Czternasta Shido-liga, 30 styczeń 2010 Katowice.
Napisano Ponad rok temu
Katowice 30.01.2010
Stowarzyszenie Shidokan EMERS TEAM w Katowicach oraz Polska Federacja Shidokan serdecznie zapraszają do wzięcia udziału w kolejnej edycji turnieju z cyklu Shido-Liga Polska, który odbędzie się w dniu 30 stycznia 2010 roku w Katowicach.
REGULAMIN
I. POSTANOWIENIA OGÓLNE:
1. Organizator
Stowarzyszenie Shidokan EMERS TEAM w Katowicach
email: [link widoczny dla zalogowanych Użytkowników]
2. Termin i miejsce zawodów
30.01.2010r. (sobota)
Hala sportowa MOSiR
Katowice, ul. Józefowska 40
3. Uczestnictwo
Do startu będą dopuszczeni zawodnicy posiadający:
- aktualne sportowe badania lekarskie ( nie ma możliwości wyrobienia badań na miejscu )
- wykupione ubezpieczenie NW
- uregulowaną opłatę startową
- zgodę rodziców na udział w turnieju (juniorzy)
4. Sędziowie
Walki sędziowane są przez licencjonowanych sędziów PFS.
5. Formuły startowe
Shido MMA
Shido grappling
Shido thai boxing
6. Kategorie wiekowe
- juniorzy (16-18 lat, roczniki 1992-94)
- seniorzy
UWAGI:
Osobne kategorie dla juniorów będą rozgrywane wyłącznie w formule Shido grappling.
Istnieje możliwość zgłoszeń juniorów do walk pojedyńczych w Shido MMA i Shido thai-boxing (indywidualnie ustalane z organizatorem).
Jeden zawodnik może wziąć udział najwyżej w dwóch wybranych formułach.
Wszystkie walki rozgrywane są według reguł amatorskich w klasie C.
7. Nagrody
Zwycięzcy walk turniejowych otrzymują medal i dyplom (miejsca 1-3). Zawodnicy walki pojedynczych otrzymują dyplomy.
KAŻDY UCZESTNIK OTRZYMUJE WYSOKIEJ JAKOŚCI KOSZULKĘ UFUNDOWANĄ PRZEZ FIRMĘ ASAMI – SPONSORA SHIDO-LIGI!!!
8. Program turnieju
9.00 - 10.00 - przyjazd ekip oraz ważenie i kontrola lekarska zawodników;
10.00 - 11.00 - konferencja techniczna i losowanie;
11.00 omówienie przepisów walki
11.30 Rozpoczęcie turniej Shido-liga 12
II. REGULAMIN TURNIEJU
Warunki uczestnictwa:
- ważne badania lekarskie dopuszczające do zawodów i walk w pełnym kontakcie;
- wykupione ubezpieczenie NW (potrzebne potwierdzenie!);
W zawodach biorą udział zawodnicy klasy C oraz klasy B po wcześniejszym uzgodnieniu (pojedyncze walki)
Regulamin walki
- walki odbywały się będą wg regulaminów formuł walki Polskiej Federacji Shidokan;
- kategorie wagowe Shido MMA, Shido grappling i Shido thai boxing:
-65 kg, -70 kg, -76 kg, -83 kg, -91 kg i powyżej 91 kg
-walki rozgrywane są na dwóch matach zapaśniczych;
-zaleca się zawodnikom i trenerom zapoznanie się z regulaminami formuł walki Polskiej Federacji Shidokan
Czas walki
Shido MMA klasy C: walki trwają 2 rundy po 3 minuty; przerwy pomiędzy rundami: 1 minuta
Shido thai boxing: walki trwają 2 rundy po 2 minuty, przerwy pomiędzy rundami wynoszą 1 minutę, możliwa jest 1 dogrywka po 2 min. w przypadku remisu
Shido grappling: walka trwa jedną rundę po 4 minuty (niepunktowana), w przypadku braku rozstrzygnięcia po 1 minucie przerwy następuje 3 minutowa runda dogrywki (punktowana)
Sekundanci
Zawodnikowi sekunduje maksymalnie dwóch sekundantów, sekundanci mogą przebywać jedynie w strefie narożnika własnego zawodnika (nie wolno sekundantom przemieszczać się dookoła maty). W przypadku nieodpowiedniego zachowania sędzia ringowy ma prawo wyprosić sekundanta a nawet zdyskwalifikować zawodnika.
