Shooto - oficjalnie w Polsce!!
Napisano Ponad rok temu
Napisano Ponad rok temu
Jeżeli chodzi o sędziowanie, to;
- tak, kursanci dostaną koszulki
- tak jak w przypadku ADCC będzie obowiązek zaliczania obowiązkowych zawodów celem utrzymania licencji
- nie sądzę, aby był taki tłok sędziów na jakichkolwiek zawodach
- będzie kilka edycji Ligi w roku, ale nie wiem jeszcze ile, ustalę to z trenerami podczas Ligi
Zawody będą filmowane przez ekipę perfect-tv, tak więc będzie można podziwiać wyczyny kolegów.
Napisano Ponad rok temu
1.zasady do kat. B
2.rozumie ze i w C i B trzeba być pełnoletnim, ale czy wystarczy być rocznikowo?
Napisano Ponad rok temu
Punkt 1 Oficjalna Walka
Walka oficjalna, odbywa się wtedy, kiedy zostanie pozytywnie zatwierdzona i autoryzowana przez Komisję Shooto Polska ( dalej zwaną KSP ). KSP ma prawo odwołać Oficjalną Walkę nawet po ustaleniu jej terminu.
Punkt 2 Czas trwania walki
Każda runda trwa 5 minut. Walka w klasie A składa się z 3 rund, walka w klasie B składa się z 2 rund. Przerwa między rundami wynosi 1 minutę.
Punkt 3 Sędziowie
Walka winna być sędziowana przez 1 sędziego głównego i 2 sędziów pomocniczych, zatwierdzonych przez KSP. Sędziowie pomocniczy w trakcie trwania walki winni przebywać poza ringiem, starając się dostrzec faule, których nie widzi sędzia główny.
Punkt 4 Ubiór zawodnika
Zawodnicy winni być ubranie w krótkie spodenki, nie dłuższe niż do kolan. Spodenki nie mogą zawierać jakichkolwiek elementów chroniących przed przeciwnikiem. Stopy winny być bose. Zawodnicy płci męskiej winni byc ubrani tylko w spodenki. Zawodniczki winny ubrać obcisłe koszulki, które nie przeszkadzają w walce.
Punkt 5 Ochraniacze i środki bezpieczeństwa
Ochraniacz szczęki oraz suspensorium jest obowiązkowe. Można ubierać miękkie nakolanniki. Używanie wazeliny i podobnych środków, na ciało i twarz jest zabronione. Paznokcie winny być krótko przycięte.
Punkt 6 Trener i sekundanci
Zawodnik może mieć w narozniku trzech sekundantów, ale tylko jeden z nich, wyznaczony wcześniej jako szef narożnika, może wejść na ring przed każdą kolejną rundą. Jeżeli ktokolwiek z sekundantów wejdzie na ring, lub dotknie zawodnika w trakcie walki, zawodnik będzie uznany za przegranego.
Punkt 7 Limity wagowe
Minimumweight : - 48 kg
Flyweight: - 52 kg
Bantamweight: - 56 kg
Feather weight: - 60 kg
Lightweight: - 65 kg
Welterweight: - 70 kg
Middleweight: - 76 kg
Lightheavyweight: - 83 kg
Cruiser weight: - 91 kg
Heavy weight: - 100 kg
Superheavyweight: + 100 kg (no limit)
Punkt 8 Rękawice
Rękawice winny być zatwierdzone przez KSP. Użycie jakichkolwiek innych jest zabronione.
Punkt 9 Bandaże
Bawełniane bandaże mogą być użyte do ochrony kości dłoni. Nie wolno umieszczać żadnych przedmiotów pod bandażami. Zamiennie wolno stosować bawełniane taśmy do oklejania dłoni. Przed walką wszelkie zabezpieczenia dłoni winny być zgłoszone i podpisane przez KSP.
Punkt 10 Zwycięstwo jednego z zawodników spowoduje każdy z poniższych podpunktów:
Knockout (KO): Zawodnik pada i nie wykazuje chęci bądź możliwości do utrzymania się w pozycji stojącej nim sędzia doliczy do 10. W tym czasie przeciwnik winien udać się do neutralnego narożnika i czekać na polecenia sedziego. Jeżeli przeciwnik tego nie uczyni, sędzia wstrzyma liczenie. W takim wypadku, sędzia wznowi liczenie, kiedy przeciwnik uda się do neutralnego narożnika. Obowiązuje zasada trzech knockdownów.
Technical Knockout (TKO): (I) Sędzia moze przerwać walkę z powodu urazu zawodnika, lub utraty chęci do kontynuownia walki lub (II) po rzucenie ręcznika przez sekundantów zawodnika.
IPPON lub poddanie (S): Poddanie nastąpi wtedy, kiedy jeden z zawodników podda się werbalnie, lub odklepując dwa lub więcej razy w matę lub ciało przeciwnika dłonią lub stopą.
Technical IPPON lub poddanie techniczne (TS): W szczególnych wypadkach,kiedy założona jest technika mogaca zakończyć walkę przez poddanie, a sposób jej założenia uniemozliwia sędziemu pełną ocenę sytuacji, sedzia może wstrzymać walkę komendą “catch” bez zmiany pozycji zawodników i zapytać poddawanego, czy chce się poddać. Jeżeli zawodnik nie odpowiada, krzyczy z bólu, lub wykazuje niezdolność do walki, sędzia może uznać poddanie za wykonane i zakończyć walkę.
