzia zobowiązany jest zatrzymać walkę. Przypadkowe obrażenia odniesione podczas walki (np: krwawienie z nosa), które nie mogą zostać usunięte przez lekarza, w ciągu minuty eliminują z dalszej walki. Zawodnik który ucieknie z maty zostanie ukarany ostrzeżeniem, a przy powtórnej ucieczce odjęciem punktu. Odjęcie dwóch punktów powoduje natychmiastową dyskwalifikację.

10. Fairplay
Wszelkie formy niesportowego zachowania są zabronione. Naruszenie tego postanowienia może być powodem ukarania zawodnika ostrzeżeniem, odjęciem punktów w walce lub dyskwalifikacją.
Poważne naruszenie przepisów (powodujące zagrożenie dla zdrowia przeciwnika, dyskusja z sędzią, plucie, rozmowa na macie, przeklinanie itd.) prowadzi do wykluczenia z turnieju, bez zwrócenia kosztów a także wpisowego. Zawodnicy zobowiązani są do przestrzegania reguł turnieju.

11. Postanowienia końcowe
Niniejszy regulamin obowiązuje łącznie z Regulaminem Sportowym Polskiej Federacji Shidokan.
Wszelkie sprawy sporne, których rozwiązania nie regulują powyższe regulaminy rozwiązywane są przez Kierownika zawodów, Sędziego głównego i Organizatora zawodów.