Strój i sprzęt do walki
- zawodnicy walczą w krótkich spodenkach z gołym torsem (Shido MMA, Shido grappling i Shido thai boxing)
- w walkach Shido MMA obowiązują ochraniacze zgodnie z regulaminami formuł walki;
- rękawice do Shido MMA i Shido thai boxing oraz kaski FAIRTEX dostarcza firma ASAMI, generalny sponsor Shido-ligi
III.POSTANOWIENIA KOŃCOWE
Opłata startowa:
- opłata startowa wynosi 50 zł,
opłata startowa opłacana w dniu zawodów wynosi 80 zł
W CENIE OPŁATY STARTOWEJ KOSZULKA DLA KAŻDEGO UCZESTNIKA UFUNDOWANA PRZEZ FIRMĘ ASAMI, SPONSORA SHIDO-LIGI!
Termin zgłoszeń i wpłat zaliczek:
- do dnia 28 stycznia br, zgłoszenie w dniu zawodów wiąże się w obowiązkiem uiszczenia większej opłaty startowej!
Opłatę startową należy wpłacić na konto:
Stowarzyszenie Shidokan EMERS TEAM
Nr rach: 72 1050 1214 1000 0090 6940 9960
w tytule wpłaty proszę podać nazwisko i imię zawodnika, nazwę klubu i dopisek „startowe Shido-liga”
- zgłoszenia zawodników należy przesłać na adres e-mail: [link widoczny dla zalogowanych Użytkowników]
Zgłoszenie powinno zawierać:
- imię i nazwisko zawodnika, kategorię wagową, formułę walki oraz przynależność klubową;
- Organizator prosi o bezwzględne przestrzeganie terminów dotyczących zgłoszeń, wpłat, badań lekarskich, ważenia i programu zawodów.
- Organizator zastrzega sobie prawo zmian w regulaminie
Wszelkie informacje:
Mariusz Radliński, tel. 502-360-150 lub e-mail: [link widoczny dla zalogowanych Użytkowników]
Poniżej wkleję regulamin grapplingu.
Napisano Ponad rok temu
Regulamin walki w formule
Shido-grappling
I. Kategorie wagowe:
- 65 kg, -70 kg, -76kg, -83kg, -91kg, +91kg
Juniorzy: -60 kg, -65 kg, -70 kg, -83 kg, +83 kg
Organizator zawodów może ustalić inne kategorie wagowe, o czym informuje w komunikacie zawodów.
II. Czas trwania walki:
Walka składa się z 1 rundy zasadniczej, 4 minutowej. W przypadku nierozstrzygnięcia walki w czasie
rundy zasadniczej, sędzia zarządza 3 minutową rundę dogrywki.
Przerwa między rundami wynosi 1 minutę
III. Sposób oceniania:
1. W czasie trwania pierwszej rundy punkty nie są przyznawane. Zwycięstwo w tej rundzie może nastąpić
jedynie przez poddanie, dyskwalifikację przeciwnika lub utratę przytomności. Zwycięstwo w tej rundzie
oznacza zwycięstwo pojedynku. Jeżeli nie ma rozstrzygnięcia w pierwszej rundzie rozgrywana jest
dogrywka po jednominutowej przerwie.
2. W dogrywce punkty przyznawane są według zasad opisanych poniżej. Zwycięstwo w tej rundzie można
odnieść poprzez poddanie, dyskwalifikację, utratę przytomności lub zdobycie większej liczby punktów.