Dyskwalifikacja: Kiedy zawodnik fauluje, czy to przypadkowo, czy celowo, sędzia ukara go odjęciem od 1 do 3 punktów, w zależności od skutków faulu. Jeżeli zawodnik fauluje stale mimo upomnień, sędzia ma prawo go zdyskwalifikować. Jeżeli faul był perfidny i zamierzony, zawodnik moze zostać zdyskwalifikowany od razu.
Decyzja: Po zakończeniu walki, trzej sędziowie wskazują zwycięzcę.
Zwycięzca musi mieć 2 głosy przewagi.
10:10 bez różnicy
10:9 mała różnica (chwyt > czysta efektywna akcja > agresja > defensywa)
10:8 wyraźna różnica (knock down lub chwyt)
10:7 znaczna różnica (kilka knockdown-ów)
10:6 ogromna różnica
Punkt 11 Faule
Zabronione ataki:
1. Uderzenia głową,
2. uderzenie łokciem lub przedramieniem,
3. uderzanie jakakolwiek częścią dłoni, poza przednią częścią pięści,
4. uderzanie w kręgosłup,
5. uderzenie lub kopnięcia w przednią część kolana,
6. każdy atak na palce,
7. kazdy atak na krocze,
8. używanie kopnięć bądź kolan kiedy przeciwnik leży, lub kiedy obaj leżą,
9. uderzanie głową przeciwnika o ring, matę,
10. uderzenia w tył głowy.
Zabronione zachowania:
1. gryzienie,
2. drapanie,
3. wpychanie palców do oczu, uszu, nosa, ust lub odbytu przeciwnika,
4. ugniatanie łokciem lub brodą oczodołu przeciwnika,
5. szczypanie,
6. łapanie za włosy, uszy, nos lub gardo przeciwnika,
7. uciskanie gardła przeciwnika palcami lub dłonią,
8. chwyt za mniej niż 3 palce dłoni przeciwnika,
9. wpychanie twarzy przeciwnika, lub uderzanie twarzą przeciwnika w liny lub narożnik,
10. chwytanie ubrania przeciwnika,
11. używanie w jakikolwiek sposób lin lub narożnika,
12. atakowanie przeciwnika po knockdownie,
13. podejmowanie walki przed komendą sędziego, na początku oraz po każdym wstrzymaniu lub przerwaniu
14. atakowanie przeciwnika w czasie przerw,
15. celowe wyrzucanie przeciwnika z ringu,
16. nie słuchanie komend sędziego,
17. niegrzeczne lub obraźliwe zachowania w stosunku do przeciwnika lub sedziów,
18. wrzeszczenie i wydawanie głośnych dźwięków,
19. celowe wypluwanie ochraniacza szczęki
20. walka udawana
21. nie wykazywanie chęci do walki ( pasywność)
Punkt 12 Przerwanie walki
Kiedy zawodnicy utkną w parterze w pozycji, która donikąd nie prowadzi, sędzia może przerwać walkę i wznowić ją w pozycji stojącej.
Punkt 13 Komenda “Stop, nie ruszać się”
Kiedy zawodnicy sa zagrożeni wypadnięciem z ringu, sędzia moze użyć komendy “Stop, nie ruszać się”. Zawodnicy winni wstrzymać wszelki ruch i poczekać aż sędzia, wraz z ewentualnie sędiami dodatkowymi przeniosą ich w tej samej pozycji na środek ringu.
Napisano Ponad rok temu
kurde, zabroniona jest moja ulubiona technika. a myslalem ze moze kiedys wystartuje...Zabronione zachowania:
(...)
3. wpychanie palców do oczu, uszu, nosa, ust lub odbytu przeciwnika,
Napisano Ponad rok temu
Napisano Ponad rok temu
Napisano Ponad rok temu
Napisano Ponad rok temu
* zabronione ataki
- uderzenie z główki, uderzenia łokciami, uderzenia otwartą dłonią lub grzbietową powierzchnią (żadnych PIMP slap), ataki na kręgosłup, ataki na palce, uderzanie przeciwnika w parterze
czyli mozna uderzac kolanami ?
Napisano Ponad rok temu
Napisano Ponad rok temu
przepraszam za off topic ale nawet nie wiecie jak poprawiliscie humor 'styranemu studentowi przed sesja'
żadnych PIMP slap
Napisano Ponad rok temu
Napisano Ponad rok temu
Napisano Ponad rok temu
Napisano Ponad rok temu
Użytkownicy przeglądający ten temat: 0
0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych
10 następnych tematów
-
Polka na zawodowym ringu w Japonii!!
- Ponad rok temu
-
PRIDE Fighting Decade
- Ponad rok temu
-
Książka
- Ponad rok temu
-
Potrzebuje opis technik
- Ponad rok temu
-
Grzegorz Tredowski wygrywa w Holandii
- Ponad rok temu
-
Gala MMA w Dublinie??
- Ponad rok temu
-
Everlast
- Ponad rok temu
-
WAND - co sądzicie?
- Ponad rok temu
-
Sparing
- Ponad rok temu
-
K-1 Dynamite, Vegas 2 czerwiec rozpiska
- Ponad rok temu