POLSKIE STOWARZYSZENIE SHIDOKAN KARATE
Regulamin walki w formule
BARE KNUCKLE KARATE
1. Miejsce walki
Zawody odbywają się na standardowym ringu kickbokserskim.
Jeżeli nie ma ringu zawody małej rangi mogą odbyć się na tatami o polu walki 8 na 8 m2.
2. Czas walki
Walka turniejowa toczy się w czasie dwóch rund po dwie minuty każda. Walki finałowe trwają trzy rundy.
Walki pojedyncze trwają trzy rundy po dwie minuty każda..
W przypadku orzeczenia przez sędziów remisu dopuszcza się przeprowadzenie dodatkowej rundy dogrywki
lub wyłania się zwyciężcę na podstawie różnicy wagowej (lżejszy zawodnik wygrywa). Sposób postępowania
w przypadku remisu na danym turnieju określony jest w regulaminie zawodów.
Przerwa pomiędzy rundami wynosi 1 minutę.
3. Ubiór zawodnika i ochraniacze, higiena
Ubiorem obowiązkowym jest karategi z naszytymi emblematami organizacji Shidokan.
Zawodnicy są oznaczeni pasami koloru czerwonego i niebieskiego (lub białego). Takich samych kolorów
chorągiewek sędziowskich używają sędziowie.
Zawodnicy zobowiązani są do założenia następujących ochraniaczy:
– ochraniacz szczęki
– suspensorium
Dopuszcza się stosowanie bandaży ochronnych na nadgarstek.
W przypadku kontuzji - w wyłącznej gestii sędziego głównego zawodów lub głównego arbitra zawodów leży
decyzja o dopuszczeniu użycia przez zawodnika innych bandaży lub zabezpieczeń.
Paznokcie rak i nóg zawodników muszą być krótko obcięte. Karategi musi być czyste.
4. Techniki i akcje dozwolone
Zawodnikom wolno prowadzić walkę stosując wyłącznie dozwolone techniki i akcje:
– wszystkie kopnięcia na uda, korpus i głowę
– wszystkie uderzenia pięścią i łokciem na korpus
– wychwytywanie kopnięć i uderzeń przeciwnika
– ściąganie rękami głowy do hiza-geri jodan
– chwytanie za kimono
– klinczowanie
– podcięcia
– rzuty
– duszenia rękami w parterze
– dźwignie na ręce i nogi
5. Techniki i akcje niedozwolone
Zawodnikom nie wolno w czasie walki wykonywać następujących technik i akcji:
– kopnięcia w krocze, szyję, kręgosłup i plecy, stawy, wszelkie kopnięcia w parterze (po upadku
przeciwnika)
– uderzenia ręką w głowę, szyję, kręgosłup, wszelkie uderzenia po upadku przeciwnika i w parterze
– duszenia z użyciem kołnieża z gi
– rzuty i obalenia powodujące upadek przeciwnika na głowę i kark, rzuty o wysokiej amplitudzie ruchu
– rzut za pomocą tylnego suplesu
– wykonywanie rzutów i obaleń ciągnąc głowę przeciwnika w obchwycie rękami
– dźwignie na kręgosłup, dźwignie skrętne na stawy kolanowe, dźwignie na palce rąk i nóg
– kontynuowanie akcji dźwigni lub duszenia po poddaniu się przeciwnika
– uciekanie z maty
– niesportowe zachowanie
– kontynuowanie walki po komendzie sędziego maty (YAME)
– prowadzenie walki w celu świadomego narażenia przeciwnika na utratę zdrowia
6. Przebieg walki:
Zawodnicy są zobowiązani do regulaminowego prowadzenia walki zgodnie z przepisami, zasadami fair-play i
poszanowania dla przeciwnika. Zawodnicy są zobowiązani do bezwzględnego dostosowania się do komend i
poleceń sędziego maty.
Walka zaczyna się i kończy ukłonami w publiczności, sędziego maty i przeciwnika.
Walka toczy się w systemie pełnokontaktowym ciągłym.
Walka w klinczu i chwycie toczyć się może przez 3 sekundy, później jest przerywana przez sędziego maty
komendą YAME i zawodnicy puszczają się. Walkę wznawia sędzia maty komendą HAJIME.
Walka w parterze toczy się przez 5 sekund liczonych od momentu upadku przeciwnika, jeżeli nie zakończy
się efektywną techniką (dźwignią) zawodnicy wracają do pozycji startowych. Po upływie czasu sędzia maty
przerywa akcję komendą YAME i wznawia ją w pozycji stojącej komendą HAJIME.
7. Sposób zakończenia walki
– otrzymanie punktu IPPON
– przewaga przez otrzymanie WAZAARI (knockdown z czasową niezdolnością do walki do pięciu sekund: 2
wazaari = ippon)
– poddanie się przeciwnika przy dźwigni lub duszeniu
– przewaga przeciwnika po otrzymaniu GENTEN
– dyskwalifikacja SHIDKKAKU (za otrzymane kary chui i genten)
Jeżeli w czasie walki jeden z zawodników wykona technikę kopnięcia czy uderzenia lub rzutu powodującą
czasową niezdolność przeciwnika do kontynuowania walki (5 sekund odliczanych przez sędziego maty)
otrzymuje pół punkta WAZAARI.
Jeżeli w czasie walki jeden z zawodników wykona technikę kopnięcia czy uderzenia lub rzutu powodującą
czasową niezdolność przeciwnika do kontynuowania walki powyżej 5 sekund otrzymuje cały punkt IPPON.
Otrzymanie w czasie jednej walki drugiego WAZAARI oznacza przyznanie punktu IPPON.
Za wykonanie dźwigni lub duszenia, po którym przeciwnik poddaje się, zawodnik otrzymuje IPPON.
Przyznanie punktu IPPON oznacza wygraną walkę przed czasem.
8. Kary sędziowskie
Każdorazowe wykonanie techniki czy akcji niedozwolonej traktowane jest przez sędziów jako faul. Faulowanie
przeciwnika w czasie walki jest zabronione i karane przez sędziów w następujący sposób.
– CHUI-ICHI - pierwsze ostrzeżenie.
– CHUI-NI - drugie ostrzeżenie.
– GENTEN - ostateczne ostrzeżenie i kara w postaci odjęcia pół punktu (równoznaczna z przyznaniem
wazaari dla przeciwnika)
– SHIKKAKU – dyskwalifikacja
Za rażące i wykonywane umyślnie faule grozi natychmiastowa dyskwalifikacja SHIKKAKU.
Za niesportowe zachowanie grozi dyskwalifikacja zawodnika, a nawet (jeżeli niesportowego zachowania
dopuszcza się również kierownik ekipy) dyskwalifikacja całej drużyny.
9. Sędziowanie walki
Każda walka sędziowana jest przez sędziego maty / ringowego i 4 sędziów bocznych.
Sędzia maty prowadzi walkę i wydaje wszystkie komendy.
Po upływie regulaminowego czasu walki sędziowie boczni wskazują zwycięzcę. Podczas głosowania każdy
sędzia boczny ma jeden głos. Sędzia maty ma prawo głosu.
10.Postanowienia końcowe
Niniejszy regulamin obowiązuje łącznie z Regulaminem Sportowym Polskiej Federacji Shidokan.
Wszelkie sprawy sporne, których rozwiązania nie regulują powyższe regulaminy rozwiązywane są przez
Kierownika zawodów, Sędziego głównego i Organizatora zawodów.


Zapraszamy i życzymy wielu pozytywnych sportowych emocji.
  • 0

budo_matysshido
  • Użytkownik
  • PipPipPip
  • 420 postów
  • Pomógł: 0
0
Neutralna
  • Lokalizacja:Łódź

Napisano Ponad rok temu

Re: Shido-Liga XVI Edycja Łódź
Regulaminy i wzór formularza zgłoszeniowego na [link widoczny dla zalogowanych Użytkowników]
  • 0


Użytkownicy przeglądający ten temat: 1

0 użytkowników, 1 gości, 0 anonimowych

Ikona FaceBook

10 następnych tematów

Plany treningowe i dietetyczne
 

Forum: 2002 : 2003 : 2004 : 2005 : 2006 : 2007 : 2008 : 2009 : 2010 : 2011 : 2012 : 2013 : 2014 : 2015 : 2016 : 2017 : 2018 : 2019 : 2020 : 2021 : 2022 : 2023 : 2024