3. Jeżeli w czasie walki nie nastąpi poddanie któregoś z zawodników to zwycięstwo odnosi ten, który
zdobył więcej punktów.
IV. Zasady przyznawania punktów:
Rzuty/ściągnięcia/obalenia – 2 pkt
Za jakikolwiek rzut bądź ściągniecie zawodnika do parteru otrzymuje się dwa punkty. Jeżeli zawodnik
ściągnięty na ziemię nie upadnie na plecy tylko do innej dowolnej pozycji (ale będzie pod rzucającym)
rzucający musi przytrzymać go w danej pozycji przez 3 sekundy aby przyznano mu punkty. Rzut kończący
się poza matą będzie uznany jeśli zawodnik w momencie jego rozpoczęcia stał obiema stopami w
obszarze walki Jeżeli zawodnik stara się wykonać rzut a jego przeciwnik siadając na ziemi wykonuje
przewinięcie to zawodnikowi wykonującemu przewiniecie przyznawane są punkty. Jeżeli zawodnik
wykonuje rzut a jego przeciwnikowi uda się w momencie rzutu lub kontaktu z matą skontrować i
wylądować na rzucającym, to dwa punkty przyznawane są rzucanemu. Jeżeli w wyniku tego skontrowania
zawodnik rzucany (kontrujący) znajdzie się w gardzie rzucającego (skontrowanego), żaden z nich nie
otrzymuje punktów.
Przewinięcia - 2 pkt
Występuje kiedy zawodnik trzymający przeciwnika w gardzie lub półgardzie wykona technikę odwracając
pozycje i lądując na przeciwniku. Jako przewinięcie będzie również traktowany ruch kiedy wykonując
dźwignię na rękę przetoczymy przeciwnika na plecy lub na jego bok. Jeżeli zawodnik przechodzący gardę
stara się wykonać dźwignię na nogę, ale nie udaje mu się skończyć techniki, a jego przeciwnikowi udaje
się wejść na niego nie ma miejsce przewinięcie i punkty nie będą przyznawane, Jeżeli zawodnik
przechodzący gardę stara się wykonać dźwignię na nogę, i zostanie chwycony za nogi i powalony będzie
to traktowane jako przewinięcie, Jeżeli jeden z zawodników wykonuje przewinięcie a drugi starając się
uniknąć ląduje na nogach i rękach to jeżeli wykonujący technikę zdoła się utrzymać na jego plecach bez
wczepiania nóg przyznane zostaną mu punkty za technikę, Jeżeli zawodnik chcąc uwolnić się z gardy
wstaje i jest ściągnięty na dół to jest uznane za przewinięcie o ile zawodnik je wykonujący zdoła zająć
pozycję na przeciwniku.
Kolano na brzuchu - 2 pkt
Występuje jeśli zawodnik zajmujący dominujące pozycje położy kolano na tułów (brzuch) a druga noga
będzie ułożona w kierunku głowy przeciwnika nieznacznie ugięta lub prosta w kolanie. Jeżeli pozycja ta
zostanie utrzymana przez 3 sek. wtedy zaliczone są punkty.
Przejście gardy - 3 pkt
Ma miejsce wówczas gdy zawodnik znajdujący się w gardzie lub półgardzie wyswabadzając się z niej
przechodzi do pozycji bocznej, kolana na brzuchu, dosiadu lub pozycji 69 (północ-południe). Aby punkty
zostały przyznane pozycja musi być ustabilizowana i utrzymana przez minimum 3 sekundy. Jeżeli
przeciwnikowi uda się uniknąć tego poprzez pójście na kolana, powstanie lub wzięcie do gardy to punkty
za przejście nie zostaną przyznane.
