Skocz do zawartości


Zdjęcie

Przysiady na maszynie Smitha


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
1 odpowiedź w tym temacie

piterson1418048768
  • Użytkownik
  • PipPipPipPip
  • 534 postów
  • Pomógł: 1
0
Neutralna
  • Lokalizacja:z nienacka jakos ;d
  • Zainteresowania:sport(y)

Napisano Ponad rok temu

Przysiady na maszynie Smitha
Znalazlem taki artukul w KiFie, a ostatnio na forum bylo duzo o cwiczeniu nog wiec jak ktos sie juz zdecydowal to tutaj mam porady.

Wskazówki treningowe:
→ Ćwieczenie poprzedzamy solidnym rozgrzaniem mieśni głównych w współpracujących oraz stawów biodrowych, kolanowych, skokowych, barkowych i nadgarstkowych.
→ Zarówno w czasie robienia przysiadu, jak i powrotu do pozycji wyjsciowej, kolana kierujemy do zewnatrz
→ Głębokość przysiadu powinna być ograniczona zdolnością zachowania naturalnej krzywizny kregoslupa tzn. schodzimy ze sztanga w dol dopóty, dopóki krzywiznę te zachowujemy
→ Nie zwiekszamy na sile glebokosci przysiadu
→ W czasie powrotu dp pozycji wyjsciowej coraz mocniej napinamy mieśnie czworoglowe ud.
→ Przy trudnościach z dokonczeniem powtorzenia odchylamy do tylu glowe.
→ Tempo wykonywania przysiadow co najwyzej srednie
→ W czasie wykonywania przysiadow utrzymujemy stałe napiecie miesni brzucha
Cwiczenie wykonujemy z asekuracja dwoch osob
→ Gdy mamy problemy z zachowaniem roznowagi, pod piety podkladamy deske o grubosci 2-3 cm


Popełniane błędy i ich skutki
Zbyt szeroki rozkrok - niebezpieczny rozklad sil w stawach kolanowych
Zbyt wąski rozkrok - problemy z utrzymaniem rownowagi oraz tendencje do wyginania kregoslupa w "kości grzbiet"
Nie napinanie mięśni prostych brzucha - wieksze niebespieczenstwo urazu kregoslupa
Zbyt mocne napinanie mięśni brzucha - groźba wygięcia kregoslupa w "koci grzbiet"
Wyginanie kregoslupa w "koci grzbiet" - niebezpieczne przeciazanie dolnego odcinka kregoslupa
Pochylanie głowy do dołu - tendencja do zaokrąglania pleców w "koci grzbiet"
Wzrok skierowany zbytnio w góre - grozba zbyt mocnego wygiecia kregoslupa
Zbyt wczesne wypuszczanie powietrza z pluc - czesciowa destabilizacja kregoslupa a takze czesciowo utrata sil wynikajaca z likwidacji cisnienia wewnatrz brzusznego i wewnatrz piersiowego
Pełny wyprost nóg - zbyt mocne obciazenie stawow kolanowych oraz odciazenie miesni czworoglowych ud
Nie wypychanie klatki piersiowej do przodu - tendencja do zaokraglania plecow w "koci grzbiet"
Zwiekszanie na siłę zakresu ruchu "schodzenia" ze sztanga w dół - znaczny wzrost przecięzenia w stawach kolanowych
Energiczne wybijanie sie w górę z pozycji pełnego przysiadu - znaczny wzrost przeeciazenia w stawach kolanowych
Nie kierowanie kolan na zewnatrz - wzrost przeciazenia w stawach kolanowych
  • 0

Joks
  • Użytkownik
  • PipPipPipPip
  • 6459 postów
  • Pomógł: 9
16
Neutralna
  • Płeć:Mężczyzna

Napisano Ponad rok temu

Re: Przysiady na maszynie Smitha
oki zaraz dodam do faq moze sie komus kiedys przydac :D
  • 0

...:::-+=[efekt genetycznego daru, niedługo zabraknie dla mnie ciężaru  :P]=+-:::...




Podobne tematy Zwiń

  Temat Forum Autor Podsumowanie Ostatni post

Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych

Ikona FaceBook

10 następnych tematów

Plany treningowe i dietetyczne
 

Forum: 2002 : 2003 : 2004 : 2005 : 2006 : 2007 : 2008 : 2009 : 2010 : 2011 : 2012 : 2013 : 2014 : 2015 : 2016 : 2017 : 2018 : 2019 : 2020 : 2021 : 2022