Dosiad - 4 pkt
Ma miejsce gdy zawodnik siedzi na torsie przeciwnika; przeciwnik musi leżeć na plecach, brzuchu lub
boku; dosiadający może siedzieć na jednym z ramion przeciwnika (tylko gdy ten leży na plecach), ale
nigdy na obu. Uwaga: punkty nie zostaną przyznane jeśli zawodnik trzyma kolana lub stopy na nogach
przeciwnika. Oba kolana i obie stopy muszą być wolne i oparte na macie. Jeśli zawodnik będący w
gardzie wykona duszenie trójkątne i wykonując tą technikę znajdzie się na przeciwniku zostanie to uznane
za przewinięcie, a nie przejście gardy.
Pozycja za plecami - 4 pkt
Kiedy zawodnik znajduje się za plecami przeciwnika i swoje nogi ma oplecione wokół talii przeciwnika, a
jego pięty opierają się o wewnętrzną stronę ud przeciwnika nie pozwalając mu uciec (obie stopy
whaczone w uda). Zaliczenie pozycji następuje również gdy stopy nie są whaczone w uda lecz
skrzyżowane na brzuchu przeciwnika lub zapięte w trójkąta. Punkty nie zostaną przyznane w przypadku
niewłaściwego ułożenia tułowia (czyli np. z boku) lub kiedy zawodnik zachodzący za plecy - będący za
plecami jest chwycony za głowę.2. Jeżeli zawodnik wykonuje serię technik punktowanych to następuje
kumulacja wszystkich punktów.
Za walkę pasywną - -1 pkt (po wcześniejszym ostrzeżeniu) Za walkę pasywną uznaje się: unikanie
walki w parterze - po rzucie rzucający stoi i czeka na przeciwnika nie schodząc do parteru mimo, że
rzucony nie podnosi się, uciekanie z maty, w drugiej rundzie i dogrywce zawodnik nie atakuje a tylko
kontruje ataki przeciwnika itp.
V. Dozwolone techniki:
- Rzuty, ściągnięcia, podcięcia i inne obalenia.
- Techniki duszeń
- Techniki dźwigni na ręce.
- Techniki dźwigni prostych na nogi
- Klucze na stopę (bez dźwigni skrętnych)
- Dźwignia prosta na kark (gilotyna)
- Klucze na stopę
Uwagi:
- przy dźwigni prostej na nogę stopa przeciwnika nie może być skręcona.
VI. Techniki niedozwolone:
-Wszelkie uderzenia i kopnięcia,
-Drapanie,
-Szczypanie i gryzienie
-Rzucanie przeciwnika na głowę lub kark (np. suples),
-Dźwignie skrętowe na nogi (stawy kolanowe),
-Dźwignie na palce u rąk (należy chwycić przynajmniej 4 palce jednej ręki przeciwnika przy zrywaniu
uchwytu)
-Dźwignie na palce u nóg
-Chwytanie twarzy przeciwnika, zatykanie ust, chwytanie za gardło, nos itp.
-Ciągnięcie za włosy
-Ataki na punkty witalne
-Smarowanie ciała olejkami, wazeliną itd.
-Uciekanie z maty
-Chwytanie za ubiór przeciwnika
-Wkładanie palców w oczy, uszy lub usta przeciwnika
-Dźwignie skrętowe na kolana i kark
-Dźwignie na kręgosłup (oprócz gilotyny)
-Rzuty, obalenia, podcięcia i inne sprowadzenia do parteru, w których obejmuje się ręką szyję i kark
przeciwnika (w czasie wykonywania rzutu obchwyt powoduje szarpanie głowy)
- Kontynuowanie akcji po poddaniu się przeciwnika
- Prowadzenie walki mające na celu świadome wyrządzenie przeciwnikowi uszczerbku na zdrowiu
VII. Kary:
Każde złamanie zasad będzie ukarane odjęciem dwóch punktów.
Znaczne naruszenie przepisów karane będzie dyskwalifikacją zawodnika.
VIII. Poddanie:
Następuje kiedy zawodnik w widoczny sposób klepie co najmniej trzy razy w matę lub ciało przeciwnika,
może to zrobić ręką lub jeśli ma zablokowane ręce nogami. Poddanie następuje także jeśli zawodnik w
wyniku dźwigni lub duszenia zaczyna krzyczeć.
Sędzią ma prawo zakończyć walkę jeśli widzi że zawodnik jest zagrożony poważną kontuzją. Lekarza
turnieju ma prawo do zakończenia walki jeżeli uzna, że zawodnik nie powinien brać udziału w walce.
IX. Strój:
Dozwolony: spodenki, spodnie od kimona, buty zapaśnicze, rashguard. Zabroniony jest luźny ubiór -
bluza od kimona, t-shirt itp.
X. Wyposażenie ochronne:
Ochraniacze na kolana, krocze, uszy, zęby i staw skokowy. Owijanie palców jest dozwolone. Inne
wyposażenie ochronne jest niedozwolone.
XI. Higiena:
Czyste ciało, czysty strój, obcięte paznokcie u rąk i nóg, brak ozdób.
XII. Trenerzy
W każdej drużynie dwóch trenerów posiada wolny wstęp. Trenerzy są odpowiedzialni za zachowanie
swoich zawodników.
XIII. Walki:
Wszystkie walki odbywają się na macie o wymiarach 6 X 6 metra. Każdemu zawodnikowi podczas walki
może asystować jeden trener. Musi on jednak przebywać w wyznaczonym obszarze. Wszystkie walki
odbywają się w obecności sędziego głównego któremu asystują sędzia punktowy, oraz arbiter mierzący
czas. Walka rozpoczyna się w pozycji stojącej. Walka kończy się poddaniem (odklepanie, lub zatrzymanie
walki przez sędziego), lub wraz z upływem czasu (w tym przypadku liczone są punkty). Jeżeli po upływie
regulaminowego czasu obaj zawodnicy mają taką samą ilość punktów, wówczas sędzia główny i sędzia
punktowy wskazują zwycięzcę biorąc pod uwagę aktywność, repertuar technik i przebieg całej walki.
Jeżeli jeden z zawodników znajduje się w sytuacji zagrażającej zdrowiu, lub życiu sędzia zobowiązany jest
zatrzymać walkę. Przypadkowe obrażenia odniesione podczas walki (np: krwawienie z nosa), które nie
mogą zostać usunięte przez lekarza, w ciągu minuty eliminują z dalszej walki. Zawodnik który ucieknie z
maty zostanie ukarany odjęciem punktu. Odjęcie trzech punktów powoduje natychmiastową
dyskwalifikację.
XIV. Fairplay:
Niesportowe zachowanie nie będzie tolerowane. Ktokolwiek złamie przepisy zostanie ukarany odjęciem
punktu. Odjęcie trzech punktów powoduje natychmiastową dyskwalifikację. Poważne naruszenie
przepisów (powodujące zagrożenie dla zdrowia przeciwnika, dyskusja z sędzią, plucie, rozmowa na
macie, przeklinanie itd.) prowadzi do wykluczenia z turnieju, bez zwrócenia kosztów a także wpisowego.
Zawodnicy zobowiązani są do przestrzegania reguł turnieju.
XV. Postanowienia końcowe
Niniejszy regulamin obowiązuje łącznie z Regulaminem Sportowym Polskiej Federacji Shidokan.
Wszelkie sprawy sporne, których rozwiązania nie regulują powyższe regulaminy rozwiązywane są przez
Kierownika zawodów, Sędziego głównego i Organizatora zawodów.
Napisano Ponad rok temu
pewnie przyjedziemy, przynajmniej na grappling.
Napisano Ponad rok temu
Wpadajcie
Napisano Ponad rok temu
Napisano Ponad rok temu
Regulamin walki w formule
SHIDO MMA klasy C i N
1. Miejsce i czas walki, kategorie wagowe
a) Walki odbywają się na standardowym ringu kickbokserskim lub na macie tatami / zapaśniczej.
Walka toczy się w dwóch rundach 3 minutowych. Przerwa pomiędzy rundami trwa jedną minutę.
c) Kategorie wagowe: -65 kg, -70 kg, -76 kg, -83 kg, -91 kg, +91 kg
d) Kategorie wagowe juniorów: -60 kg, -65 kg, -70 kg, -83 kg, +83 kg
2. Ubiór zawodnika i ochraniacze
- zawodnik ubrany jest w szorty, spodenki lub spodnie od gi,
- zawodnik zobowiązany jest do ubioru suspensorium, ochraniacza szczęki, kasku ochronnego na głowę,
ochraniaczy piszczeli ze stopą oraz rękawic do MMA atestowanych przez Polską Federację Shidokan
3. Techniki i akcje dozwolone:
- kopnięcia na uda, korpus i głowę w stójce (z wyjątkiem wymienionych w technikach niedozwolonych)
- kopnięcia kolanem na głowę (klasa C)
- wszystkie uderzenia pięścią na nogi, korpus i głowę w stójce, uderzać można wyłącznie powierzchnią
ochronną rękawicy (pięścią)
- uderzenia pięścią na tułów w parterze (klasa C)
- wychwytywanie kopnięć i uderzeń przeciwnika
- ściąganie rękami głowy do kopnięć kolanem
- efektywny klincz
- rzuty, obalenia, podcięcia (oprócz rzutów powodujących upadek przeciwnika na głowę lub kark)
- dźwignie na ręce, nogi, kręgosłup (z wyjątkiem skrętnych dźwigni na kark i staw kolanowy oraz dźwigni na
stawy palców) w parterze
4. Techniki i akcje niedozwolone:
-Wszelkie kopnięcia w parterze
-Uderzenia pięścią w parterze (tylko klasa N)
-Kopnięcia i uderzenia w krocze, szyję, kręgosłup, stawy, tył głowy
-Kopnięcia frontalne na głowę (np. mae geri, yoko geri)
-Kopnięcia kolanem na głowę (tylko klasa N)
-Uderzenia łokciem
-Dźwignie skrętowe na kark i staw kolanowy, dźwignie na stawy palców, dźwignie na kręgosłup (z wyjątkiem
gilotyny)
-Wszelkie ataki na oczy, krtań, ciągnięcie za włosy
-Nacisk łokciem lub przedramieniem na krtań
-Drapanie,
-Szczypanie i gryzienie
-Dźwignie skrętowe na nogi (stawy kolanowe) i kark
-Dźwignie na palce u rąk (należy chwycić przynajmniej 4 palce jednej ręki przeciwnika przy zrywaniu uchwytu)
-Dźwignie na palce u nóg
-Chwytanie twarzy przeciwnika, zatykanie ust, chwytanie za gardło, nos itp.
-Ciągnięcie za włosy
-Ataki na punkty witalne
-Smarowanie ciała olejkami, wazeliną itd.
-Uciekanie z maty
-Chwytanie za ubiór przeciwnika
-Wkładanie palców w oczy, uszy lub usta przeciwnika
-Dźwignie skrętowe na kolana i kark
-Dźwignie na kręgosłup (za wyjątkiem gilotyny zakładanej w parterze)
-Rzuty, obalenia, podcięcia i inne sprowadzenia do parteru, w których obejmuje się ręką szyję i kark
przeciwnika (w czasie wykonywania rzutu obchwyt powoduje szarpanie głowy)
-Rzuty i obalenia powodujące upadek przeciwnika na głowę lub kark, tylny suples
-Niesportowe zachowanie
- Kontynuowanie walki po komendzie sędziego maty (YAME, STOP)
- Prowadzenie walki w celu świadomego narażenia przeciwnika na utratę zdrowia
- Kontynuowanie akcji dźwigni lub duszenia po poddaniu się przeciwnika
5. Przebieg walki:
Zawodnicy są zobowiązani do regulaminowego prowadzenia walki zgodnie z przepisami, zasadami fair-play i
poszanowania dla przeciwnika. Zawodnicy są zobowiązani do bezwzględnego dostosowania się do komend i
poleceń sędziego maty.
Walka zaczyna się i kończy ukłonem do sędziego i przeciwnika.
Walka toczy się w systemie pełnokontaktowym ciągłym. Walka rozpoczyna się w pozycji stojącej.
Walka w klinczu, chwycie lub parterze toczy się bez limitów czasowych. Sędzia przerywa walkę (komendą
STOP lub YAME) jeżeli zawodnicy wychodzą poza pole walki. Sędzia wznawia walkę komendą FIGHT (lub
HAJIME). Walka może być wznowiona w takiej pozycji parterowej, w której znajdowali się zawodnicy w
momencie przerwania walki lub wznowić walkę w stójce. O sposobie wznowienia decyduje sędzia
prowadzący walkę na podstawie oceny zaistniałej sytuacji zgodnie z zasadami:
- jeżeli zawodnicy wyszli za pole walki podczas akcji w pozycji stojącej, walka wznawiana jest w pozycji
stojącej
- jeżeli zawodnicy wyszli za pole walki podczas walki parterowej w czytelnej pozycji, walka wznawiana jest
po przesunięciu zawodników na środek maty / ringu.
6. Sposób zakończenia (wygrania) walki
- KO - nokaut
- TKO techniczny nokaut)
- RSC (niezdolność przeciwnika do walki orzeczona przez sędziego lub lekarza)
- 3-ci knockdown w czasie walki
- AB poddanie się przeciwnika przy dźwigni lub duszeniu
- DQ - dyskwalifikacja
- P wygrana na punkty przez decyzję sędziowską
7. Kary sędziowskie
Każdorazowe wykonanie techniki czy akcji niedozwolonej traktowane jest przez sędziów jako faul. Faulowanie
przeciwnika w czasie walki jest zabronione i karane przez sędziów w następujący sposób.
- upomnienie
- ostrzeżenie sędziowskie z karą odjęcia punktu
- dyskwalifikacja
Za rażące i wykonywane umyślnie faule grozi natychmiastowa dyskwalifikacja.
Za niesportowe zachowanie grozi dyskwalifikacja zawodnika, a nawet (jeżeli niesportowego zachowania
dopuszcza się również kierownik ekipy) dyskwalifikacja całej drużyny.
8. Przegrana przez poddanie
Następuje kiedy zawodnik w widoczny sposób klepie co najmniej trzy razy w matę lub ciało przeciwnika,
może to zrobić ręką lub jeśli ma zablokowane ręce, nogami. Poddanie następuje także jeśli zawodnik w
wyniku dźwigni lub duszenia zaczyna krzyczeć.
Sędzia ma prawo zakończyć walkę jeśli widzi że zawodnik jest zagrożony poważną kontuzją. Lekarza turnieju
ma prawo do zakończenia walki jeżeli uzna, że zawodnik nie powinien brać udziału w walce.
9. Sędziowanie walki
Wszystkie walki odbywają się na macie tatami, macie zapaśniczej lub na ringu. Każdemu zawodnikowi
podczas walki może asystować jeden trener, musi on jednak przebywać w wyznaczonym obszarze.
Wszystkie walki sędziowane są przez sędziego ringowego (maty), któremu asystuje 3 sędziów punktowych,
oraz arbiter mierzący czas. Sędziowie punktowi sędziują walkę za pomocą kart sędziowskich systemem
dziecięciopunktowym. Przy orzekaniu wyniku sędziowie punktowi biorą pod uwagę takie cechy walczącego
zawodnika jak: technika walki, wszechstronność techniczna prowadzenia walki, aktywność, wola walki.
Po upływie regulaminowego czasu walki ogłaszany jest werdykt sędziowski na podstawie wpisów w kartach
sędziowskich. W przypadku walk turniejowych sędziowie muszą wyłonić zwycięzcę.
Jeżeli jeden z zawodników znajduje się w sytuacji zagrażającej zdrowiu, lub życiu sędzia zobowiązany jest
zatrzymać walkę. Przypadkowe obrażenia odniesione podczas walki (np: krwawienie z nosa), które nie mogą
zostać usunięte przez lekarza, w ciągu minuty eliminują z dalszej walki. Zawodnik który ucieknie z maty
zostanie ukarany ostrzeżeniem, a przy powtórnej ucieczce odjęciem punktu. Odjęcie dwóch punktów
powoduje natychmiastową dyskwalifikację.
10. Fairplay
Wszelkie formy niesportowego zachowania są zabronione. Naruszenie tego postanowienia może być
powodem ukarania zawodnika ostrzeżeniem, odjęciem punktów w walce lub dyskwalifikacją.
Poważne naruszenie przepisów (powodujące zagrożenie dla zdrowia przeciwnika, dyskusja z sędzią, plucie,
rozmowa na macie, przeklinanie itd.) prowadzi do wykluczenia z turnieju, bez zwrócenia kosztów a także
wpisowego. Zawodnicy zobowiązani są do przestrzegania reguł turnieju.
11. Postanowienia końcowe
Niniejszy regulamin obowiązuje łącznie z Regulaminem Sportowym Polskiej Federacji Shidokan.
Wszelkie sprawy sporne, których rozwiązania nie regulują powyższe regulaminy rozwiązywane są przez
Kierownika zawodów, Sędziego głównego i Organizatora zawodów.
Napisano Ponad rok temu
Napisano Ponad rok temu
Napisano Ponad rok temu
Napisano Ponad rok temu
Jeśli tak opłata jedna czy za kazdą kategorię osobno ?
Napisano Ponad rok temu
Zobaczymy ilu zgłosi się ostatecznie zawodników i może wprowadzimy taką opcję,ale to już na miejscu w dniu zawodów.
Jeśli ta opcja przejdzie to opłata startowa dotyczy oczywiście każdej kategorii wagowej osobno.
Napisano Ponad rok temu
Jeszcze jedno pytanie. Jak rozumiem do 28 stycznia należy zgłosić swój start + wnieść opłątę startową.
Czy istnieje w dniu zawodów możliwość zmiany kategorii wagowej w stosunku do zgłoszonej (jeśli ktoś sięnie zmieści jednak) ?
Napisano Ponad rok temu
Napisano Ponad rok temu
W związku z dużą liczbą zgłoszeń bardzo proszę zawodników ShidoMMA i thai-boxingu o przywiezienie własnych ochraniaczy na piszczele,będzie można walczyć we własnych,a ułatwi to organizację.Dla tych którzy takowych ochraniaczy nie mają będą oczywiście przygotowane ochraniacze,ale bardzo proszę tych którzy takie ochraniacze mają o zabranie ich ze sobą,to wiele ułatwi.Z góry dziękuję.
Użytkownicy przeglądający ten temat: 1
0 użytkowników, 1 gości, 0 anonimowych
10 następnych tematów
-
Berserkers Team Bielsko-Biała
- Ponad rok temu
-
Kalendarz imprez na rok 2010
- Ponad rok temu
-
Rio Grappling Bydgoszcz 2010
- Ponad rok temu
-
Nabór do Gameness Team Poznań na rok 2009
- Ponad rok temu
-
Zawody planowane na 2010 rok - prośba o orientacyjne daty
- Ponad rok temu
-
Abu Dhabi Pro UK trials - sędziowanie
- Ponad rok temu
-
Marco Jara [*]
- Ponad rok temu
-
PURPUROWY DESZCZ - CZY TO JEST NORMALNE???!!!
- Ponad rok temu
-
Nowy klub BJJ w Grybowie koło Nowego Sącza
- Ponad rok temu
-
Pytanie dot. Rasha Venuma
- Ponad rok temu